O: Yli 52 hampainen hammaskehä
Halutaan ostaa yli 52t hammaskehä. Ei tarvi olla priimaa, kunhan vielä toimii. Tarjoan tavaran ja kunnon mukaan.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Halutaan ostaa yli 52t hammaskehä. Ei tarvi olla priimaa, kunhan vielä toimii. Tarjoan tavaran ja kunnon mukaan.
Uppista keikkaa, vaikka eipä täällä viestit huku. 57t tuli jo hankittua kun halvalla sai, mitta vielä isompia kaivataan.
Vissi järki tuossa on. Jos tarvitaan pitkää välitystä, on ketjuvälityksen hyötysuhteen kannalta parempi tehdä se suurta ratasta kasvattamalla kuin pientä pienentämällä. Hyötysuhde huononee sitä enemmän, mitä pienemmäksi takaratas muuttuu. Alle 18 piikkin kun menee takaratas, niin hyötysuhde-ero muuttuu jo myös käytännössä merkittäväksi.
jori kirjoitti:Vissi järki tuossa on. Jos tarvitaan pitkää välitystä, on ketjuvälityksen hyötysuhteen kannalta parempi tehdä se suurta ratasta kasvattamalla kuin pientä pienentämällä. Hyötysuhde huononee sitä enemmän, mitä pienemmäksi takaratas muuttuu. Alle 18 piikkin kun menee takaratas, niin hyötysuhde-ero muuttuu jo myös käytännössä merkittäväksi.
Säästää myös ketjua kun siihen kohdistuva voima on isoilla rattailla pienempi.
Puhumattakaan katu-uskottavuus vaikutuksesta
Jukka
Jostakin tuli yhtäkkiä mieleen nimi Jose Meiffret:
kuparinen kirjoitti:Jostakin tuli yhtäkkiä mieleen nimi Jose Meiffret:
Tuota viel vähän kasvataa ni ei tartte takakiekkoo ollenkaan;)
Voisi luulla että nuo on vain show-mielessä tehty, mutta tuollaisilla ne pystypyörien nopeusennätyksiä ajaa.
Jukka
Tähän voi varmaan jatkaa fiilistelyä
Jose Meiffret: