Tuommonen miun kevyin ja kapein kiekko oli Nokialla pw1:ssä ja toimii siinä käytössä miunkin painosella. Mitenkähän kestäis deltakinnerin takakiekkona? Pinnoja 20 kpl.
Delta kinnerin kiekot
Delta kinnerin kiekot
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Delta kinnerin kiekot
Alunperin haaveena oli kyseinen kiekko laittaa kinnerin keulalle jossa menis hyvinkin kevyt ja hepponen kiekko - ehkä jopa pienempi halkaisijaltaan
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Delta kinnerin kiekot
En suosittelis noin vähillä pinnoilla deltan takakiekoksi. Menee hyvä kiekko vaan rikki sellaisessa paikassa turhan helposti. Lata vaan se eteen kuten suunnittelit ja jotain kestävämpää taakse
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Re: Delta kinnerin kiekot
Wacky kirjoitti:En suosittelis noin vähillä pinnoilla deltan takakiekoksi. Menee hyvä kiekko vaan rikki sellaisessa paikassa turhan helposti. Lata vaan se eteen kuten suunnittelit ja jotain kestävämpää taakse
Kestävämpi tarkottaakos se pinnoja enemmän?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Delta kinnerin kiekot
PW kirjoitti:Wacky kirjoitti:En suosittelis noin vähillä pinnoilla deltan takakiekoksi. Menee hyvä kiekko vaan rikki sellaisessa paikassa turhan helposti. Lata vaan se eteen kuten suunnittelit ja jotain kestävämpää taakse
Kestävämpi tarkottaakos se pinnoja enemmän?
Sitä se tarkoittaa. Myös navan laippojen isompi leveys hyödyttää ja miksikäpä et laittaisi hiukan camberkulmaa, kuten vaikkapa Eskon Hipsuissa tai Kettwieselissä. Kyllä sinun pitäisi kokeneena kiertyväketjuiskuskina uskoa, että pitkä ketju kykenee kiertymään sen muutaman asteen, jonka tuon camberkulman voisi olettaa olevan. Eskolla ideana oli kallistaa sen verran, että tolpan vierestä ajaen tolppaan osuu ensin rengas, eikä akselin pää.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Delta kinnerin kiekot
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Wacky kirjoitti:En suosittelis noin vähillä pinnoilla deltan takakiekoksi. Menee hyvä kiekko vaan rikki sellaisessa paikassa turhan helposti. Lata vaan se eteen kuten suunnittelit ja jotain kestävämpää taakse
Kestävämpi tarkottaakos se pinnoja enemmän?
Sitä se tarkoittaa. Myös navan laippojen isompi leveys hyödyttää ja miksikäpä et laittaisi hiukan camberkulmaa, kuten vaikkapa Eskon Hipsuissa.
Leveiden hartioideni takia No kai siihen vähän kallistusta sais mahtumaan - mites se vetävä puoli, voiko sitä kallistaa? Tai tarviiko?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Delta kinnerin kiekot
PW kirjoitti:No kai siihen vähän kallistusta sais mahtumaan - mites se vetävä puoli, voiko sitä kallistaa? Tai tarviiko?
Vastasin tuonne edelliseen viestiin täydentämällä ennen kysymystä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Delta kinnerin kiekot
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Wacky kirjoitti:En suosittelis noin vähillä pinnoilla deltan takakiekoksi. Menee hyvä kiekko vaan rikki sellaisessa paikassa turhan helposti. Lata vaan se eteen kuten suunnittelit ja jotain kestävämpää taakse
Kestävämpi tarkottaakos se pinnoja enemmän?
Sitä se tarkoittaa. Myös navan laippojen isompi leveys hyödyttää ja miksikäpä et laittaisi hiukan camberkulmaa, kuten vaikkapa Eskon Hipsuissa tai Kettwieselissä. Kyllä sinun pitäisi kokeneena kiertyväketjuiskuskina uskoa, että pitkä ketju kykenee kiertymään sen muutaman asteen, jonka tuon camberkulman voisi olettaa olevan. Eskolla ideana oli kallistaa sen verran, että tolpan vierestä ajaen tolppaan osuu ensin rengas, eikä akselin pää.
Joo kyll mie sen ketjun kiertymisen uskon - ehkä vaihteiden pysymistä pähkäilin tai muuten vaan kyselen - piruuttani
Tähän joudun laittaan haarukan molemmin puolin, niin että varokaa tolpat - äkkipysähdys on rajuhko. Nimimerkki "Kerran Tallinnana satamassa lyhtypylvääseen törmännyt nojaturisti"
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Delta kinnerin kiekot
PW kirjoitti:jori kirjoitti:Tähän joudun laittaan haarukan molemmin puolin, niin että varokaa tolpat - äkkipysähdys on rajuhko. Nimimerkki "Kerran Tallinnana satamassa lyhtypylvääseen törmännyt nojaturisti"
Eihän sen haarukan siltikään tarvitse olla uloin osa. Eikös kiekon akselin pää ole kuitenkin uloimpana, tai ainakin haarukan voi niin tehdä, että on.
ED. Toisaalta, kun teet sivuvetoista, saattaisi olla kuitenkin viisainta -jos vain kiekot kestävät- tehdä pystyillä kiekoilla, koska camberi siirtää vetoa kauemmas keskilinjalta, mikä taas haittaa ohjausta varsinkin ylämäessä, ellei jopa kallistaa kiekkoihin positiivista camberia, jotta tulee entistäkin kapeampi kulkulinja ja jää hartioille kunnolla tilaa. Kunnolla kun kallistaa, osuu tolppaan ensinnä rengas yläpuolen kaareltaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Delta kinnerin kiekot
Biltsun BMX kiekossa on hyvä hinta-kestävyyssuhde. Mulla on flevossa semmoiset, eikä notku. Pinnoja on 48 ja akseli 14mm, nuo saattas kestää toispuoleisen kiinnityksen vetävässäkin renkaassa?
Re: Delta kinnerin kiekot
Vilijami kirjoitti:Biltsun BMX kiekossa on hyvä hinta-kestävyyssuhde. Mulla on flevossa semmoiset, eikä notku. Pinnoja on 48 ja akseli 14mm, nuo saattas kestää toispuoleisen kiinnityksen vetävässäkin renkaassa?
Tuossa olis puolensa, vaikka ei varmaan oo markkinoiden kevyin, säästäs haarukan painossa kumminkin. Ja kai siihen kohtuu kapeen renkaankin saa 28mm kuitenkin.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Delta kinnerin kiekot
PW kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Biltsun BMX kiekossa on hyvä hinta-kestävyyssuhde. Mulla on flevossa semmoiset, eikä notku. Pinnoja on 48 ja akseli 14mm, nuo saattas kestää toispuoleisen kiinnityksen vetävässäkin renkaassa?
Tuossa olis puolensa, vaikka ei varmaan oo markkinoiden kevyin, säästäs haarukan painossa kumminkin. Ja kai siihen kohtuu kapeen renkaankin saa 28mm kuitenkin.
BMX vanteet on leveille renkaille ja kestäviä eli painava paljon. 28mm saattaa vielä mennä järkevästi, mut kapeampia ei kannata edes kokeilla.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: Delta kinnerin kiekot
Wacky kirjoitti:PW kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Biltsun BMX kiekossa on hyvä hinta-kestävyyssuhde. Mulla on flevossa semmoiset, eikä notku. Pinnoja on 48 ja akseli 14mm, nuo saattas kestää toispuoleisen kiinnityksen vetävässäkin renkaassa?
Tuossa olis puolensa, vaikka ei varmaan oo markkinoiden kevyin, säästäs haarukan painossa kumminkin. Ja kai siihen kohtuu kapeen renkaankin saa 28mm kuitenkin.
BMX vanteet on leveille renkaille ja kestäviä eli painava paljon. 28mm saattaa vielä mennä järkevästi, mut kapeampia ei kannata edes kokeilla.
Kahden virallisen valvojan läsnäollessa meni 23mm ultremo BMX-vanteelle
- Liitteet
-
- nokia.jpg (45.01 KiB) Katsottu 8584 kertaa
Re: Delta kinnerin kiekot
Mikä tuon bilteman BMX-vanteen leveys on?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Delta kinnerin kiekot
PW kirjoitti:Mikä tuon bilteman BMX-vanteen leveys on?
28 mm näytti olevan ulkopuolelta mitattuna. Vähän yli näytti mauseri, mutta en ole varma, miten nätisti oli pimeässä mauserin ote vanteesta. Siirsin mitan valoon katsottavaksi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma