TRP 2-mäntäiset
Onko tietoa ja kokemuksia Trp :n 2-mäntäisistä mekaanisista levyjarruista.. ? Mahtaiskohan toimia myös trikessä kun kahvat ylöspäin ? Hydrauliset eivät tykkää kyseisestä asennosta...
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Onko tietoa ja kokemuksia Trp :n 2-mäntäisistä mekaanisista levyjarruista.. ? Mahtaiskohan toimia myös trikessä kun kahvat ylöspäin ? Hydrauliset eivät tykkää kyseisestä asennosta...
mhelanderilla on TRP spyret ja mulla on yksi TRP HY/RD
Spyret toimii varmasti kuten muutkin mekaaniset ihan missä asennossa tahansa. HY/RD voi olla kranttu asennon kanssa, mutta ei ole kokemusta.
kogam kirjoitti:Onko tietoa ja kokemuksia Trp :n 2-mäntäisistä mekaanisista levyjarruista.. ? Mahtaiskohan toimia myös trikessä kun kahvat ylöspäin ? Hydrauliset eivät tykkää kyseisestä asennosta...
Ei se kahvojen asento vaikuta mitään näihin mekaanisiin levyjarruihin.
Jos päädyt TRP:n Spyre (maantie) tai Spyke (MTB) satuloihin niin niille kannattaa hankkia kaveriksi mahdollisimman laadukkaat jarruvaijerit, siis sellaiset joiden kuoret eivät kompressoidu lainkaan. Näillä saa sekä hyvän tuntuman että tehon jarruihin.
Muuten satulat on täysin huoltovapaat. Palat kuluu tasaisesti ja kulumisen mukana voi vaijerin säädöllä kompensoida kahvan ottopisteen. Tietysti kun satulat on ensin asennettu ja kohdistettu kunnolla. Ja ei taatusti laahaa, sitä arvostaa etenkin maantiekulkineiden kanssa.
Kompressoidu ?
kogam kirjoitti:Kompressoidu ?
Tuotahan puitiin toisessa aiheessa... eli kun kahvasta puristaa niin vaijerin kuori joustaa ja/tai painuu kasaan kun vaijerin jännitys kasvaa. Näin hyvästäkin levyjarrusta saa hävitettyä sekä tehon että tuntuman.