Sohjossa ja eilisen kaltaisina päivinä jättäisin deltatrikeni suosiolla kotiin, koska perhe ei tule (ainakaan vielä) kokonaan toimeen ilman omaa autoa. Mutta etenemiskyky kovalla lumella olisi plussaa ja kokemustenne perusteella toimivin kompromissi lienee kolme kapeaa 26" rengasta, kesät talvet (?).
Tuollaisia trikeja ei tosiaankaan ole tullut vastaan surffaillessani. Jos sellaisen yrittäisi modata vaikka ZOX26 lowsta (http://www.zoxbikes.com/main/sframe26.htm#low), jonkinlainen kallistusmekanismi olisi aivan must jo korkeuden takia. Nivelletty taka-akseli Thom Lesterin tapaan (http://www.accrete.com/hpv/fwdtrike.htm) olisi se yksinkertaisempi ratkaisu, mutta kestäisivätkö 26" renkaat sivuttaisrasitusta? Ainakin kallistusrajoitin nyrjähdyksen estämiseksi olisi välttämätön. Ja jos taka-akseli lähtee kurvissa tilttaamaan, siinä ei taida riittää SA-INT -vanteetkaan. Toimivampi olisi oma kallistusvarsi kummallekin takapyörälle ja niiden välille vipuvarsi alkuperäisen suunnitelmani mukaan (mutta ilman itse-keskitystä). Muun pyörän mukana kallistuvat takapyörät voisivat olla kevyintä mallia. Teki kumman tahansa, taitaa mennä kokonaispaino yli 20 kg:n.
Jos tyytyisi 20" renkaisiin, ZOX-T20 Trikesta saisi kallistuvan hyvin pienellä vaivalla. Pienemmät renkaat kestäisivät sivurasitusta eikä taka-akselikaan tilttaisi niin helposti. Miten paljon tämä valinta sitten kaduttaisi lumisella tiellä?