Aikanaan löysin netistä sellaisen hienon idean . Jokaon muhinut ajatuksissa. Nyt en löydä siittä mitään maskua .
Siis kuvaan sen pyörän . Ensinnä se on etuvetoinen . Keskiö on suoraan lähes navasta ylöspäin .
Etuhaarukka on taaksepäin kalleellaan valtavirrasta poiketen . Takana kaksi pyörää. Erikoinen penki jonka saa irotettua helposti
ja tehtyä vaikka rantatuolin . Tähän rantatuolin kylkeen saa laukut kiini.
Onko jollain havaintoo valmistajasta.
Ohjaus on yläohjaus ja lähellä istuinta . Että näillä pitäs se löytää , niin ja kuvassa se oli vihree. Sakarilla oli yksi saman tapanen veto ratkaisu.
Re: Tyyppi hukassa
Lähetetty: 24 Marras 2015, 06:22
Kirjoittaja eemeli
Ei ole takana kahta pyörää, mutta haetko jotakin tuon kaltaista...
Re: Tyyppi hukassa
Lähetetty: 24 Marras 2015, 07:42
Kirjoittaja Nojanalle
Joo, just jetsulleen . Tuosta olen nähnyt kolmipyörän kuvan jossain .
Laitetaanpa kuva näkyviin.
Mitä mieltä olette tuosta takakenosta ohjausakselista? Miten se vaikuttaa ajodynamiikkaan, kun rengas kallistuu väärään suuntaan?
Re: Tyyppi hukassa
Lähetetty: 24 Marras 2015, 16:53
Kirjoittaja Nojanalle
Tätä apinoin , teen siittä vaan deltan .
Re: Tyyppi hukassa
Lähetetty: 24 Marras 2015, 17:02
Kirjoittaja Vilijami
Nojanalle kirjoitti:
Tätä apinoin , teen siittä vaan deltan .
Seuraan mielenkiinnolla! Voisin tehdä itsekin, jos konsepti osoittautuu hyväksi
Re: Tyyppi hukassa
Lähetetty: 24 Marras 2015, 17:05
Kirjoittaja Nojanalle
Suunittelu menossa , homman voin aloittaa syksyllä 2016 . Valmistuminen on samaa tahtia kuin nykyiset , hitaasti ja hitaasti .
Re: Tyyppi hukassa
Lähetetty: 24 Marras 2015, 17:12
Kirjoittaja jooseha
Tulee aika triviaali pyörä Jos on vetävällä renkaalla painoa on korkeana deltana kovin herkkä kaatumaan. Jos taas istuin on takarenkaiden välissä, on vetopito kovin rajoittunut. Puutteistaan huolimatta siirrettävä tuoli on kiva idea Ajaa vaan lepotuolin haluamaansa paikkaan ja rupea istumaan.
Joo, kyllähän minä tuota innokkaasti rakentelin, mutta lopputulos ei oikein tyydyttänyt. Kampikeskiötä ei millään saanut toimimaan kolmella rattaalla ja vaihteita oli siksi vain 8, mikä näissä Jyvässeudun maisemissa on mielestäni liian vähän. Tietenkin siihen voisi laittaa 3x8 rummun, jos olisi tuohta. Ajaminen kovemmissa vauhdeissa on epävakaista, ja kaarteissa kaatumisvaara on lähellä, mutta olihan alkulähtökohtakin kyllä tehdä rauhallisen ajon kulkupeli. Maalautin sen polttomaalaamossa kiiltävän mustaksi, joka oli virhe. Aion maalata sen muun väriseksi ja mataksi. Myös kummallisen äänekäskin SH25 on, mikä johtuu takarattaiden välissä olevasta tavarakourusta, joka on 0,6 mm:n AL-levyä. Siihen täytyy liimata vaimennuslevyä. Tällä hetkellä siitä on pyörät ja muutamat osat käytetty muihin projekteihin.
Re: Tyyppi hukassa
Lähetetty: 01 Joulu 2015, 00:10
Kirjoittaja tm
Nojanalle, laitoin sulle sähköpostia aiheeseen liittyen.
Toivottavasti se edellinenkin viesti tuli perille .