Mulsanne
http://www.cyclesjv.com/pages/pages-cac ... sanne.html
Ranskalaiset rakentelee tommosta, en muista onko ollu täällä. Onko tuossa muuta uutta ku muotoilua koitettu vääntää. Sisään meno tietyst helpompi ku perinteisissä.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
http://www.cyclesjv.com/pages/pages-cac ... sanne.html
Ranskalaiset rakentelee tommosta, en muista onko ollu täällä. Onko tuossa muuta uutta ku muotoilua koitettu vääntää. Sisään meno tietyst helpompi ku perinteisissä.
Miten ne uskaltaa ajaa tommosilla. Äkkipysähdyksessä lyö naamansa aukon reunaan ja sitte on leegot kurkussa
Jukka
jviirret kirjoitti:Miten ne uskaltaa ajaa tommosilla. Äkkipysähdyksessä lyö naamansa aukon reunaan ja sitte on leegot kurkussa
Jukka
Onks toi nyt niin lähellä? Tässä on kuitenkin irtoova kansi - en tosin tiedä miten se irtoo, esim törmäyksessä.
Kuva ilman kantta - tilaa on ku Allewederissä.
PW kirjoitti:Tässä on kuitenkin irtoova kansi - en tosin tiedä miten se irtoo, esim törmäyksessä.
Vaikka se ei olisi kiinni millään niin vahinkoa tulee jos naamansa siihen lyö. Voit kokeilla. Laita vasara roikkumaan narulla niin että se roikkuu vapaasti ja pääsee vapaasti liikkumaan. Sitten pyöräilet niin että lyöt naamasi siihen. Sattuiko vai väistikö vasara päätäsi silkin pehmeästi? Luulen että tuo kansi painaa enemmän kuin normaali vasara.
Jukka
PW kirjoitti:Onks toi nyt niin lähellä?
20cm näyttää olevan "turvaväliä"
Jukka
Joo ymmärrän huolesi mutt onks tässä pyöräs jotain erityistä ongelmaa tuon suhteen?
PW kirjoitti:Joo ymmärrän huolesi mutt onks tässä pyöräs jotain erityistä ongelmaa tuon suhteen?
Ilmeisesti jukka yrittää pelotella että noin pieni väli olisi selvästi vaarallisempi kuin muissa kinnereissä jossa se on yleensä selvästi enemmän.
Mitenhän tuo milanin väli kun siinä nousee vähän samaan malliin pätkä kuoresta ylös jotta sinne pääsee.
Wacky kirjoitti:PW kirjoitti:Joo ymmärrän huolesi mutt onks tässä pyöräs jotain erityistä ongelmaa tuon suhteen?
Ilmeisesti jukka yrittää pelotella että noin pieni väli olisi selvästi vaarallisempi kuin muissa kinnereissä jossa se on yleensä selvästi enemmän.
Mitenhän tuo milanin väli kun siinä nousee vähän samaan malliin pätkä kuoresta ylös jotta sinne pääsee.
Vai "pelotella" Kiinnitin tosiaan huomiota kun en noin lähelle naamaa rakennettuja kovia rakenteita ole muissa nähnyt. Unohdin tosin milanin
ja Sakaria joskus varoittelin samasta.
Ongelmahan tuo ei ole ennen kuin törmää johonkin ja kukapa sitä kinneriä siksi ostaisi että törmäisi
Jukka
Saisko siihen turvatyynyn lisävarusteena?
Näen mä jotakin outoakin tuossa suunnittelussa. Aukon etureunassa on suuri pokkaus, ilmeisesti korin jäykistämistä varten
Tuo pokkaus tulee vain just polvien kohdalle ja siksi koko keula kate on tarpeettoman korkea. Tuosta ylimmäisestä sivukuvasta näkee kuinka mahdotonta etuviistoon katsominen "polvipussien" takaa on:
Pyöräaukoissa on renkailla tilaa kääntyä, mutta muuten näkyvyyden ja maavaran puolesta tästä ei oikein arkipyörää taida saada?
Tuollaiset aukot taas ei tee hyvää aerodynamiikalle.
Jukka
Jos törmäyksessä lähdetään pää edellä kuten autossa, niin aukon reuna osuu rintaan. Haluaako joku kokeilla
Aikaisemmin kun luin jutttuja LeMansista, niin törmäsin joko Velohorizontalissa tai Bentrideronlinessa näiden valmistajan edustajan kommettiin jonka mukaan tämä on suuniteltu nimenomaan normaalia paremmaksi käyttökinneriksi. Ei kyllä sanonut minkälaiseen käyttöympäristöön.
Tuota se Riku mulle näytteli puhelimesta Virossa aina tauoilla, että tommonen
Nuo polvikourut ovat kyllä silmiinpistävän korkeat. Pilotin näkymä varmaan muistuttaa hieman Focke-Wulfia tai jotain muuta hävittäjää, raskaat kookoot nokalla.
Ihan kaunis kyllä kokonaisuutena.
Lisää kuvia tästä kinneristä. Ilmanottoaukko näkyy olevan "keskikanaalissa", pysyyköhän sadevesi ulkona?