Jurvan kinnerit
Jurvassa kansalaisopistossa aloitti syksyllä kinnerin rakennuskurssi. Tulossa 14 kinneriä lisää Jurvaan ja lähikuntiin.Eninosa kuitenkin tulee lastenlasten käyttöön, omani taitaa olla ainoa joka tulee omaan käyttöön.
tv.jouko
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Jurvassa kansalaisopistossa aloitti syksyllä kinnerin rakennuskurssi. Tulossa 14 kinneriä lisää Jurvaan ja lähikuntiin.Eninosa kuitenkin tulee lastenlasten käyttöön, omani taitaa olla ainoa joka tulee omaan käyttöön.
tv.jouko
Hieno meininki! Lisää kuvia kiitos!
Mistä tuo malliyksilö on peräisin?
Klassikko!
Tutun näköinen etulyhtymallikin muuten
Sieltä 40-luvun kataloogistahan tuo taitaa olla.
Levyjarrut! Siis tuossa puolivalmiissa.
Jos mahdollista niin kannattaa rajoittaa leveys metriin niin menee samalla uusien pykälien sisään jos haluaa moottoroida.
Tämä on kyllä hieno projekti, näitä ei ole koskaan liikaa.
Tuosta mallikinneristä tulee ensimmäiseksi mieleen ns. Liperin kinneri. Niitä vanhoja.
Mahtavaa! Upeita ajoneuvoja tulossa noin paljon ja me kuulemme siitä vasta nyt. Kuka kurssia pitää? Mistä piirustukset? Kuvia lisää, varsinkin eturipustuksesta, ketjulinjasta ja kampikeskiön kiinnityksestä. Onko noissa neljässätoista muita tuttuja? Kenen on tuo upea mallikinneri, onko se kokonaan uustuotantoa, vai 50-luvun kinnerin reviisio? Nyt repesi kinnerirekisteri!
Malli taitaa olla kurssin pitäjän oma helposti tehtävä konstruktio ,opettajana on pitkän linjan puuseppä joka on jo muutaman näitä tehnyt omin päin. Olen ainoa marginaali pyöräilyä harrastava kurssilla.Ohjauksesta puuttuu näköjään osia, nyttemmin on lisätty tarvittavat varret. Etuakseliin tarvittavat osat sai ostaa kurssin pitäjältä.Lisävarusteet jokainen hommaa mielensä mukaan , omani tulevat uus tuotantona kiinasta.
tv.Jouko
Pakko pistää oma kinnerikurssi pystyyn.
Jos tuota tahtia tulee kinnereitä per kurssi, niin kyseessä on vallankumous! Heti kun saadaan parit kurssit lisää ja vielä aktiivikuskeja nkymään teillä herättämään tietoisuutta mahdolisuudesta ajaa noinkin.
Vau! Kyllä puurakenteet on aina omassa luokassaan. Työnjälki näyttää hienolta, onko vaneri kotimaista vai kevyttä okumea?
Ensi syksyn kurssille olis tulosssa tupla määrä rakentajia,kurssi paikka tosin vaihtaa omistajaa vuodenvaihteessa joten syksystä ei vielä täyttä varmuutta.
Puutyöt täällä kyllä käy koska puu on jurvalaisten muovaaluvahaa.Vaneeri on 2mm koivuvaneeria ,paksumpi ei taivu perän säteelle .Vaneerit piti nytkin säilyttää ulkona katoksessa ja kastella vielä ennen liimausta.
tv.jouko
Hiton hieno malli tuo teidän retrokinnerinne. Siinä on korvattu metallilla juuri se osa rungosta, joka on vaikea saada tehtyä ja ennen kaikkea saada kestämään puurakenteisena. Etupyörät ovat kai kunkin omia, mutta miten olette saaneet erilaisia akseleita sovitettua rakenteeseen. Onko olka-akseli Jokapoikakinnerin mallinen, eli etupyörän akseli on vain pultti, joka on kahden mutterin varassa lattaan poratun reiän läpi. Voisitko vielä ottaa kuvan etunavasta ja olka-akselin rakenteesta.
PW kirjoitti:Pakko pistää oma kinnerikurssi pystyyn.
Mä en tuu, kun sinne on kuiteskin niin v***n pitkä matka
EDIT: Todella hieno homma. Dokumenttielokuvan paikka. Noin ylipäänsä tämä on rakentelugenren toiminta on hienoa. Tätä ei kuulkaa ole kohta enää jäljellä kuin meillä ja Ukrainassa.
Hienoja vehkeitä on, nyt se kinnerimäärä sitten räjähti
Jos tossa on edessä ihan normi napa niin tuli mieleen, että saisko eteen sitten sähkönavan kiinni ilman tuskaa? jos eteen laittaisi 2 X 250w ja renkaiksi 60mm nappulanastakumit leveillä vanteilla ja taakse läskinakin lihasvoimin pyöritettynä niin se voisi pienen lumisateen jälkeenkin kulkea?
Reissu-Lasse rupes tavaraluukkua miettimään eteen kans
Todella hienoja uutisia kuuluu! Tuli oikein hyvä mieli. Touhu rupee tosiaa olee siinä mittakaavassa, et nojapyöräily ei enää pitkään ole ropellihattujen kummallista puuhastelua, vaan yleisesti hyväksyttyä normaalia toimintaa..toivottavasti.
Noin mutu tuntumalla kun katsoo ketju- ja polkuvoimat kohtaavaa eturunkoa, niin laittaisin puomin hieman isommasta tavarasta, mikäli meinaa hiemankaan tehokkaammin poljeskella..
Hatun nosto joka tapauksessa!
Onko niin, että ohutvaneria on vain pieninä levyinä. Ajattelin, että jos takaosan pitkittäissauman laittaisi peräkontin harjalle, katteen voisi muotoilla yhdestä pitkästä vanerilevystä. Nyt näyttäisi, että siinä on sauma etuosan, sivulevyjen ja takaosan väleissä. Vaikka kahden millin vanerin jäykkyyden varaan ei voine kuitenkaan rakentaa niin, että tukilautoja voisi sen takia vähentää saumoista.
Vaneerit oli 2 kpl 1500*1500 etupää ja takapää omanaan, keskiosaan takaosan reunapalat