Tulevan kesän kuljettaja ajoi tallissa ensimmäiset koeajot. Polkimien etäisyys oli sopiva, eivätkä polvet osuneet rattiin, vaikka aluksi pelkäsin sitä. Hankala tehdä toiselle ajokkia pelkästään mittanauhan varassa. Ilmeisesti oli mieleinen peli, kun ajeli monta kertaa tallin päästä päähän kurvaillen ja sanoi: "Pappa, tehdäänkö tämä valmiiksi nyt heti?"
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tulevan kesän kuljettaja ajoi tallissa ensimmäiset koeajot. Polkimien etäisyys oli sopiva, eivätkä polvet osuneet rattiin, vaikka aluksi pelkäsin sitä. Hankala tehdä toiselle ajokkia pelkästään mittanauhan varassa. Ilmeisesti oli mieleinen peli, kun ajeli monta kertaa tallin päästä päähän kurvaillen ja sanoi: "Pappa, tehdäänkö tämä valmiiksi nyt heti?"
Kaikkea mahdollista pvc-kalvo, vikuprop, alumiinipelti, vaneri jne. Renkaat ääriasentoon käännettynä vapaa tila korin leveydelle on 420mm. Polkimien äärilaidasta toiseen mitattu etäisyys on 390mm. Suht tarkka mitoitus siis.
Saa ehdottaa korimateriaaleja perusteluiden kans!
Vaneeri kaaret ja vikuprop. Perustelut:
-Ei tarvitse pintakäsitellä
-Kestää UV-säteilyn kun ostaa ulkokäyttöön suunniteltua
-Kestää suomalaiset sääolosuhteet
-Helppo työstää ja kiinnittää
-Joustaa painettaessa, eli ei haittaa vaikka linkkuun käännetyt renkaat vähän kylkeen painaakin.
-Kevyttä
Jos se haittapuoli pitää sanoa, niin pitää tehdä tukirakenne että kestää päälle istumisen. Epäilen että kun lapsista on kyse niin niitä päälle istujia riittää Tukirakenteeksi riittää varmaankin rimoitus kaarien välille, mutta sitten paino alkaa olla jo vanerin luokkaa
Tulikohan vieläkin liian nopeat välitykset, ku käytiin ulkona koeajolla, niin en pysynyt hölkkäämällä perässä ja vaihde oli vasta ykkösellä
Nykyisillä välityksillä 1. vaihteella 90 kadenssilla 7km/h.
Tulikohan vieläkin liian nopeat välitykset, ku käytiin ulkona koeajolla, niin en pysynyt hölkkäämällä perässä ja vaihde oli vasta ykkösellä
Nykyisillä välityksillä 1. vaihteella 90 kadenssilla 7km/h.
Ei tullut. muistaakseni siinä vanhassa Shimanossa on vaihteiden väli vain 30%.
2 vaihteella 7km/h+30%=9,1km/h
3 vaihteelle 9,1km/h+30=11,8km/h
Säädät vain niin että pääsevät alikulkutunneleista omin voimin ylös.