http://velomobil.eu/fahrzeuge/raederwer ... /milan-4.2
Tehneet Milanista "farkkumallin"
Milan
- terppa
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3614
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
- Paikkakunta: Lahden perämetsä
Re: Milan
Tää ois mulle sovelias peli Harmi vaan kun hinta pompsahtaa hiilikuituisena lähelle 13 000 euroa.Jotain litramääriä ois kiva tietää näiden tavaratiloista.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
- rutunen
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 707
- Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Milan
kuparinen kirjoitti:Kaksipaikkainenkin vielä... takamatkustaja ei varmaan osallistu polkemiseen.
Toivottavasti ei. Siinä nyt ei olisi mitään järkeä. Lastenkuljetus vaarantuisi kun tenavat työntävät jalat polkimien väliin kun kinneriä peruuttaa (jolloin polkimet pyörivät vastakkaiseen suuntaan) minkä lisäksi keskiön etäisyys pitäisi aina säätää erikseen eri matkustajalle, ja sitä mukaa myös ketjun pituus. Jälkimmäisen saisi vältettyä sillä ICE trikeistä tutulla mekanismilla mutta ensimmäinenkin aiheuttaisi paljon työtä.
OT: Nazca ei suositellut Quetzal -tandemiaan taksikäyttöön sen vuoksi, että keskiön paikkaa pitäisi koko ajan vaihtaa.
Quest Carbon -2015
Re: Milan
Tän vuoden Speziraportissa (1h 10min jälkeen) Milanistakin juttua, uusia rakenteita ja tämänkin kinnerin valmistus siirtynyt Romaniaan. Valmistetaankohan kaikki kinnerit samassa Romanialaisessa tehtaassa, vai onko siellä useampi paja?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Milan
Hyvä video, oli siellä paljon kaikkea.
Lopussa oleva bambupyörällä (MBB) ajo nosti kuumetta Cruzbikea kohtaan. Ilman käsiä ja tyttö sanoi erityisesti, että MBB on mukavan hiljainen verrattuna takavetoiseen pitkällä ketjulla varustettuun vastaavaan...
Re: Milan
Kysäsinpä instagramissa veloaddsukilta (kinnerikauppias Lontoossa), kuinka monta Milania on valmistettu? Vastaus tuli nopeesti 354kpl:tta.
Hän, John oli juuri myynyt ensimmäisen Milaninsa. Myös muita malleja edustaa Briteissä.
Askarruttanut tuo määrä kun valmistaja ei sitä ilmota, kuten tekee Velomobiel.nl ja Intercitybike.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Milan
https://www.velomobilforum.de/forum/ind ... r-3.61804/
Saksan foorumilla Milaneista keskustelua, kuvissa ainakin uutta muotoilua. Tavaratila ja huolto aukoko sinne on taakse tehty
Laidback videossa taisivat tarinoida, kun Romanian tehtaalla kasailevat useampaa mallia, niin ne hyvät käytännöt tuppaa levittäytymään kaikkiin malleihin. Eli yhä enemmän niissä on samoja osia ja tekotapoja.
korjasin kaupungit haukoiksi -jori
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Milan
Tuo on erittäin hyvä merkki. Kinnerit alkavat saavuttaa stbiilia konseptia, mikä ohjaa tuotekehityksen valmistettavuuden parantamiseen, mikä lopulta johtaa halvempiin hintoihin.
Mikäs tässä Milanissa on tuo turvakaari. Onko tuo kaksipaikkainen urheiluauto. Ikään kuin takana olisi ainakin lastenkokoinen paikka.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Milan
https://www.velomobileworld.com/the-fir ... mbly-line/
Ensimmäinen Milan MK7 uunista ulos.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Milan
PW kirjoitti: ↑22 Maalis 2021, 17:58https://www.velomobileworld.com/the-fir ... mbly-line/
Ensimmäinen Milan MK7 uunista ulos.
No nyt rupesi Lyyti kirjoittamaan.
Lyyti kirjoitti:The Milan and the DF can now be assembled by the same team, as the essential components (lighting system, rear swing arm, new brake cable routing, suspension struts ...) are identical. This gives a high level of security and quality, but also reduces complexity. The bonding of the internal structures is largely self-adjusting, which benefits process reliability.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Milan
jori kirjoitti: ↑22 Maalis 2021, 20:15PW kirjoitti: ↑22 Maalis 2021, 17:58https://www.velomobileworld.com/the-fir ... mbly-line/
Ensimmäinen Milan MK7 uunista ulos.No nyt rupesi Lyyti kirjoittamaan.
Lyyti kirjoitti:The Milan and the DF can now be assembled by the same team, as the essential components (lighting system, rear swing arm, new brake cable routing, suspension struts ...) are identical. This gives a high level of security and quality, but also reduces complexity. The bonding of the internal structures is largely self-adjusting, which benefits process reliability.
Ei oo pakko merkkihuoltamossa käyttää
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14157
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Milan
PW kirjoitti: ↑22 Maalis 2021, 20:33jori kirjoitti: ↑22 Maalis 2021, 20:15PW kirjoitti: ↑22 Maalis 2021, 17:58https://www.velomobileworld.com/the-fir ... mbly-line/
Ensimmäinen Milan MK7 uunista ulos.No nyt rupesi Lyyti kirjoittamaan.
Lyyti kirjoitti:The Milan and the DF can now be assembled by the same team, as the essential components (lighting system, rear swing arm, new brake cable routing, suspension struts ...) are identical. This gives a high level of security and quality, but also reduces complexity. The bonding of the internal structures is largely self-adjusting, which benefits process reliability.
Ei oo pakko merkkihuoltamossa käyttää
Ennen kaikkea tuo tarkoittaa, että [loop]osien tuotantosarjat kasvavat ja palautteeseen kyetään reagoimaan nopeammin. Kehitys alkaa kehittyä nopeammin. Kinnereistä tulee halvempia ja parempia. Siten niistä tulee yleisempiä ja niihin tarvitaan lisää osia[/loop]. Kun tuota jatketaan jonkin aikaa, meillä on hyviä ja halpoja kinnereitä kaikkialla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Re: Milan
jori kirjoitti:...Ennen kaikkea tuo tarkoittaa, että [loop]osien tuotantosarjat kasvavat ja palautteeseen kyetään reagoimaan nopeammin. Kehitys alkaa kehittyä nopeammin. Kinnereistä tulee halvempia ja parempia. Siten niistä tulee yleisempiä ja niihin tarvitaan lisää osia[/loop]. Kun tuota jatketaan jonkin aikaa, meillä on hyviä ja halpoja kinnereitä kaikkialla.
Itse olen uskoni menettänyt tuon hinnan alenemisen suhteen: niin kauan kun markkinat ovat pienet ja valmistajia vähän, niin mahdollinen edullisempi valmistettavuus ei siirry myyntihintaan, vaan jää jatkuvaa kasvua tavoittelevalle valmistajalle. Normaalia ahnetta kapitalismia: kuka sitä nyt halvemmalla myy, jos kalliimmallakin kaikki menee kaupaksi.
Vasta kysynnän ja valmistajien määrän lisäännyttyä kilpailu kiristyy, mikä saattaa ehkä näkyä hinnoissa (jos valmistus tapahtuu kaukana idässä), ellei sitten ”kartellihinnoittelua” pidetä ihan sopivana hinnanmuodostustapana...