Viimeistelyä vaille valmis. Saumat kiinni ja joku kilikalimaali päälle..
En oo uskaltanut vielä testata huippunopeuksia. Sheldonin laskurilla katsoin että 120rpm = 47kmh joten pitääs opetella pyörittämään Tai hankkia joku jäätävän iso eturieska.. Tällä pyörällä nokialle jos laite ja kuski pysyy ehjänä
Laitetaan ny pari kuvaa vielä vaikka niitä alkaa tässä ketjussa kyllä olla riittävästi
Uskallan väittää että polkisin tuon rikki aivan liian nopeasti. Ei tollainen rakennelma kestä kunnon polkemista, eli siitä ei ole sprinttipyöräksi, mutta pitkänmatkan pyöränä toimii varmasti hyvin.
Uskallan väittää että polkisin tuon rikki aivan liian nopeasti. Ei tollainen rakennelma kestä kunnon polkemista, eli siitä ei ole sprinttipyöräksi, mutta pitkänmatkan pyöränä toimii varmasti hyvin.
Avaisitko vähän enemmän mikä tuossa Syvärin pyörän rakenteessa vaikuttaa heikolta?
Uskallan väittää että polkisin tuon rikki aivan liian nopeasti. Ei tollainen rakennelma kestä kunnon polkemista, eli siitä ei ole sprinttipyöräksi, mutta pitkänmatkan pyöränä toimii varmasti hyvin.
Avaisitko vähän enemmän mikä tuossa Syvärin pyörän rakenteessa vaikuttaa heikolta?
Takahaarukka on tehty hentoisesta putkesta eikä siitä ole tehty kolmiota. Ketjuvoima vääntää sen rikki jostain kohtaa takuulla. Jos se olis kolmio eli tuettu penkin tukiputkesta niin alkais kestää noin hentoisena.
Uskallan väittää että polkisin tuon rikki aivan liian nopeasti. Ei tollainen rakennelma kestä kunnon polkemista, eli siitä ei ole sprinttipyöräksi, mutta pitkänmatkan pyöränä toimii varmasti hyvin.
Avaisitko vähän enemmän mikä tuossa Syvärin pyörän rakenteessa vaikuttaa heikolta?
Takahaarukka on tehty hentoisesta putkesta eikä siitä ole tehty kolmiota. Ketjuvoima vääntää sen rikki jostain kohtaa takuulla. Jos se olis kolmio eli tuettu penkin tukiputkesta niin alkais kestää noin hentoisena.
32x2 putkea. Nähnyt kyllä heikompiakin takahaarukoita nojakeissa.. Hajoo jos hajoo. Sit hitsataan tukiputki alhaalta ylös. Nyt on vain poikkiputki niiden välillä. Polkuvoimia enemmän huolestuttaa jos tulee joku isompi monttu ja kolahtaa siihen.
Se olis kai sitte siinä Ketju saattaa tipahdella paluupuolelta, joten pitääs joku juttu vielä kehittää siihen. Samoin ne liukuesteet olkapäille ehkä vois tehdä. Pitää ny kattoa.
Oli tollaset putken pätkät lojumas niin hitsasin kiinni takakolmioksi. Nyt ei takajarru mahdu. No en mä sitä varmaan olis laittanutkaan.
Hyvin halkoo ilmaa. On vaan aika paljo totuttelemista ohjaukseen. Iskee selkään kaikki kuopat varsin tehokkaasti, joten pitää pehmuste laittaa. Huomenna jos on ok keli niin pitempää testiä
Mun silmään on aika viimosen päälle cool. Tuo ohjaussysteemi aiheuttaa suorastaan kateutta. Millaista vauhtia meinasit tuolla pitää Nokialla elokuussa? Paukkuuko 40 km tunnin ajossa? Vai 45?
Mun silmään on aika viimosen päälle cool. Tuo ohjaussysteemi aiheuttaa suorastaan kateutta. Millaista vauhtia meinasit tuolla pitää Nokialla elokuussa? Paukkuuko 40 km tunnin ajossa? Vai 45?
Pitäs reenata tuollaiseen suoritukseen mulla menee tää aika rakentamiseen 35km olis hyvä tavoite itselle. Lihaskunto kehittynyt paljon salitreenillä mutta pyöräilyyn ei välttämättä juuri auta.
Mutta ei jää pyörästä kiinni, vielä_vähän_parempi voisi olla jos olis isot renkaat mutta istumakorkeus kasvaisi jo pelottavaksi. Nytkään ei meinaa pyörän päältä päästä pois turvallisesti
Ohjauksesta vielä, jälkiviisaana sanoisin et hieman leveämpi tanko olis parempi, nykysellään vähän kuin ohjais pystypyörää heti stemmin vierestä. Tietty liika levee ottais jalkoihin kiinni.
Tein penkkiin pehmusteen. Alunperin piti narulla kiristää reunojen yli, mutta tais tulla liian lyhyt pehmuste siihen.. Onneksi vaneripenkkiin voi pehmusteen kiinnittää niittaamalla. Siitä tosi hyvä ettei pehmuste luista mihinkään suuntaan.
Sit se leveempi tanko vielä jos vähän parantais ohjausta..
Takana sairastelua ja muutama viinanhuuruinen viikonloppu, mutta nyt on loma jos ehtis vähä treenata. Hyvin tämä pyörä kulkee kuitenki, ilman lukkopolkimia keskinopeus ollut sellainen 28kmh ja harjoituskilometrit varmaan alle 100 tälle vuodelle
Johan se Lowridessakin nähtiin, että kyllä sinkulallakin pääsee. Bujubuju selvisi yhdellä vaihteella mäkisessä maastossakin. No oli mbb mutta kuitenkin.
Sinkulalla ajaminen on ihan oma juttunsa, jonka tajuaa vasta sitä kokeiltuaan. Vaatii toki jerkkua reidestä sujuakseen, varsinkin jos on mäkistä seutua. Ajo on kaikkea muuta kuin tasaista pyörittelyä: välillä väännetään tosissaan, välillä pyöritellään isolla kadenssilla. Ollaan yhtä pyörän kanssa. Pyörä vaatii sitä, ja kuskin on siihen sopeuduttava. Tai olla sopeutumatta ja ajella vain vaihdepyörillä.
Itsellä on sinkulakokemusta vain pystäripuolelta (maasto ja maantie), ja siitäkin on jo vuosia. Ei taitaisi polvet sietää nojakkisinkulaa, tai mistä sen tietää. Jospa jossain vaiheessa vielä kokeilisi...
Itsellä on sinkulakokemusta vain pystäripuolelta (maasto ja maantie), ja siitäkin on jo vuosia. Ei taitaisi polvet sietää nojakkisinkulaa, tai mistä sen tietää. Jospa jossain vaiheessa vielä kokeilisi...
Sitä on aika helppo kokeilla: päätät vaan, millä vaihteella ajat ja sitten ajat vain sillä. Ja piste.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Itsellä on sinkulakokemusta vain pystäripuolelta (maasto ja maantie), ja siitäkin on jo vuosia. Ei taitaisi polvet sietää nojakkisinkulaa, tai mistä sen tietää. Jospa jossain vaiheessa vielä kokeilisi...
Sitä on aika helppo kokeilla: päätät vaan, millä vaihteella ajat ja sitten ajat vain sillä. Ja piste.
Tuon lisäksi tarttee vaan olla ensin tarkoitukseen sopiva nojakki: kevyt (ei kinneri) ja muutenkin kuskille passeli peli ko. vääntöön. Ehkä sitten joskus kun saa tehtyä mbb-pyörän.