Tervetuloa, erittäin pätevä ensiesittäytyminen omatekeleellä. Olet paljon edellä useimpia ensikertalaisia 
Miten paljon etupyörä kääntyy, kun sivuperspektiivistä näyttäisi kädensijojen olevan niin lähellä runkoa, että hitaissa vauhdeissa ei voi tehdä tiukkoja käännöksiä. En ole mitannut, miten paljon oman alaohjattuni eturengas kääntyy maksimissaan, mutta hihasta ravistaen 30 astetta tai pari yli.
Kun hitaasti ajaen teen mutkaa, ei kaupunkiolosuhteissa riitä arvaten sinun pyörääsi suurempi renkaan kääntökulma, vaan on kallistettava. Paha yhdistelmä, joten usein on käynyt niin, että kallistan ebsin polkematta ja kun vauhti vähenee liikaa suhteessa kallistuskulmaan ja pyörä aloittaa kyljelleen kaatumisen, joudun polkaisemaan puolesta kolmeen neljäsosakierrokseen polkimista. Ajoitus on tärkeää tiukan mutkan tekemiseksi, kun liian aikainen polkaisu vie seinään ja myöhäinen kumolleen. Polkaisun pitää olla reipas, jotta vauhti kasvaa riittävästi jyrkästä kallistuksesta nousemiseksi. Mitä kovempi polkaisu, sitä helpommin pyörä heilahtaa polkaisun voimasta, mikä vaikeuttaa pystyssä pysymistä. Moni voima vääntelee pyörää eri suuntiin lyhyessä ajaessa ilman maaston töyssyjä, puhumattakaan rotvalleista, joten on hyvä käärme/nuorallatanssijasimulaatio myös ylösalas suunnan hypytyksin yhtäaikaisesti. Olo on kuin mummolla kepin nokassa maanjäristyksessä. Lähtemisen estämiseksi saa temppuilla.
Asiaa vaikeuttaa heel strike, eli kantapään osuminen eturenkaan etuosaan, mikä estää koko kierroksen kampien pyörityksen ja täräyttää ohjausta lisäten kaatumisvaaraa. Siksi ahtaaseen paikkaan pitää saapua sisäpuolen jalka oikeaan asentoon laitettuna, jotta voi polkaista mahdollisimman pitkän matkan pyörän pystyyn nostamisen mahdollistamiseksi.