Jotain samaa, kuin Joosen ehdotuksessa:
Villen jigi on melko pro ja voi jäädä sen takia tekemättä.
Myös akseliväli ja rungon kulku renkaiden lähellä voi olla vaikeampaa hahmottaa. Siksi minä pitäydyn vain kehittämään perinteistä PW-tuotannon jigiä.
Ehdotan kahta L-muotoista palkkia, jotka asetetaan nykyisten I-muotoisten tilalle yläpäät rinnakkain ja kiekot väliin. Toinen L-palkki lyhyt pätkä ylöspäin pyörän eteen, toinen taakse kiekkojen toiselle puolelle, kuten nykyisetkin palkit.
Siihen L-sakaraosaan voi sitten kiinnittää puristimilla tai heftaamalla kampikeskiön, kiekot alhaalta selkäosien väliin ja edestä ja takaa vielä pystypätkiä vasten kuminarulla
Samaan varteen voi takarunkoa tehdessä kiinnittää emäputken.
Suoruuden tarkistusta varten koukut kuminarulle, joka vedetään molempien ällien kulmiin asetetuista määrämittaisten varsien päistä ristiin toisen L-palkin lyhyemmän sakaran yläpäähän asetettuun määrämittaiseen varteen siten, että kuminarut menevät samassa tasossa ristiin –tai rastiin oikeastaan. Rastin idea on varmistaa, että jigi on tasossa siten, että L-sakarat ovat toistensa suhteen pystyasennossa. Tämän jälkeen olisi varmaan hyvä tukea pystysakarat jotenkin pystyyn, eli kulmaan kannattanee rakentaa säädettävät jalat, tai ainakin kierrereikä reevan kiinnittämiseksi.
Oikeastaan tuo LL-jigi voisi MBB-pyöriä varten olla parempi muotoilla LF-jigiksi, jotta etukiekon saa tuettua F-kirjaimen keskisakaraan pystyyn ja tästä riippumatta kampikeskiön halutulle etäisyydelle ilmaan sen eteen. L-palkin saa kohtalaisella tarkkuudella tasoon aina, mutta F-palkin keskisakaran asennusta varten täytyy tehdä ristiin narutus, kuten edellä kuvasin.
Miltä kuulostaa. Keksin samalla kun kirjoitin, joten on varsin tuore keksintö. 
Tuolla edellä kuvatulla onnistuu minkä pituisen pyörän tahansa tekeminen, mutta molemmat palkit tarvitsevat omat jalat tai muun keinon pitää ne pystyssä. Jos keskittyy tekemään saman mittaisia pyöriä, voisi olla viisasta kiinnittää molemmat poikkipalkit samaan vaakapalkkiin. Sen tekeminen on tietysti tarkkaa hommaa, että tulee kaikki samaan tasoon, mutta kun se on kerran tehty, ei tarvitse huolehtia jaloista tai muutenkaan tarkasta pystyasennosta, vaan pyörän voi kantaa jigeineen seinää vasten, kun ei hommat suju. Olisiko tämä sitten U-jigi ja tähän MBB-pyörävarustusta varten UF-versio. 
Meni melkein tuhat sanaa, kun en viitsinyt kuvaa piirtää, vaikka kuitenkin joudun piirtämään, kun ei tuosta selityksestä hahmotu.
