Re: SH30
Kokenut rakentaja kun ei tarvi kasata ajokuntoon ennen maalausta
Jukka
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kokenut rakentaja kun ei tarvi kasata ajokuntoon ennen maalausta
Jukka
jviirret kirjoitti:Kokenut rakentaja kun ei tarvi kasata ajokuntoon ennen maalausta
Jukka
On kyllä
Eikös tämä ole jo irakkaalla vanha tapa
jviirret kirjoitti:Kokenut rakentaja kun ei tarvi kasata ajokuntoon ennen maalausta
Jukka
No, on se sen verran kova homma kasata ajokuntoon, että ajattelin ajan säästämiseksi maalauttaa ennen sitä. Ja onhan minulla vielä hankkimatta pääosa varusteitakin, joista olen pyytänyt tarjouksia mm. Pyörätohtorilta ja Fillarikellarista. Varusteiden yhteenlaskettu summa liikkuu siellä 600-800 €:n paikkeilla.
Onhan se tietenkin jännittävää pelaako kaikki hyvin kasauksen jälkeen, ja onhan tietenkin mahdollista tehdä korjauksia kasauksen jälkeenkin, jos on tarpeen. Se tässä vähän harmittaa, kun en löytänyt vanerista taivutettuja penkkejä, jotka olisivat olleet paljon keveämpiä. Vieläkinhän on mahdollista vaihtaa penkit, jos vaan jostain löytäisi käytettyinä. Uudet ovat kovin kalliita. Itse en ruvennut niitä neljää tekemään.
jooseha kirjoitti:Eikös tämä ole jo irakkaalla vanha tapa
Muistaakseni olen aiemmin kyllä koeajanut ennen maalausta.
irakas kirjoitti:Kiitos Vilijami linkistä! Tilasin heti 2 kpl. Kyllä on tuttua BMX kiekkojen asentamiset.
Tulivat yllättävän nopeasti. Se vaan on kumma, kun kahva toimiikin siten, että erilliset vaijerit ovat kiinteät molempiin jarruihin, eikä yhteisellä vaijerilla niin kuin odotin. Yhteisellä vaijerilla olisi jarrutus tasaisempi. Nyt joutuu molemmat jarrut säätämään tarkasti.
Linkki oli siis tämä: https://www.veloshop.fi/promax-polo-tup ... kahva.html
Jarruista vielä. Sturmey & Archerilta löytyy tehokkaat 90 mm rumpujarrut. Normipyörässä on 70 mm. Näitä 4kpl niin kyllä pitäisi tuonkin massan pysähtyä.
Sent from my iPhone using Tapatalk
SH30 on kasausvaiheessa. Ohjaustangon adapterissa on käytetty satulan kiinnitysosaa. Ohjaustanko kääntyy eteen alas, ja sen korkeutta voi säätää portaattomasti. Raidetangosta ohjaamisesta luovuin, kun se tuntui niin huteralta. Istuimet on vielä maalattava ja tietenkin paljon muutakin varaosaa kiinnitettävä. Katoksen kokeutta voi säätää portaattomasti.
Voi mahoton paikka että tulee komea menopeli...
Jukka
Hulppee on, kyllä
No tosta tulee komee!
Tuosta tulee mieleen rantalomakohteiden vuokrattavat perhepyörät airinkovarjoineen.
Ohjaus on oikealla joten lieneekö vientimalli Brittiläisen imperiumin maihin tai sitten kotimaahan tarkoitettuna postin jakeluajoihin.
MM kirjoitti:Ohjaus on oikealla joten lieneekö vientimalli Brittiläisen imperiumin maihin tai sitten kotimaahan tarkoitettuna postin jakeluajoihin.
Joo, tätä olen kovasti pohtinut. Onneksi ohjauksen voi helposti vaihtaa vasemmalle, jos on tarpeen. Oikealla se on nyt siksi, että ajattelin, että näin on helpompi noudattaa tien oikeata reunaa, ja yksin ajaessa on oikea puoli turvallisemman tuntuinen.
Ja olisihan se autoissakin parempi oikealla puolella niin kuin briteissä..
Leikkiähän se oli, mutta kuten olet harkinnut, asia ei ole itsestäänselvä. Tien reuna voi olla tärkein seurattava.