Carbontrikes Works Special
Viimeiset koeajot menossa, viimeistelyä vailla valmis:
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Viimeiset koeajot menossa, viimeistelyä vailla valmis:
Hieno on! Lisää kuvia kunhan "some details also finalized" ! Onko se jo sulla ajossa, vai paja vielä koeajaa?
Karun näköinen pelihän tämä on, lean and mean. Ei se vielä vielä ole minulla ajossa. Paja sanoo jo tehneensä viimeiset "säädöt" ja kuva on otettu yhdeltä testiajolta. Viimeinen pintakäsittely ja tarrat vielä kuulemma puuttuu, sitten lähtee rekalla kohti loppusijoituspaikkaansa. Saa nähdä millainen fiilis on kun lopulta saan tuon lopullisen version ajoon - odotustaso ainakin on katossa.
Tässäkin kuvassa ei-lopullinen penkin selkänoja.
Onhan se tosiaan aika julman näkönen vehje. Luulis vauhtiakin löytyvän, ja mäennousukykyä
SE on nyt laatikossa ja laatikko rekassa. Tyynesti odottelen.
Ruotsin keväässä ennen paketointia ...
Aggressiivisen näköinen, suorastaan huutaa päästä vauhtiin .
Kammet on mielenkiintoinen yhdistelmä alumiinia ja hiilikuitua -> saman firman tuotoksia?
Jostain kumman syystä tulee nykyään vilkuiltua fillareiden kampia aiempaa enemmän...
Joo sama paja nuo kammet teki. Aihiona oli käsittääkseni "jotakin". Mårten kehui kampien lopputulosta näin:
"It is probably the lightest crank set on the market with three chain wheels. Less than 700 grams (weight with bottom bracket 760 grams) for a crank set for BSA68 English treads."
Itse en näe alumiinia muualla kuin kierreholkeissa, mutta onko sitä tuolla jossain muuallakin?
vph kirjoitti:Itse en näe alumiinia muualla kuin kierreholkeissa, mutta onko sitä tuolla jossain muuallakin?
My mistake, pikavilkaisulla näytti (=kuvittelin) koko kammen pään olevan alumiinia, joka oli kuidutettu kiinni hiilikuituvarteen. Näytti niin eripariselta yhdistelmältä, vrt. "tehdastekoiset" kammet.
Saattaahan se noin ollakin, ei mulla ole oikein mitään tietoa miten nuo on tehty: "We made the modification in prepreg baked in the autoclave."
tm kirjoitti:vph kirjoitti:Itse en näe alumiinia muualla kuin kierreholkeissa, mutta onko sitä tuolla jossain muuallakin?
My mistake, pikavilkaisulla näytti (=kuvittelin) koko kammen pään olevan alumiinia, joka oli kuidutettu kiinni hiilikuituvarteen. Näytti niin eripariselta yhdistelmältä, vrt. "tehdastekoiset" kammet.
Jos kierteet on hiilikuidusta ei kannata laittaa alumiinisia polkimia niihin kiinni. Ainoastaan titaaniset ei reagoi kuidun kanssa ja voit huoletta ruuvaa ne kiinni. Alumiini ja hiilikuitu kun reagoivat keskenään ja homma menee pahasti puihin, mutta tuskin sulla pahemmin painaa titaanisten polkimien hankinta tollaista hankkiessa
Aika paljon noissa näyttäisi olevan hiilikuidun kanssa kosketuksissa muutakin kuin titamiinia? Polkimien kierteet näyttää ihan tavalliselta alumiinilta.
Vastakierteet tuohon malliin voidaan suojata valmistaessa ettei kuitu pääse kontaktiin alumiinin kanssa, esim. maalaamalla alumiini epoxilla tai yhdellä kerroksella lasikuitua jos haluaa olla täysin varmaa. Ajattelin jo että ne oli tehneet kierteet suoraan kuituun kevennys päissään.
Spessulla on joskus ollut kuituosia tehty väärin ja ne on alkanut hapettua pahasti ja ne on sentään iso valmistaja.
Sen verran polttelee tämä odottelu, että kävin kurkkimassa miltä näyttää jo muutaman vuoden ikäisissä Campan Superreiskoissa nuo polkimien vastakierteet. Siellä näyttää tosiaankin olevan jotain muuta "ainetta" alumiinin ja hiilikuidun välissä. Koskaan en ollut aiemmin kiinnittänyt asiaan mitään huomiota ja ainakin kymmeniä kertoja noihin olen polkimia ruuvaillut. Kaikenlaista sitä oppii tietämään ja ymmärtämään täällä foorumilla roikkuessa
Värin puolesta tuo maaginen "aine" voisi olla vaikka messinkiä tai keltaista ämpärimuovia. Tai kun nuo on superreiskat, niin voisihan se olla titamiiniakin. Vaikka todellisuudessa se varmaan on vain ajan ja auringon kellastamaa epoksia
Joojoo yritän palata oikeaan asiaan jo seuraavalla postauksella...