Ketjuputkea
Raskoneesta hain ketjuputkea. 5m 27 euroa. Hyvä palvelu. Oli ihan samoilla mitoilla
kuin Azubin originaali ja väri musta.
Jouni
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Raskoneesta hain ketjuputkea. 5m 27 euroa. Hyvä palvelu. Oli ihan samoilla mitoilla
kuin Azubin originaali ja väri musta.
Jouni
Tuo on vissiin nailonputkea(pa)? Nazcalla oli alkuperäinen muistaakseni polyeteeniä(pe). Sitä saisi vesijohtoputkena. Onkohan noilla käytännössä eroa?
En ole kokeillut kuin polypropeenista(pp) aurausviittaa ja se tuntui turhan äänekkäältä makuuni vaikka hinta/laatu-suhde onkin kohdallaan
Mun sähköputkikokeilu jäi kanssa lyhyeksi, oli lopulta liian isoa kokoa ja kiinnityksessä ongelmia, lisäksi äänekäs. Vaihdoin takasin alkuperäisiin putkiin. Kiitos tuosta Raskone-vinkistä, sellanen näköjään löytyy Turustakin.
jooseha kirjoitti:Tuo on vissiin nailonputkea(pa)? Nazcalla oli alkuperäinen muistaakseni polyeteeniä(pe). Sitä saisi vesijohtoputkena. Onkohan noilla käytännössä eroa?
En ole kokeillut kuin polypropeenista(pp) aurausviittaa ja se tuntui turhan äänekkäältä makuuni vaikka hinta/laatu-suhde onkin kohdallaan
En tiiiä. Ilmajarruputkea on kuitenkin. Hinta kyllä kohtuullinen.
No tiiämpä. PA 12×16 originaali PA 12×15. Pitäis kestää ja toimia.
Jouni
Itse hain wetteri powerilta juuri kyseistä putkea ja hyvin on toiminut jo yli 2000km. Hiljaista ja liukasta tuntuu olevan. Ennen asennusta lämmitin putken päitä varovasti kuumailmapuhaltimella ja pyöreällä kiilalla levensin hieman, ettei ketju ala kuluttamaan putkea terävästä reunasta heiluessaan. En tiedä onko tarpeellista?
Vilijami kirjoitti:Itse hain wetteri powerilta juuri kyseistä putkea ja hyvin on toiminut jo yli 2000km.
Oletko kurkannut sisälle onko kulumaa?
jooseha kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Itse hain wetteri powerilta juuri kyseistä putkea ja hyvin on toiminut jo yli 2000km.
Oletko kurkannut sisälle onko kulumaa?
Empä oo sillä silmällä kurkkinut?
Minulla ketju meni läpi ketjuputkesta. Metalli syö muovia ja ketjun muoto on riittävän terävä upotakseen putkeen. Leikkuri söi putkea lisää koko ajan matkalla kotiin siitä että hetkestä, kun huomasin ongelman. Torvi tarvitaan putken päähän suojaamaan putkea leikkaantumiselta.
Ketjuputkea kannattaa kiertää säännöllisesti kiinnikkeissään noin kymmenen astetta kerrallaan vaikkapa kuukauden välein, niin se kuluu tasaisesti ja kestää paljon pidempään.
Putken päähän kannattaa laittaa merkit, joista voi varmistaa, asennon säilymisen. Putkea kannattaa kiertää vain vähän kerrallaan, sillä ketju kuluttaa putkeen nelikulmaista kulumisjälkeä. Jos putkea kääntää 90 astetta, kuluminen jatkuu lähes samoilta kohdilta.
Putkeen saa pysyviä merkkejä kuumentamalla kynttilässä neulaa ja pistelemällä kuumalla neulalla reiän putken läpi. Aina pukea kierrettyään voi siirtää punaisen lankalenkin siihen reikään, joka on putkessa ylös päin, jotta voi tarkkailla putken asennon säilymistä.
Itse ajattelin luopua Paseon alemmasta ketjuputkesta kokonaan. Aika paljon kitkaa voimansiirrossa nyt. Siirrän etummaista ketjunohjainrullaa alemmas etuhaarukan taakse.
Nyt on putki lyhennetty ja ketjurulla etuhaarukan takana