Takavetoakseli
Mistä löydän kenen valmistajan on Tällainen vetoakseli, myyjältä en saa vastausta. En osaa sanoa sisältääkö tämä tasauspyörästön vai mitä ?.
Seppo
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Mistä löydän kenen valmistajan on Tällainen vetoakseli, myyjältä en saa vastausta. En osaa sanoa sisältääkö tämä tasauspyörästön vai mitä ?.
Seppo
Laita kuvia vähän kauempaa. Eihän tuosta saa mitään käsitystä mistä vehkeestä tuo yleensäkin on.
Vilijami kirjoitti:Laita kuvia vähän kauempaa. Eihän tuosta saa mitään käsitystä mistä vehkeestä tuo yleensäkin on.
Oletan olevan tästä laitteesta, Floow
Miks tars tietää?
Nosta perse ilmaan ja pyöritä toista rengasta, mikäli vastapuoli pyörii vastakkaiseen suuntaan kikkara sisältää differentiaalin.
Olis kyl komee, jos löytyisi oikee lukkoperä!
Härski kirjoitti:Miks tars tietää?
Nosta perse ilmaan ja pyöritä toista rengasta, mikäli vastapuoli pyörii vastakkaiseen suuntaan kikkara sisältää differentiaalin.
Olis kyl komee, jos löytyisi oikee lukkoperä!
Kestäisikö se isomman moottorin kuin 250w joka nyt on sovitettuna
Seppo
Eihän tuossa oo muuta konstia ku kokeilla omalla vastuulla. Tuskin valmistajalta lupaa irtoaa?
Kannattaa muistaa, että vaihteisto tai vetonivelet ja -akselit eivät ole kiinnostuneita tehosta, vaan vääntömomentista. Vääntömomentin maksimi taas on enintään vetävän pyörän sutimamomentti. Tehon lisääminen lisää ainoastaan sitä nopeutta, missä tuo korkea momentti esiintyy. Polkupyörän pyörimisnopeuksilla ei missän nimessä ole kyse liiasta tehosta, mikä ilmenisi esim. yililämpenemisenä, vaan pelkästä väntömomentista, joka polkimilla pienellä vaihteella vääntäen on todella suurta moottoria vastaava momentti.
Juurikin näin.
Ja 250w moottorin tuottama tasainen vääntö ei ole kuin hitunen siitä mitä jaloilla runttaamalla saa aikaan.
Että siitä vaan rohkeasti virittämään! Jos hajoaa, niin sit on perä muutenkin niin huonoa tekoa että pian hajoaisi ilman moottoriakin!
jori kirjoitti:Kannattaa muistaa, että vaihteisto tai vetonivelet ja -akselit eivät ole kiinnostuneita tehosta, vaan vääntömomentista. Vääntömomentin maksimi taas on enintään vetävän pyörän sutimamomentti. Tehon lisääminen lisää ainoastaan sitä nopeutta, missä tuo korkea momentti esiintyy. Polkupyörän pyörimisnopeuksilla ei missän nimessä ole kyse liiasta tehosta, mikä ilmenisi esim. yililämpenemisenä, vaan pelkästä väntömomentista, joka polkimilla pienellä vaihteella vääntäen on todella suurta moottoria vastaava momentti.
Tässä viritellä vaihteisto/moottori
Onks tuo oikeen puoleinen mötikkä moottori ja vasemman puoleinen vaihteisto väliakselilla? Vaihteistolta menee ketju taka-akselille, jossa mahdollinen tasauspyörästö?
PW kirjoitti:Onks tuo oikeen puoleinen mötikkä moottori ja vasemman puoleinen vaihteisto väliakselilla? Vaihteistolta menee ketju taka-akselille, jossa mahdollinen tasauspyörästö?
Kävin tässä välillä hakemassa sydämmen tahdistimen.
Kyllä on moottori joka vetää vaihteista ja työntää ? taka-akselille jos olen oikei ymmärtänyt ?
Mikäli oikein kuvan ymmärrän niin Nuvincin vasemmalla puolella oleva ketju tulee polkimilta.
Moottori vetää taka-akselilta/ putkesta tulevaa ketjua.