Sivu 1/1

Takavetoakseli

Lähetetty: 16 Touko 2016, 11:17
Kirjoittaja sv

Mistä löydän kenen valmistajan on Tällainen vetoakseli, myyjältä en saa vastausta. En osaa sanoa sisältääkö tämä tasauspyörästön vai mitä ?.

Seppo


Re: Takavetoakseli

Lähetetty: 16 Touko 2016, 14:04
Kirjoittaja Vilijami

Laita kuvia vähän kauempaa. Eihän tuosta saa mitään käsitystä mistä vehkeestä tuo yleensäkin on. :shock:


Re: Takavetoakseli

Lähetetty: 16 Touko 2016, 14:26
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:

Laita kuvia vähän kauempaa. Eihän tuosta saa mitään käsitystä mistä vehkeestä tuo yleensäkin on. :shock:

Kuva Oletan olevan tästä laitteesta, Floow


Re: Takavetoakseli

Lähetetty: 16 Touko 2016, 17:18
Kirjoittaja Härski

Miks tars tietää?

Nosta perse ilmaan ja pyöritä toista rengasta, mikäli vastapuoli pyörii vastakkaiseen suuntaan kikkara sisältää differentiaalin.

Olis kyl komee, jos löytyisi oikee lukkoperä!


Re: Takavetoakseli

Lähetetty: 16 Touko 2016, 18:04
Kirjoittaja sv
Härski kirjoitti:

Miks tars tietää?

Nosta perse ilmaan ja pyöritä toista rengasta, mikäli vastapuoli pyörii vastakkaiseen suuntaan kikkara sisältää differentiaalin.

Olis kyl komee, jos löytyisi oikee lukkoperä!

Kestäisikö se isomman moottorin kuin 250w joka nyt on sovitettuna

Seppo


Re: Takavetoakseli

Lähetetty: 16 Touko 2016, 20:21
Kirjoittaja Vilijami

Eihän tuossa oo muuta konstia ku kokeilla omalla vastuulla. Tuskin valmistajalta lupaa irtoaa?


Re: Takavetoakseli

Lähetetty: 16 Touko 2016, 20:50
Kirjoittaja jori

Kannattaa muistaa, että vaihteisto tai vetonivelet ja -akselit eivät ole kiinnostuneita tehosta, vaan vääntömomentista. Vääntömomentin maksimi taas on enintään vetävän pyörän sutimamomentti. Tehon lisääminen lisää ainoastaan sitä nopeutta, missä tuo korkea momentti esiintyy. Polkupyörän pyörimisnopeuksilla ei missän nimessä ole kyse liiasta tehosta, mikä ilmenisi esim. yililämpenemisenä, vaan pelkästä väntömomentista, joka polkimilla pienellä vaihteella vääntäen on todella suurta moottoria vastaava momentti.


Re: Takavetoakseli

Lähetetty: 16 Touko 2016, 22:15
Kirjoittaja Härski

Juurikin näin.

Ja 250w moottorin tuottama tasainen vääntö ei ole kuin hitunen siitä mitä jaloilla runttaamalla saa aikaan.

Että siitä vaan rohkeasti virittämään! Jos hajoaa, niin sit on perä muutenkin niin huonoa tekoa että pian hajoaisi ilman moottoriakin!


Re: Takavetoakseli

Lähetetty: 17 Touko 2016, 11:32
Kirjoittaja sv
jori kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että vaihteisto tai vetonivelet ja -akselit eivät ole kiinnostuneita tehosta, vaan vääntömomentista. Vääntömomentin maksimi taas on enintään vetävän pyörän sutimamomentti. Tehon lisääminen lisää ainoastaan sitä nopeutta, missä tuo korkea momentti esiintyy. Polkupyörän pyörimisnopeuksilla ei missän nimessä ole kyse liiasta tehosta, mikä ilmenisi esim. yililämpenemisenä, vaan pelkästä väntömomentista, joka polkimilla pienellä vaihteella vääntäen on todella suurta moottoria vastaava momentti.

Tässä viritellä vaihteisto/moottori


Re: Takavetoakseli

Lähetetty: 18 Touko 2016, 09:13
Kirjoittaja PW

Onks tuo oikeen puoleinen mötikkä moottori ja vasemman puoleinen vaihteisto väliakselilla? Vaihteistolta menee ketju taka-akselille, jossa mahdollinen tasauspyörästö?


Re: Takavetoakseli

Lähetetty: 19 Touko 2016, 16:17
Kirjoittaja sv
PW kirjoitti:

Onks tuo oikeen puoleinen mötikkä moottori ja vasemman puoleinen vaihteisto väliakselilla? Vaihteistolta menee ketju taka-akselille, jossa mahdollinen tasauspyörästö?

Kävin tässä välillä hakemassa sydämmen tahdistimen.

Kyllä on moottori joka vetää vaihteista ja työntää ? taka-akselille jos olen oikei ymmärtänyt ?


Re: Takavetoakseli

Lähetetty: 19 Touko 2016, 17:36
Kirjoittaja samuel

Mikäli oikein kuvan ymmärrän niin Nuvincin vasemmalla puolella oleva ketju tulee polkimilta.
Moottori vetää taka-akselilta/ putkesta tulevaa ketjua.