
jori kirjoitti:Jokin kuvassa pistää silmään.
Onko tuossa pienempi kiekkokoko, vai miksi istuin on noin takana.
Kiekkokoko on tosiaan pienehkö 559. Osa outoudesta johtunee siitä.
Syitä on muitakin. Mutta pohjatiedoksi ensin että tässä on apinoitu Vendettaa akselivälin ja emäputken kulman suhteen - samalla hoksasin että siinä on myöskin se penkki niin että pään takaosa on taka-akselin kohdalla.
Outous johtuu osittain siitä että runko on tehty toiseen pyörään ja siis hitusen korkea. Tein siis tavallaan kahta pyörää kerralla - tätä jolla pääsee MBBtä kokeilemaan nopeimmalla mahdollisella tavalla (poislukien pyörän ostaminen tai lainaaminen
- sekä sitä jossa etuosa säilyy ja takarunko on matalampi.
Etusosaa tehdessä oioin myös siinä että sein sen niin simppelisti että rälläköin takakolmion ja haarukan ja liitin ne siinä kulmassa missä se takaosan droppari sojottaa ylöspäin. Poljinkeskiö olisi toki voinut olla hitusen edempänä - mutta toisaalta halusin sen noin ylös - että sporttisemmassa versiossa se on ylempänä kuin hanuri.
Tässä luonnos tulevasta takarungosta. Teen siitä siis hiukan pidemmän ja penkkiä alaspäin.
Penkin kulma voisi myös olla loivempi. Nythän se on 25 asteen hujakoilla ja kyllä on pikkaisen eroa miten pyörä kulkee verrattuna edellisen 13-15 asteen kulmaan. Jos saisi sen 17-20 asteen tienoille näin ensihätään.
jori kirjoitti: Olisiko tuo ohjaustanko ollut mahdoton, jos kammet olisivat kauempana edessä?
Ei. Siinä on viitsien senttiä pelivaraa. Jalat ovat aika kivasti näillä astuksilla. Siihen stemmissä olevaan klemmarin vastakappaleeseen jää kivasti väliä sentin verran.
Ohajustanko voisi tosin olla pari senttiä alempana/taaempana. Olisi vielä ergonomisempi. Mutta tälleen tää on ihan mahtava. Pyöräm hallinta tapahtuu koko keholla esim. kurveissa. Jaloilla ja käsillä yhtä-aikaa. Mahtava fiilis.
jori kirjoitti: Siis foto pyörästä kuskin polvi maksiasennossaan ylhäällä olisi kiva ylläri. 
Tulee sit aikanaan. Nyt reissussa.