Noista levyjarruista ja peräkärryn vetämisestä trikellä: voin sanoa että melkoisen turvallinen yhdistelmä. Hyvin säädetyt kaksi levyjarrua edessä ovat ihan riittävän tehokkaat pysähtymiseen . Olen vetänyt scorpparilla ihan hyviä kuormia myös hiekkatiellä eikä se kuorma takana ole koskaan tuuppinut liikaa tai niin että se aiheuttaisi vaaraa. Painopiste toki kannattaa pitää niin alhaalla kuin mahdollista ja jos painopistettä ei saa alas niin kannattaa huomioida se kaarreajossa.
En ole huomannut koskaan että kärry yrittäisi jotenkin vyöryä triken yli. Kiinnityspiste on aika alhaalla. Jos se jotain voi tehdä niin sen että painavalla kuormalla kun tekee lukkojarrutuksen eikä pinta olekaan täysin pitävä, yhdistelmä liukuu eteenpäin. Mut painavalla kuormalla yleensä vauhti pysyy kohtuullisena eikä lukkojarrutuksia tule. Kerran jouduin kokeilemaan kun oli muistaakseni hiekkasäkki kyydissä ja parkkiruudusta lähti auto pakittamaan ajoradalle. Ei se sieltä kokonaan tullut mutta kun huomasin että pakkivalot sytty päälle ja hiukan perä lähti tulemaan ruudusta niin vaistomainen reaktio oli lyödä liinat kiinni. Hitaasta vauhdista huolimatta ei yhdistelmä pysähtynytkään heti koska asvaltin päällä oli syksyisiä liukkaita lehtiä. Ei se siinä kuitenkaan pitkään liukunut.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Sitten pitäs löytää/hommata/ostaa isompi eturatas vaan, aika kovaahan se kulkee jos tasasella tommosta kyytiä ja vielä olis varaa kiristää. Pieni 406mm takakiekko/rengas, vaatii isommat välitykset, eli käytännössä isomman eturattaan.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
100kampikierrosta/min antaa 48,5km/h siun välityksillä 48/11. Onhan se nopeeta pyöritystä jo tuokin.
52 hampainen eturatas antaa 100kadenssilla, 41,7km/h.
Jossain kohtaa tulee vaan sitten vastaan, se ett pitää suurentaa myös pienempiä rattaita, jotta ketju ylettää kaikille rattaille. Yks mahollisuus on harjotella pyörittämään se 120kierrosta lyhyemmät kammet auttaa siihen harjotteluun
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ilmeisesti laadukkaampiin pakkoihin voi vaihtaa rattaita, nyky halpiksiin ei oikein. Mikähän pakka siinä on, eikös se oo aika harvinaista, ett 9piikkinen ratas kävis
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
100kampikierrosta/min antaa 48,5km/h (muok. eiku 38,5km/h ) siun välityksillä 48/11. Onhan se nopeeta pyöritystä jo tuokin.
52 hampainen eturatas antaa 100kadenssilla, 41,7km/h.
Jossain kohtaa tulee vaan sitten vastaan, se ett pitää suurentaa myös pienempiä rattaita, jotta ketju ylettää kaikille rattaille. Yks mahollisuus on harjotella pyörittämään se 120kierrosta lyhyemmät kammet auttaa siihen harjotteluun
Sori tuossa ekassa on tietyst virhe Pitää olla 38,5km/h
Jos siihen saa 9 piikkisen taakse - nopeus on 100 kadenssilla 41,7km/h
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.