Koska tandemkisa Tavastin kanssa onnistu yli odotusten ja oli hauskaa, nopeeta sekä kaikkea sitä mitä nojapyöräily parhaimmillaan voi olla, aloitin tämän uuden tandemin rakentelu ketjun. Tämän vuoden pyörälläkin tietyst vois mennä, pelkästään vaihdepalikat takana vaihtamalla ja penkin kiinnitystä vähän parantamalla, olis valmis kisaan. Mutta koska rakentaminen on kivaa ja terapeuttista ja mitä sitä muutakaan tekisin, näin kisojen jälkeisessä huumassa ja höyryssä
Tavasti jo tuossa viestitteli janus mallista (selät vastakkain) ja jopa pythonista selät vastakkain. Luulen ett en kykene pythonia ajamaan, enkä varsinkaan kovaa ja Tavasti painona Ensi ajatuksena janusmallista: 2WR:n vois helposti muuttaa janukseksi, keskiö vaan taakse, jonkun putken päähän ja penkki toisin päin.
Onko siitä ilmanvastus hyötyä, viisaammat kertokoon?
Jos taas pysyis nykymallissa, vois vähän yrittää keventää runkoa - paljoa ei ole varaa (2WR = 28kg Nokian punnituksessa). Kiekoista ja renkaista lähtis myös vähän mutta kannattaako renkaita vaihtaa kapeempiin, Big Applet on mukavat ja rullasivat yllättävän hyvin - "painovoima on ylivoimaa!"
2WT tandem, 2017 kisakone
2WT tandem, 2017 kisakone
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
Jos hifisteleen lähdetään, niin renkaina sitten tubeless.
Toki, tän vuotinen penkin kiinnikkeet kunnolla, vaihteet kuntoon ja mulle ovaalit, niin kovaa settiä on.
Se back2back olis varmaan nopea, mutta kokeilematta ei tiedä:
- onks siellä liian kypsää olla kyydissä (tylsää kun ei nää eteen, ja voiko tulla matkapahoinvointi?)
- pystyyks keskustelemaan, takana istuja huutaa myötätuuleen taakse, eli kuuleeko vastatuuleen 35 km/h paahtava kuski mitä siellä karjutaan? Koko muu rata kuulee, kuski ei.
Sen b2b etuna olis nopeuden lisäksi: mahdollisuus tehdä matalampi, lyhyempi akseliväli
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
tavasti kirjoitti:Sen b2b etuna olis nopeuden lisäksi: mahdollisuus tehdä matalampi, lyhyempi akseliväli
Eipä siitä taida tulla lyhyempiakselivälinen, luultavasti pitempi. Ellet laita päätäs miun penkin alle ja makkaa oikeesti vaaterissa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
Penkki käännettynä joutus pidentämään akseliväliä, vaikka penkit on aika pystyssä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
Jos taaempi kuski istuis makaavammassa asennossa niin vois olla renkaan päällä, mutta nouseeko korkeus jo liiaksi? Puomi tulis takaa yli aika paljon. Tää pyörä näytti mun mielestä tällaisenaan hyvältä, mutta jos jotain muuttaisin niin ehkä makaavampaan asentoon penkit
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
Etupenkkiä eteenpäin, takapenkkiä makaavammaksi ja ylemmäs, ja tietty, jos taakse laittaa 406 kiekon. Tai miksei vaikka 451, mutta ne on niin harvinaisia.
Muoks: toki kestäviä 406 kiekkojakaan ei romulavoilta saa, mutta osaskos Petri rakentaa kiekkoja ite?
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
tavasti kirjoitti:Etupenkkiä eteenpäin, takapenkkiä makaavammaksi ja ylemmäs, ja tietty, jos taakse laittaa 406 kiekon. Tai miksei vaikka 451, mutta ne on niin harvinaisia.
Muoks: toki kestäviä 406 kiekkojakaan ei romulavoilta saa, mutta osaskos Petri rakentaa kiekkoja ite?
Mites Bilteman bmx-kiekko? Hintaa näkyy olevan 50 euroa, sopiiko budjettiin? Muistaakseni Vilijami oli taannoin laittanut tuollaiseen kierrepakan (7-vaihteisen) kiinni, jotain väliholkkien säätöä oli vain vaatinut?
Isompi kiekko rullaa paremmin kuin pieni, eli tandemiin en kyllä ilman todella hyvää syytä laittaisi 406-kiekkoa 559:n sijaan...
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
tm kirjoitti:tavasti kirjoitti:Etupenkkiä eteenpäin, takapenkkiä makaavammaksi ja ylemmäs, ja tietty, jos taakse laittaa 406 kiekon. Tai miksei vaikka 451, mutta ne on niin harvinaisia.
Muoks: toki kestäviä 406 kiekkojakaan ei romulavoilta saa, mutta osaskos Petri rakentaa kiekkoja ite?
Mites Bilteman bmx-kiekko? Hintaa näkyy olevan 50 euroa, sopiiko budjettiin? Muistaakseni Vilijami oli taannoin laittanut tuollaiseen kierrepakan (7-vaihteisen) kiinni, jotain väliholkkien säätöä oli vain vaatinut?
Isompi kiekko rullaa paremmin kuin pieni, eli tandemiin en kyllä ilman todella hyvää syytä laittaisi 406-kiekkoa 559:n sijaan...
En laittas miekään.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
tm kirjoitti:tavasti kirjoitti:Etupenkkiä eteenpäin, takapenkkiä makaavammaksi ja ylemmäs, ja tietty, jos taakse laittaa 406 kiekon. Tai miksei vaikka 451, mutta ne on niin harvinaisia.
Mites Bilteman bmx-kiekko? Hintaa näkyy olevan 50 euroa, sopiiko budjettiin? Muistaakseni Vilijami oli taannoin laittanut tuollaiseen kierrepakan (7-vaihteisen) kiinni, jotain väliholkkien säätöä oli vain vaatinut?
Isompi kiekko rullaa paremmin kuin pieni, eli tandemiin en kyllä ilman todella hyvää syytä laittaisi 406-kiekkoa 559:n sijaan...
Taitaa se 406 kiekko olla aika kuollut idea. Kierrepakka ainakin on kuollut idea, ite oon nuorena pystärissä kierrepakallisia napoja rikkonut runttaamalla kovaa. Akseli poikki kun polkaisee.
Ja joutuis tekeen hirmuisen ison ovaalin, paljon viilattavia hampaita.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
Mullois mbb-stä eläkkeelle joutanut 17% ovaali 52 piikkinen ylimääräisenä..
Pyöreä pakkelipurkki referenssinä alla.
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
Härski kirjoitti:Mullois mbb-stä eläkkeelle joutanut 17% ovaali 52 piikkinen ylimääräisenä..
Pyöreä pakkelipurkki referenssinä alla.
Tuo vois olla hyvä 559 kiekoillekin, varsinkin 200m kisassa ja jos Tavasti saadaan huippukuntoon, olis tolle käyttöö pitkälläkin matkalla.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
Sit ei muuta kö tikusta asiaa ja joku ajeleen tännepäi!
Kahvit joutunee hakija kärsimään, mun seurassa.
Mikäli kiinnitys tuotta tuskaa(rälläkällä leikelty irti), niin eiköhän tommonen järjestyne vaikka kokonaan uus millä pulttijaolla tahansa..
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
PW kirjoitti:Härski kirjoitti:Mullois mbb-stä eläkkeelle joutanut 17% ovaali 52 piikkinen ylimääräisenä..
Tuo vois olla hyvä 559 kiekoillekin, varsinkin 200m kisassa ja jos Tavasti saadaan huippukuntoon, olis tolle käyttöö pitkälläkin matkalla.
200m kunnossa mä oon aina, raskasta ja lyhyttä treeniä tulee muuten ympäri vuoden.
Tossa härskin rattaassa on vaan toi pulttijako aika epäyhteensopiva, minkään kanssa.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
tavasti kirjoitti:...Tossa härskin rattaassa on vaan toi pulttijako aika epäyhteensopiva, minkään kanssa.
Teräsratashan tuo on, joten ainakin hitsaamalla yhteensopivuus paranee kummasti .
Re: 2WT tandem, 2017 kisakone
tm kirjoitti:tavasti kirjoitti:...Tossa härskin rattaassa on vaan toi pulttijako aika epäyhteensopiva, minkään kanssa.
Teräsratashan tuo on, joten ainakin hitsaamalla yhteensopivuus paranee kummasti
.
Joo, sen edellisen Härskinrattaan laitoin hitsillä 52mm kampiin kiinni - hyvin pysyy
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.