Vilkut
Onkohan tämä ollut tällä foorumilla: http://www.velogi.com/2015/10/polkupyoran-vilkut.html
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Onkohan tämä ollut tällä foorumilla: http://www.velogi.com/2015/10/polkupyoran-vilkut.html
Noi hanskat kiinnostas, mistähän saa? Mielessä ollu joskus askarrella ihan ite.
Mukavaa että nyt on hetki kun velomobiilini on laillinen myös vilkkujen osalta. Viimeisin juttu oli poljinheijastimien poistuminen Nyt ei ole nippeliniiloilla sanomista.
Aika paljon on muuten pyöräilijöitä jotka kääntyvät merkkiä näyttämättä tai edes katsoisivat taakse. Sitten syyttävät muita ja pitävät kuntopyöräilijöitä vaarallisina ja vihaisina.
Kannatan siis vilkkuja kun se suuntamerkin näyttäminen ja ryhmittyminen on niin vaikeaa. Minulla oli kyllä 70-luvulla pyörä jossa oli vilkut (ja pitkä penkki selkänojalla, oli se hieno!). Vilkut pakolliseksi sekä pakollinen rekisteröinti (vähentäisi pyörien varastamista).
MikaR
mika kirjoitti:Kannatan siis vilkkuja kun se suuntamerkin näyttäminen ja ryhmittyminen on niin vaikeaa. Minulla oli kyllä 70-luvulla pyörä jossa oli vilkut (ja pitkä penkki selkänojalla, oli se hieno!). Vilkut pakolliseksi sekä pakollinen rekisteröinti (vähentäisi pyörien varastamista).
Joo, ja pakollinen katsastus vuosittain ja pakollinen liikennevakuutus. Hyvä idea, kyllä pakollisuuksilla saadaan pyöräily helposti turvalliseksi, kun se käytännössä loppuu. Pakollista pyörilykypärääkin kokeiltiin ja hyvin toimi.
PS. Ei ne pakolliset vilkut autoissakaan mitään pelasta, eikä rekisteröinti ole varastamista lopettanut.
Silloin kun suomessa oli polkupyörien pakollinen rekisteröinti, polkupyöräily oli paljon suositumpaa verrattuna autoiluun Norjassa on pakollista olla jarrut etu ja takapyörään. Sitä kyllä noudatetaan kun muunlaisia ei saa myydä. Eli kyllä pakolla voidaan muuttaa varusteita.
MikaR
mika kirjoitti:Silloin kun suomessa oli polkupyörien pakollinen rekisteröinti, polkupyöräily oli paljon suositumpaa verrattuna autoiluun
Norjassa on pakollista olla jarrut etu ja takapyörään. Sitä kyllä noudatetaan kun muunlaisia ei saa myydä. Eli kyllä pakolla voidaan muuttaa varusteita.
MikaR
Enhän minä väittänytkään, ettei pakolla voisi muuttaa varusteita. Sanoin, että pakot vähentävät pyöräilyä. Se ei ole kenenkään etu –paitsi ehkä autokauppiaan.
Velogi etsii videossaan maailmalta polkupyörän vilkkuja?!
Jos semmoiset välttämättä tarvitsisin, niin laittaisin sipposet prätkän tarvikevilkut!
Niitä kyllä piisaa tarvikeliikkeissä.
Oranssinen työhanska olisi ehkä se josta itse aloittaisin ja heijastinnappi siihen selkäpuolelle!
Rauhanomainen polkupyöräily pitäisi kyllä olla mahdollista ihan muutenkin.
Velogi vinkkas hanskojen ostopaikan 70-80 donaa tarjouksessa Jos tarve tulee, ni joutuu vissiin tekemään ite
PW kirjoitti:Velogi vinkkas hanskojen ostopaikan 70-80 donaa tarjouksessa
Jos tarve tulee, ni joutuu vissiin tekemään ite
Juu, osaat varmasti ja saat myytyäkin niitä kunnon katteella
Reippailija kirjoitti:PW kirjoitti:Velogi vinkkas hanskojen ostopaikan 70-80 donaa tarjouksessa
Jos tarve tulee, ni joutuu vissiin tekemään ite
Juu, osaat varmasti ja saat myytyäkin niitä kunnon katteella
Juu, ei myyntiin!
PW kirjoitti:Reippailija kirjoitti:PW kirjoitti:Velogi vinkkas hanskojen ostopaikan 70-80 donaa tarjouksessa
Jos tarve tulee, ni joutuu vissiin tekemään ite
Juu, osaat varmasti ja saat myytyäkin niitä kunnon katteella
Juu, ei myyntiin!
irakas kirjoitti:PW kirjoitti:Reippailija kirjoitti:PW kirjoitti:Velogi vinkkas hanskojen ostopaikan 70-80 donaa tarjouksessa
Jos tarve tulee, ni joutuu vissiin tekemään ite
Juu, osaat varmasti ja saat myytyäkin niitä kunnon katteella
Juu, ei myyntiin!
Vilkkuasian vierestä, oon ottanu tavakseni, näyttää suuntamerkkiä aina kun käännyn tai vaihdan kaistaa. Tapa jääny päälle, eikä lähellä olevilla pitäs olla epäselvää, mitä oon tekemässä seuraavaksi. Vilkku hanskassa, vaan tehostas merkkiä, varsinkin pimeellä.
Tosin nyt kun asensin tandemiin hyvän peilin, ei tartte kevarilla olla kokoajan käsiojossa kun ohittelee hitaampia vaan voin näyttää, merkkiä jos joku on tulossa takaa.
PW kirjoitti:Vilkkuasian vierestä, oon ottanu tavakseni, näyttää suuntamerkkiä aina kun käännyn tai vaihdan kaistaa. Tapa jääny päälle, eikä lähellä olevilla pitäs olla epäselvää, mitä oon tekemässä seuraavaksi.
Sujuvoittaa liikennettä ja lisää turvallisuutta, kun kanssakulkijoiden liikkeet ovat havaittavissa jo etukäteen. Harmittavan monet panttaavat suuntamerkkiä ja iso osa ei käytä lainkaan. Pitää kyllä myöntää että itsellänikin on pyöräillessä paljon parantamisen varaa autoillessani ei niinkään.
Asensin uuraislaisen kaverin deltaan, johon olen aiemmin asentanut E-Spin4 sähköavustuksen, Bilteman suuntavilkut http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... rtId=82732
Kolmivaiheinen katkaisija on oikeassa ohjauskahvassa. Ovat autoon tarkoitetut ja ainakin kirkkaat, mutta eivät vilku.
irakas kirjoitti:Kolmivaiheinen katkaisija on oikeassa ohjauskahvassa. Ovat autoon tarkoitetut ja ainakin kirkkaat, mutta eivät vilku.
Et kysynyt mitään, mutta täällähän on tapana vastata ilman kysymystäkin, niinpä:
Vilkkumisen saisi kai helposti aikaiseksi kytkemällä kaksinapaisen elekronisen (LED-vilkuille tarkoitetun) vilkkureleen akulta tulevaan +johtoon, ennen sitä kolmiasentoista kytkintä?
Releitä löytynee motonetistä ja biltemasta.
edit: biltemasta en löytänyt, mutta motonetistä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/481894/E ... 2-napainen ei kallis.