Kinneriin tai vaikka matalaan nojapyörään voisi soveltaa Tamperelaisen bensanpihistysporukan Remmi-tiimin ajokeissaan käyttämää tekniikkaa.
Ohjaus on toteutettu kahdella työntö/veto-tangolla, jotka pallonivelien kautta yhdistävät ohjaustangon ja ohjausakselin päähän asennetun vivun. Tangot ovat askarteluliikkeestä ostettua hiilikuituputkea, joka on liimattu ja sokitettu pallonivelpäihin. Kuvassa ohjausvipu on pitkä, koska ohjausliike välittyy vielä tästä eteenpäin vaijereilla, kuten kunnon mäkiautossa pitääkin.
Joka tapauksessa tällainen ohjaustanko mahdollistaa ohjaamisen missä tahasa kuskin toimialueella, eikä estä kulkua istuimelle.
Tällä systeemillä voisi helposti tehdä nojakin, jonka ohjauksen voisi vaihtaa vaikka kesken lenkin alaohjauksesta yläohjaukseksi tai päinvastoin. Välyksen saa pois tankojen väliin viritetyllä kumiköydellä, jos tämän näkee tarpeelliseksi.
http://remmi-team.com/content/action/in ... 5_14_1.jpg
http://remmi-team.com/content/action/in ... 5_14_2.jpg
Kuvat ovat edellisen ajokin ohjauksesta. Uudemmassa R7 mallissa on paljon vähemmän tilaa, joten ohjaustanko kapenee tälläaiseksi.
http://remmi-team.com/content/action/in ... 15_k07.jpg
Muutenkin siellä saattaa olla kiinnostavaa katsottavaa katteiden ja kinnereiden suunnittelijoille.
http://remmi-team.com/content/action/in ... ingremmi7/
Kate on 130 g/m2 hiilikuitukudosta ohuella lasikuituisella pintamatolla ryyditettynä. Keskellä harjaa kulkee kymmenen senttiä leveä kaistale 400 g/m2 hiikikuitukaistale jäykisteenä. Reunaan on liimattu vajaan tuuman kaistale hunajakennoa jäykistämään ylä- ja alaosan liitoskohtaa.
Jos näkyy jotain mielenkiintoista, niin kertokaa minulle, niin voin käydä pyytämässä tarkempia kuvia tai kuvauksia.
Edit: korjasin kuolleet linkit