Sivu 1/3

Kuudee Siksak

Lähetetty: 04 Syys 2016, 10:29
Kirjoittaja Pastori

Mietin tuossa josko ton etuosan nivelen - nyt siis hylätään tää emäputki sana ja otetaan python keskustelun nivel termi käyttöön :)

Ensin kuvat.

P301 tekele sivulta.
Kuva

Nivel aukinaisena.
Kuva

Pultti hitsattuna putken sisään.
Kuva

Mitäs sanotte jos ja kun tekiskin ton MBB:n etuosan näin.

Nivel siis tässä. Summittaisesti skissattuna.

nivel.jpg
nivel.jpg (17.54 KiB) Katsottu 3740 kertaa

Kone tässä.

kone.jpg

Mitäpsä tästä olette mieltä.


Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 10:32
Kirjoittaja Pastori

Tällähän siis pääsi sinne ihan lähelle sitä kiekkoa ainakin normihaarukun yläsosan verran. Eiks olis kiva?


Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 10:55
Kirjoittaja jooseha

Heitä nivel ympäri, niin pääset hieman yli mutterin paksuuden verran alemmas ;)


Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 11:14
Kirjoittaja PW

Laittasin haarukkaputket keskemmälle yhdysputkea, 2WRtyyliin

20160709_135929.jpg
20160709_135929.jpg (240.56 KiB) Katsottu 3716 kertaa

Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 11:23
Kirjoittaja PW

Toisaalta sitä niveltä/akselia ei tartte tehdä ykspuoleisella kiinnityksellä, sen takia ett pääsee mahollisimman lähelle rengasta :roll: 2WR:ssä on 5mm latta akselin alapäässä. Enkä tiijä onko se enää kovin tavoteltavakaan ominaisuus - rengas lähellä akselia :?


Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 11:32
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:

Laittasin haarukkaputket keskemmälle yhdysputkea, 2WRtyyliin

Juu. Tätä en tosiaankaan muistanut. Hyvä idea. Olikos tässä lujuuslaskentaosastolla mielipide siitä missä kohtaa se olis optimaalinen

PW kirjoitti:

Toisaalta sitä niveltä/akselia ei tartte tehdä ykspuoleisella kiinnityksellä, sen takia ett pääsee mahollisimman lähelle rengasta :roll: 2WR:ssä on 5mm latta akselin alapäässä. Enkä tiijä onko se enää kovin tavoteltavakaan ominaisuus - rengas lähellä akselia :?

No ei sen nyt niin kovin lähellä tartte olla - mutta tässä keississähän se nivelen korkeus on about sama kuin normihaarukalla se haarukan kapeneva osa ja kiinnittyminen putkeen. Teen tästä kuvan. Hetki.


Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 12:00
Kirjoittaja PW

Kuva
Tuommosta putkiinstallatiota joskus mallailin.


Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 12:01
Kirjoittaja PW

Kuva
Jorin silmissä visio näytti tältä.


Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 15:24
Kirjoittaja Pastori
sporting_lissabon.jpg

Tai sit PW tyyppinen kaksipuoleinen nivel?

EDIT:
1.Tähän ei oo siis piirretty etuosan lattoja.

  1. Etuhaarukan dropouttiikaan ei oo - idis oli että se oiskin about tossa ketjun suunnassa - oisko siinä ideaa.

Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 15:52
Kirjoittaja PW

Mites se ketjuputki mahtuu ketjun kohdalla olemaan, vai laitatko ketjun putken sisään? Kestävyyden kannalta laittasin yhdysputken ja ketjuputken lähemmäs 90astetta.


Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 16:26
Kirjoittaja Vilijami

Pastorin suunnitelma lähestyy kohta Flevo Raceria.


Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 17:13
Kirjoittaja jooseha
Pastori kirjoitti:

Tai sit PW tyyppinen kaksipuoleinen nivel?

Lähtisin tälle tielle, jos helppo purettavuus ei ole kaikki kaikessa. Voi käyttä hennompia osia ja on silti tukevampi. Kyllähän se 20 millinen pultti kestää - onhan se lujempi kuin flevossa -, mutta joustanee hieman :?


Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 17:15
Kirjoittaja Pastori
PW kirjoitti:

Mites se ketjuputki mahtuu ketjun kohdalla olemaan, vai laitatko ketjun putken sisään? Kestävyyden kannalta laittasin yhdysputken ja ketjuputken lähemmäs 90astetta.

Heh. Niinhään tää helposti menee näin virtuaalirakentamisessa. MEni jo toisen ajatuksen kanssa sekaisin - joka oli se että tekiskin levyistä ton etupään ja ketju menis siittä reiästä sisälle. Levy = kuitulevy.

Vilijami kirjoitti:

Pastorin suunnitelma lähestyy kohta Flevo Raceria.
Kuva

Juu. Vilahti mielessä. Onneks on vielä yhden putken ero ja nivel eri kulmassa :)

Ei ne siis mitenkään täysin pihalle ole olleet takavuosinakaan kun alkavat lähestyä pikkuhiljaa meidän suunnitelmia. Heh.


Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 04 Syys 2016, 17:28
Kirjoittaja PW
jooseha kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Tai sit PW tyyppinen kaksipuoleinen nivel?

Lähtisin tälle tielle, jos helppo purettavuus ei ole kaikki kaikessa. Voi käyttä hennompia osia ja on silti tukevampi. Kyllähän se 20 millinen pultti kestää - onhan se lujempi kuin flevossa -, mutta joustanee hieman :?

Ei kai tuosta nivelestä, kunnia miulle kuulu :? onhan noita tehty ennenkin.
Kakspuoleinenakseli voi olla helppo ja nopee irrotettava, jopa helpompi ku ykspuoleinen.


Re: MBB:n etuosan rakenne nivelen kohdalta case p301

Lähetetty: 08 Tammi 2017, 14:17
Kirjoittaja Pastori
qdzigzag_mbb_testbike.png

Virtuaaliprosessi etenee.

Jos testais sittenkin kevään aikana tätä ratkaisua - sittenhän sekin olis koeteltu.

Nivel siis soveliaaseen kulmaan = tässä n. 57 astetta. Nivelen rakenne pythonin mallisesti. Koura etupuolella.

Aattelin että 40 millinen neliskanttiputki olis kätevää - silloin voisi noita liikuteltavia elementtejä laittaa 45-2 millisestä kanttiputkesta väsättyinä siihen kiinni. Poljinkeskiö liikkuisi - kuten ohjaustangon paikka ja mikse hiukan toi etuhaarukka -jolloin jättöäkin voisi hiukan testata.