Uusia malleja eri valmistajilta
http://www.bentrideronline.com/?p=10947
Bentrider kommentoi eri valmistajien uusia malleja.
mm. Azubin tandemia kehutaan helpoimmaksi tandemiksi ajaa. Ilmeisesti tarkempi arvio tulossa lähiviikkoina.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
http://www.bentrideronline.com/?p=10947
Bentrider kommentoi eri valmistajien uusia malleja.
mm. Azubin tandemia kehutaan helpoimmaksi tandemiksi ajaa. Ilmeisesti tarkempi arvio tulossa lähiviikkoina.
Kun katson kuvaa "kokeneena tandemvalmistajana" : Tuota pyörää vois lyhentää aika paljon, laittamalla keskiö putken alapuolelle ja mahollisimman eteen.
PW kirjoitti:Kun katson kuvaa "kokeneena tandemvalmistajana" : Tuota pyörää vois lyhentää aika paljon, laittamalla keskiö putken alapuolelle ja mahollisimman eteen.
Näin se on, asiantuntija näkee sellaista, mitä eivät harrastajarakentajat heti huomaa. 20 senttiä ainakin saisi pois pituudesta, paljon turhaa putkea, painoa ja ennen kaikkea hitsaussaumaa saisi myös vähennettyä ja siten myös hintaa. Taas se nähtiin, miten Nojapyöräfoorumin joukkoäly outojen nojapyörämallien suhteen kulkee kaukana myös kaupallisten valmistajien edellä.
jori kirjoitti:PW kirjoitti:Kun katson kuvaa "kokeneena tandemvalmistajana" : Tuota pyörää vois lyhentää aika paljon, laittamalla keskiö putken alapuolelle ja mahollisimman eteen.
Näin se on, asiantuntija näkee sellaista, mitä eivät harrastajarakentajat heti huomaa. 20 senttiä ainakin saisi pois pituudesta, paljon turhaa putkea, painoa ja ennen kaikkea hitsaussaumaa saisi myös vähennettyä ja siten myös hintaa. Taas se nähtiin, miten Nojapyöräfoorumin joukkoäly outojen nojapyörämallien suhteen kulkee kaukana myös kaupallisten valmistajien edellä.
Millonhan ne älyäis ottaa meijän malleja arvioitavaksi Bentrideen? Pitäs vissiin tarjota ihan ite
jori kirjoitti:..Nojapyöräfoorumin joukkoäly outojen nojapyörämallien suhteen kulkee kaukana myös kaupallisten valmistajien edellä.
Kaupallisilla valmistajilla on se ongelma että niiden pyörien pitää kestää myös amerikkalaisten läskiperseiden alla. Siellähän on kaikki suurempaa joten 300 kiloo ei oo liioittelua.
Eräs uutuus oli jäänyt Bentriderilta huomaamatta: Cruzbike T50 tulee olemaan heidän hinnat alkaen- malli. Samannäköisiä on täälläkin rakenneltu mm. pw:n toimesta. Jos ymmärsin oikein tulee myyntiin runkosarjana, joten entistä useammalla on mahdollista päästä mbb:n sarviin.
Myyntipuhetta löytyy tuolta videosta kohdasta 10:32;
http://www.bentrideronline.com/messageb ... p?t=130494
Pastori kirjoitti:jori kirjoitti:..Nojapyöräfoorumin joukkoäly outojen nojapyörämallien suhteen kulkee kaukana myös kaupallisten valmistajien edellä.
Kaupallisilla valmistajilla on se ongelma että niiden pyörien pitää kestää myös amerikkalaisten läskiperseiden alla. Siellähän on kaikki suurempaa joten 300 kiloo ei oo liioittelua.
Missäs sä olet nähnyt myytävän pyörää joka kestää 300 kg? Oma huomio on että pyörät yleensä myydään n. 125 kg painorajalla tai jotain jopa alemmalla. Esim. Meta taisi olla vain 115 kg.
Wacky kirjoitti:Pastori kirjoitti:jori kirjoitti:..Nojapyöräfoorumin joukkoäly outojen nojapyörämallien suhteen kulkee kaukana myös kaupallisten valmistajien edellä.
Kaupallisilla valmistajilla on se ongelma että niiden pyörien pitää kestää myös amerikkalaisten läskiperseiden alla. Siellähän on kaikki suurempaa joten 300 kiloo ei oo liioittelua.
Missäs sä olet nähnyt myytävän pyörää joka kestää 300 kg? Oma huomio on että pyörät yleensä myydään n. 125 kg painorajalla tai jotain jopa alemmalla. Esim. Meta taisi olla vain 115 kg.
Rikun kestäviä ei viel oo tehtykään enkä ny tarkota painorajaa
Wacky kirjoitti:Pastori kirjoitti:jori kirjoitti:..Nojapyöräfoorumin joukkoäly outojen nojapyörämallien suhteen kulkee kaukana myös kaupallisten valmistajien edellä.
Kaupallisilla valmistajilla on se ongelma että niiden pyörien pitää kestää myös amerikkalaisten läskiperseiden alla. Siellähän on kaikki suurempaa joten 300 kiloo ei oo liioittelua.
Missäs sä olet nähnyt myytävän pyörää joka kestää 300 kg? Oma huomio on että pyörät yleensä myydään n. 125 kg painorajalla tai jotain jopa alemmalla. Esim. Meta taisi olla vain 115 kg.
Tandemit toivottavasti kestää enemmän. Muuten ei sais edes kahta meikäläistä kyytiin.
PW kirjoitti:Wacky kirjoitti:Pastori kirjoitti:jori kirjoitti:..Nojapyöräfoorumin joukkoäly outojen nojapyörämallien suhteen kulkee kaukana myös kaupallisten valmistajien edellä.
Kaupallisilla valmistajilla on se ongelma että niiden pyörien pitää kestää myös amerikkalaisten läskiperseiden alla. Siellähän on kaikki suurempaa joten 300 kiloo ei oo liioittelua.
Missäs sä olet nähnyt myytävän pyörää joka kestää 300 kg? Oma huomio on että pyörät yleensä myydään n. 125 kg painorajalla tai jotain jopa alemmalla. Esim. Meta taisi olla vain 115 kg.
Rikun kestäviä ei viel oo tehtykään enkä ny tarkota painorajaa
Niitä ei tosiaan ole vielä näkynyt
Vähän yritin huumoria tossa - ja totuutta toinen puoli. Tandemissa jos on kaksi kuskia ja viikon kamat mukana - niin on se jo aika painava.
Pastori kirjoitti:Vähän yritin huumoria tossa - ja totuutta toinen puoli. Tandemissa jos on kaksi kuskia ja viikon kamat mukana - niin on se jo aika painava.
Tandemin kisapaino Nokialla kuskeineen yli 220kg
Mites se menikään...
Jos paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa.