No niin on. Näyttää että kate on vikuproppia tjsp. kennolevyä. Muoto sellainen että joka paikassa on taivutusta vain yhteen suuntaan.
Ikävä kyllä aika kehnosti tarjoaa sateen suojaa 50% kuskista kastuu.
Jukka
No niin on. Näyttää että kate on vikuproppia tjsp. kennolevyä. Muoto sellainen että joka paikassa on taivutusta vain yhteen suuntaan.
Ikävä kyllä aika kehnosti tarjoaa sateen suojaa 50% kuskista kastuu.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Hieno on, mutta olkatappi pystyssä = suuri olkapoikkeama.
Mä vilkasin "ohjausgeometriaa". Rengas kääntyy täysin pystyn ohjauskaselin ympäri, mikä ei ole likikään renkaan maakosketuspistettä.. Eikä siis lupaa mitään ajonautintoa.
Töissä johtaja rakenutti sellasen koiravaljakkokärryn firabelina, johon itsepäisesti katsoi mallia jostain valmiista. Ei mennyt kaverille jakeluun kun koetin painottaa ohjausgeometrian ja etenkin sen teoreettisen maakosketuspisteen tärkeyttä. Tehtiin päättäväisesti tollanen tökerö ohjaus kuin tuossakin on, ja nyt valmiina sitten ihmetellään kärryn erikoista käyttäytymistä.. Huoh.
Tuossa näkyy olkapoikkeama. Mites tuo ohjaus - toimiiko noin?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ackerman on otetty huomioon, mutta olkapoikkeama on ihan hirveä. Menee maine koko firmalta kun tommosia kuvia levitellään
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Taitaa olla ollut aivossa vaan nivelet jäykkänä. Raidetanko oli saatava etuakselin etupuolelle, koska kammille tilaa. Sitten kun raidetanko oli etupuolella, piti valita Ackermanin ja olkapoikkeaman välillä. Ackerman voitti.
Olisihan tuossa ollut kolmaskin vaihtoehto, eli SH32 -tyyppinen ristioteraidetanko, joka korjaa Ackermanin, vaikka ohjausnivel olisi kuinka ulkona ja ohjausvarret sisempänä.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 6&#p123466
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Suuren olkapoikkeaman lisäksi casterkulma on pyöreät nolla. Se nyt ainakin olisi ollut helposti tehtävissä.
Saattaa se olla ihan mietitty juttu. Tuossa ei ole jousitusta ja ajetaan pöydäntasaisella radalla. Nyt jos laitetaan caster- ja KPI kulmat kohdalleen, nousee pyörä ilmaan kun käännetään, tulee kurja ajettava. On kokemusta: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 75#p109072. Tein polkuautoon samat ohjauskulmat kuin tadpolessa. Ajettava tuli vasta kun laitoin nivelen etuakseliston ja rungon väliin. Eihän tuo Trisled nyt tietenkään kovin hyvä voi olla jos jättö on nolla.
Jarkon polkuauton runko näyttää neliputkirakenteen vuoksi paljon kiertojäykemmältä kuin tämä kaksiputkinen trisled. En oikein usko etää tuo olisi ihan helposti rengasta pelkästään ohjatessa nostanut.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Tuossa olisi ratkaisu jos haluaa yhdistää nojapyörän ja sängyn:
http://trisled.com.au/more-load/
...ja tuossa olisi se pickup-mallinen lavapyöräkin.
Fasessa firma esitteli valmistuneita Rotovelon koppeja, kommenteissa joku kysyi montako ovat valmistaneet vuodesta 2011? Vastaus: yli 100 Se ei kuullosta kovin paljolta, vaikka kinnerit onkin harvinaisia. Kun valmistus ymmärtääkseni pitäs olla nopeeta verrattuna kuitukinneriin.
Uskovat kuitenkin Rotovelon "kirkkaaseen tulevaisuuteen", ainakin sanoissaan.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tekevät muitakin pyöriä ja onko noilla rotoveloilla ollut minkälainen kysyntä? Paljonko tekevät pyöriä yhteensä? Trike ei oo nopea valmistaa käsityönä, olipa koppa muovia tai lasikuitua. Rahti kulujen vuoksi päämarkkina-alue taitaa olla pelkästään Australia? Keskilämpötila abaut 40astetta, ei oo käsittääkseni siksi mikään suotuisa pyöräilymaa. Vielä kun sadepäiviä on vähän niin vähäisetkin pyöräilijät ostaa mieluummin avopyörän.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...