VeloWagon kirjoitti:Hilgon maavara on selvästi pienempi. Tutut kuopat ja töyssyt ottaakin nyt useammin pohjaan kiinni. Pitää opetella tiet ja reitit uudelleen ja varoa tai kiertää.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Olisiko mahdollista saada valokuvia Hilgon tekniikasta ja rakenteista, tai vaikka esittelyvideo, jossa tulee selkeästi esiin pyöränripustusten rakenteet ja toiminta. Tämä olisi tärkeää siitä näkökulmasta, että pelkkä teksti oudosta asiasta kerrottuna johtaa mielikuvituksen harhapoluille ja tekee mahdottomaksi ottaa rakentavasti kantaa vaikkapa tähän viestiisi.
Haluaisin sanoa, että tuollainen tilapäinen maavaran nosto on helppo ratkaista, mutta en voi olla varma, kun en tiedä, miten tämän kinnerin jousitus on rakennettu. Tämän maavara-asian suhteen on kyseessä oikea ongelma, jonka toimiva ratkaiseminen voisi mahdollistaa matalan maavaran käytön suorilla teillä ja tästä syystä pienenevän ilmanvastuksen ja suurenevan matkanopeuden. Maavaraa tarvitaan lähinnä rotvallinylityksissä ja muutenkin risteysalueen töyssyissä, joissa suuri nopeus ei muutenkaan ole mahdollinen. Nämä tilat ovat varmasti sovitettavissa yhteen esim. kaasunestejousituksen avulla. Tällainen rakenne olisi varmasti toteutettavissa summittain samalla kustannuksella, mutta vaatisi kuitenkin jonkin verran suunnittelueforttia. Suunnittelu ei kuitenkaan ole mahdollista, jollei ole tiedossa, mihin ympäristöön suunnitellaan ja mitä ovat suunnittelun rajoitteet sovelluskohteen taholta.
Milelelläni panisin pääni näitä pähkimään, mutta siihen tarvitsisin realistiset kehykset Hilgon rakenteista.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma