Kävin parin kilometrin koeajolla. -kuka näillä pystärin penkeillä pystyy pidemmästi ajamaan?- Huomasin hauskan ominaisuuden, väärinpäin vinosta ohjausakselista johtuen pystyy pyörää ohjaamaan ilman käsiä pelkästään kallistelemalla.
Maasturissa levät vähäpaineiset renkaat, etujousitus, vaahtomuovia pari senttiä, kaksi geelipäällystettä ja geelialkkareiden paksuimmasta päästä päästi hieman läpi noin parin millin korkeiden nappuloiden värinän. 20 km ja yritin alamäet seistä polkimilla, silti tuntui hetkittäin ikävältä. Turha koittaa, noja voittaa mukavuudessa.
Eikös tämä ole aika loogista? Jos pyörä kallistuu ohjatessa niin sitä pystyy ohjaamaan kallistamalla
Jukka
On, mutta epäilin sen olevan niin vähän kallellaan, ettei kallistelun voima riitä kääntämään ohjausta. Matoruuvikulmavaihdettakaan ei pysty pyörittämään väärältä puolen.
Kävin parin kilometrin koeajolla. -kuka näillä pystärin penkeillä pystyy pidemmästi ajamaan?
Aika moni pystyy
Velominati, Keepers of the cog kirjoitti:
Rule #5 // Harden The Fuck Up.
Yritin löytää arvioita maailman pyöräilijöiden määrästä, mutta en löytänyt. USA:ssa yksinään arvio oli 66 miljoonaa.
Maailmassa valmistetaan yli 100 miljoonaa fillaria vuodessa, oletettavasti ne tulevat myös käyttöön. Jos fillarin keskimääräinen kestoikä olisi vaikka vain 5 vuotta, niin se tekisi 500 miljoonaa pyöräilijää globaalisti, näistä 95% (juuri keksitty hihaheitto) on pystäreitä. Kyllä se pystärin satula on ihan toimiva peli.
Sotahan tästä saattaa syttyä, sorry. En vaan malttanut.
Eli 10% kaikista ihmisistä, olisikohan luku yhtään suurempi jos satulassa olisi mukava istuskella
Mut joo, tämä CF-geometria vaatii oikeasti leveän satulan. Polkeminen tapahtuu etuviistoon jolloin se ei kevennä takamusta samalla tavalla kuin alas polkeminen. http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Pol ... 000038076/
Tein niin pienen astinlaudan kuin vain mahdollista, mutta huono jalka pysyy vielä polkimella. Nilkassa ei ole sivuliikettä ollenkaan, niin siksi nuo reunat ovat välttämättömät. Lukkopolkimia en tähän lähikauppapyörään halua.
Laatikon piiroksen vein Laatuvaneriin, joka cnc-jyrsii palat. Tinkauksen jälkeen 100€. Eka on kuulemma kallimpi, mutta seuraavien hintaa voi vielä neuvotella, kun ohjelma on valmiina. Ihme homma kun en ole ennen rekisteröinyt koko firmaa, vaikka olen ohi kulkenut koko ikäni.
Miksi kylkilevyt on piirretty noin? Eripäin olevilla saisi erivärisen vanerin kanssa yhtenäisen ulkoasun. Jos/kun hukkapalan suuruuden haluaa maksimoida, kannattaa kummankin kyljen viistot sivut olla toisissaan kiinni. Kenties cnc-ohjelmointi syynä
Miksi kylkilevyt on piirretty noin? Eripäin olevilla saisi erivärisen vanerin kanssa yhtenäisen ulkoasun. Jos/kun hukkapalan suuruuden haluaa maksimoida, kannattaa kummankin kyljen viistot sivut olla toisissaan kiinni. Kenties cnc-ohjelmointi syynä
No per***e, pitää tosiaan olla eripäin. Kiitos Joose.
Toivottavasti ehdin aamulla korjata asian ennenkuin leikkaavat.
"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut) CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org
Toivottavasti ehdin aamulla korjata asian ennenkuin leikkaavat.
Olipa kerrankin poikkeuksellisen hyvä firma. Eivät olleet ehtineet leikata. Eikä olisi haitannut vaikka olisivat ehtineetkin, koska pitivät itsestään selvyytenä, että laatikon kyljissä sama väri pitää tulla ulospäin. Siis piirtovirheestäni huolimatta. Ei ne turhaan oo leikellyt vaneria jo 59 vuotta