Sivu 1/1

Triken etukiekot

Lähetetty: 06 Helmi 2017, 11:07
Kirjoittaja panu

Tilasin taylor wheelsiltä 20" etukiekot 6-pulttiselle jarrulevylle. Laakerikupit lähti helposti irti lyömällä. Näiden tilalle 12x30x7/8 kuulalaakerit väliholkilla. 12mm akseli kestänee jo hyvin trikessä/kinnerissä. Kohtuu helppo ja halpa tapa. Onko muut kokeilleet?

Yritin liittää kuviakin, mutta en puhelimella onnistunut siinä.

https://www.taylor-wheels.com/bike-whee ... disc-black


Re: Triken etukiekot

Lähetetty: 06 Helmi 2017, 20:22
Kirjoittaja tm

Eipä ole tosiaan pahanhintaiset kiekot...


Re: Triken etukiekot

Lähetetty: 07 Helmi 2017, 08:42
Kirjoittaja vaaka

Minulla on tuollainen muokkaamattomana ja koneella tehtynä on kiristykset överinä. Kun löysäsin kiristystä niin, ettei pyörittäessä runksuta kuulat, pyörintäaika kasvoi merkittävästi. En ole asiantuntija, mutta jäi epäilys, onko rasva navassa liian liukasta pitkäaikaiseen kestoon. Melko juoksevalla vaikutti.


Re: Triken etukiekot

Lähetetty: 07 Helmi 2017, 09:02
Kirjoittaja jviirret
vaaka kirjoitti:

Minulla on tuollainen muokkaamattomana ja koneella tehtynä on kiristykset överinä. Kun löysäsin kiristystä niin, ettei pyörittäessä runksuta kuulat, pyörintäaika kasvoi merkittävästi.

Tarkoittanet laakereita etkä pinnoja? Tässähän laakereita ei hyödynnetä ollenkaan, mutta sama huomio minulla, liian kireällä monesti ovat...

Jukka


Re: Triken etukiekot

Lähetetty: 07 Helmi 2017, 12:40
Kirjoittaja vaaka

Laakereita puristetaan liikaa navan sivuilla olevilla muttereilla. En muista enää sekunteja pikalinkusta pitäen vapaassa kuormittamattomassa pyörimiseen, mutta ero oli valtava, kun löysäsin niin, ettei runksuttanut pyöriessä. Löytyy luvut jostain täältä hakemalla Taylor Wheels hakusanoja.

Kun kuorma on päällä, ei tilanne ole sama pyörinytasetuksessa ja löysäsin mutterit ennen ekaa ajokertaa, joten ei ole edes perstuntumatietoa eroista löysättu vs tehdassäätö.

Ymmärrän koneen käytön hinnan pudottamiseksi tuotannon nopeuttamiseksi. Itse tekijä ja tuunaaja saavat etua.

Mulla on niin vähän kilsoja alla, etten voi arvioida kiekkoa. Siinä on muuten jarrupinta tosi karkea, joten ei levyjarrut kulunevat pian, mutta jarruttanevat hyvin.


Re: Triken etukiekot

Lähetetty: 10 Helmi 2017, 12:48
Kirjoittaja Poris

Olikos tuo kiekkojen rakennussarja, kun näytti siltä, että kuvissa oli homma osina?
Silleenhän ne voi kyllä myydä selvästi halvemmalla.


Re: Triken etukiekot

Lähetetty: 10 Helmi 2017, 14:54
Kirjoittaja jviirret
Poris kirjoitti:

Olikos tuo kiekkojen rakennussarja, kun näytti siltä, että kuvissa oli homma osina?
Silleenhän ne voi kyllä myydä selvästi halvemmalla.

Tekstin loppuvaiheilla: "All our offered wheels are centred and ready for installation on your bike. " Eli kyseessä on valmis rihdattu asennusvalmis kiekko.

Jukka


Re: Triken etukiekot

Lähetetty: 17 Helmi 2017, 22:22
Kirjoittaja Poris

Näköjään joo. Houkutteleva tarjous, jonsei olis varastossa paria kiekkoa.


Re: Triken etukiekot

Lähetetty: 18 Helmi 2017, 08:40
Kirjoittaja Premnas

Jaa saiskohan tuosta hyvän varakiekon Cheetahiin, ei ole ainakaan hinnalla pilattu ja vielä levyjarrunavalla niin kuin tarvis on. Mut onko noissa siis irtolaakerit vain ihan urakuulalaakerit?


Re: Triken etukiekot

Lähetetty: 18 Helmi 2017, 10:02
Kirjoittaja Pastori

Jos kattoo hinnat tosta Saksan kaupasta niin näkee suoraan euroina. https://www.taylor-wheels.de/


Re: Triken etukiekot

Lähetetty: 18 Helmi 2017, 10:36
Kirjoittaja jooseha
Premnas kirjoitti:

Mut onko noissa siis irtolaakerit vain ihan urakuulalaakerit?

En tiedä kiekoista enempää kuin tässä ketjussa on mainittu, mutta avausviestissä sanotaan että laakerikupit poistamalla voi laakereiksi laittaa vakiomittaisen kuulalaakerin. Laakerikupit on irtokuulalaakereita varten.

Onko siinä Cheetahin kiekossa jotain sellaista(erikoinen malli tai viittä vaille rikki tjms.), että kannattaa olla varakiekko omassa hyllyssä? Kyllä kauppa niitä säilöö tarvitsemiseen asti ja ajotkaan sulta eivät lopu vaikka kaksikin pyörää olisi pois rivistä ;)


Re: Triken etukiekot

Lähetetty: 19 Helmi 2017, 10:14
Kirjoittaja Wacky
Premnas kirjoitti:

Jaa saiskohan tuosta hyvän varakiekon Cheetahiin, ei ole ainakaan hinnalla pilattu ja vielä levyjarrunavalla niin kuin tarvis on. Mut onko noissa siis irtolaakerit vain ihan urakuulalaakerit?

Selvittämällä mikä napa on kyseessä saa aika helposti selville onko irto vai ura malliset laakerit kyseessä. Shimanot on muntietääkseni kaikki irtomallisia.


Re: Triken etukiekot

Lähetetty: 20 Helmi 2017, 21:29
Kirjoittaja Premnas
jooseha kirjoitti:
Premnas kirjoitti:

Mut onko noissa siis irtolaakerit vain ihan urakuulalaakerit?

En tiedä kiekoista enempää kuin tässä ketjussa on mainittu, mutta avausviestissä sanotaan että laakerikupit poistamalla voi laakereiksi laittaa vakiomittaisen kuulalaakerin. Laakerikupit on irtokuulalaakereita varten.

Onko siinä Cheetahin kiekossa jotain sellaista(erikoinen malli tai viittä vaille rikki tjms.), että kannattaa olla varakiekko omassa hyllyssä? Kyllä kauppa niitä säilöö tarvitsemiseen asti ja ajotkaan sulta eivät lopu vaikka kaksikin pyörää olisi pois rivistä ;)

Niin no olishan se pitänyt noista aiemmista viesteistä jo arvata et irtolaakereita. En tiedä kannattavuudesta, mutta jäi viime kesän jäljiltä sellanen epäluottamuksen häivähdys, vaikka se kiekko onkin nyt korjattu. Et jos taas menee jossain keskellä-ei-mitään rikki. Sitä oloa ei saa pois kuin ajamalla ja uudelleen luottamalla. Ei näytä ainakaan lähikaupoista saavan jos haluaa levyjarrunavalla. Kysytty on, huonolla menestyksellä. Se on kyllä totta ettei ajot siitä oo välttämättä kiinni mutta mieluummin sen cheetahin allensa ottaa ku noita kahta muuta, ei siitä pääse yli eikä ympäri. Sen pyörän mukavuutta ei ole mikään toinen pyörä vielä voittanut.