Sivu 1/24
Twisteri
Lähetetty: 09 Maalis 2017, 21:16
Kirjoittaja Vilijami
Alkuun kuvia melkein valmiista Twisteristä. Eka kuvasta hahmottuu pitkien tavaroiden kuljetusmahdollisuus.


Tästä alkaa alkuperäinen viestiketju.
Vilijami kirjoitti:
Pitäs melkein avata oma viestiketju tälle nojatavarapyöräkeskustelulle.
Oma ehdotukseni on flevotrike isolla lavalla, kallistuksella tai ilman.
terppa kirjoitti:
Nyt kun sähköapuihin on tutustunut niin se voisi kyllä ihan reilulla lavallakin olla, flevo eurolavan kokoisella lavalla?
Tässä eka luonnokset EuroFlevosta. Kommentteja? Tuo hatchattu (mikä se on suomeksi?) alue mallaa 1200x800x500 kokoista kuormaa.
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 09 Maalis 2017, 21:47
Kirjoittaja jori
Kunnon cargopyörä tulossa. 
Projektiokuvat huijaavat luulemaan, että tilaa on vain laatikonmallisina tiloina. On sitä olemassa muunkinmuotoista. Saat rakennetta kompaktimmaksi ja kestävämmäksi kun siirrät tavaratilaosaa parikymmentä senttiä eteen päin. Kyllä tavaratilan etureuna siinä kuskin selkänojan takana, ja jopa istuimen alla, mahtuu olemaan lähempänäkin. Samalla saat lisää vetopitoa. Viistoputket taakse tulevat vähän jyrkempään kulmaan, jolloin niistä saa paremman istuintuen.
Jos ei ole tulossa jousitettua etupäätä, kannattaa tavaratilan alta tuleva alaruoto alta ohjata ohjausnivelen alapuolelle ja tehdä nivelestä kaksipuoleinen (koura). Tulee tukevampi ja kevyempi.
Maavaraa näyttää olevan yli 20 cm. Ei sitä tavarapyörässä ihan noin paljon tarvita. Laita vähän vähemmän, niin tulee helpompi pakattava suurilla kuormilla ja saat takapyörät kiinni nätimmin noihin vinoreevoihin.
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 09 Maalis 2017, 22:16
Kirjoittaja jooseha
Mä tekisin kuormatilasta jonkun sentin levämmän kuin lava. Helpompi lastata ja purkaa, kun lava ei kiilaudu runkoputkien väliin 
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 10 Maalis 2017, 02:31
Kirjoittaja vaaka
Menisikö liian vaikeaksi tehdä taitettavalla selkänojalla niin, että mahtuu myös nukkumaan? Ei vaadi enää paljon sään sietoon, kun katto ja kyljet on helppo pressuttaa, jos kulmiin laittaa kepit pystyyn.
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla, kun muualla oli juttua nukkumakinneristä.
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 10 Maalis 2017, 08:45
Kirjoittaja Vilijami
Hyviä huomioita. Tässä toka versio. Lavan saa yhdestä vanerilevystä 380mm korkeilla laidoilla.
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 10 Maalis 2017, 08:52
Kirjoittaja Pastori
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 10 Maalis 2017, 09:02
Kirjoittaja Vilijami
Jep. Aika paljon tuossa euroflevossa onkin tri-hauler vaikutteita 
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 10 Maalis 2017, 09:05
Kirjoittaja Vilijami
Retkeily-lisävarustepaketissa tulee esiin kääntyvä pohjan jatko, kupoliteltan kaaret ja telttakangas.
Riippumattomiehet ei enää pääse leveilemään leiriytymispaikkojen lukumäärällä 
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 10 Maalis 2017, 09:24
Kirjoittaja PW
Saisko tähän myös tandemvarustuksen?
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 10 Maalis 2017, 09:26
Kirjoittaja Vilijami
PW kirjoitti:Saisko tähän myös tandemvarustuksen?
Sivuveto Z-kampiakselilla ja takapenkillä?
Ja sähkö toiseen takakiekkoon. Ni ois kolmivetotandemi.
Re: RE: Re: EuroFlevo
Lähetetty: 10 Maalis 2017, 09:28
Kirjoittaja PW
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Saisko tähän myös tandemvarustuksen?
Sivuveto Z-kampiakselilla ja takapenkillä?
Tietyst 
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 10 Maalis 2017, 11:31
Kirjoittaja vaaka
Reps riipppumattopaikkakuittailulle 
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 10 Maalis 2017, 11:39
Kirjoittaja jviirret
RAUHOTU!!! Kohta joudut palkkaamaan nojapyörätehtaaseesi työntekijän... 
Jukka
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 10 Maalis 2017, 12:55
Kirjoittaja PW
Hyvä, eihän näitä tartte enää ite tehdäkään ku Viljamilta vaan tilaa 
Re: EuroFlevo
Lähetetty: 10 Maalis 2017, 15:07
Kirjoittaja Pastori
jviirret kirjoitti:RAUHOTU!!! Kohta joudut palkkaamaan nojapyörätehtaaseesi työntekijän... 
Jukka
Juu. Vois kattoo kyllä lääkityksen kohilleen. Alkaa olla aika kova vauhti.