Sivu 1/1
Challenge Hurricane
Lähetetty: 20 Kesä 2008, 15:02
Kirjoittaja eemeli
Moro!
Tuli hankittua otsikon mukainen pyörä. Muutama satakilometriä olen ehtinyt ajaa. Joitakin ongelmia ilmeni heti alkuun.

Ilman iskaria

Iskarin kanssa

Ilman iskaria
Elikkäs penkki/haarukka "hiukan" vinossa. Onko jotain säätöä vai onko hitsaajalle sattunut lapsus. Niin ja vanne on paikoillaan Täytynee tutkia paremmin.
Ja sitten vielä pyörässä oli vielä muitakin harmittavia vikoja (osa korjattu):
-Ketjun suojaputket ei pysynyt paikoillaan. Otin pois
-Molemmat ohjainrullat väpäjää. Tämä tutkimatta
-Iskari aivan paska. Ehkä näitten halpojen täysjousto pyörien tasoa. Täytyisi kai hankkia uusi.
-Jarrut oli säätämättä. Säädetty
-Takavaihtaja oli säätämättä. säädetty, mutta ei pysty käyttämään vaihteiden ääripäitä.Elikkäs pieni ratas edessä pieni takana osuu takahaarukkaan ja ketju liian pitkä. Iso ratas edessä iso takana ketju liian lyhyt.
-Etuvaihtajaa ei pysty säätämään tarkaksi. Ison ja pienen eturattaan ero liian suuri. Lisäksi kahva vaihtajassa kolme pykälää. Hankala käyttää. Ratkaisu vaihteiden ongelmissa on käyttää vain isompaa eturatasta ja säätää ketjun pituus sen mukaan.
-Takalokarin kiinnitys pultit takana liian pitkät. Otin lokarit pois. Täytynee hankkia uudet pultit
-Penkki aavistuksen liian leveä. Lapaluut ikävästi juuri reunojen tasolla. Penkin pitäisi olla mulle joko reilusti leveämpi tai hiukan kapeampi. No tämä on käyttäjastä kiinni.
-Kahvakumit ei pysy paikoillaan. Täytynee hankkia uudet.
-Iskarin kiinnitystä ei pysty säätämään kuin yhden pykälän ylöspäin.
Tässä kai nyt tällä kertaa kaikki. Ehkä näitä ei saisi olla uudessa yli kahden tonnin pyörässä. Vai olenko liian nipo? Vai sattuiko mulle vain jokin maanantai kappale?
Kyllä pyörällä ajaa, mutta kuitenkin...
Hauskaa juhannusta! Koitetaan olla ihmisiksi.
Lähetetty: 20 Kesä 2008, 17:57
Kirjoittaja lowrides
Kuulostaapa pahalta! Ei saisi olla uudessa pyörässä tuollaisia vikoja, ei ainakaan Challenge Hurricanessa. En ole kuullut pyörästä yhtään pahaa ja tiedän kuitenkin joitain jotka ovat ajaneet jo vuosia sillä.
Kyseessähän voi oikeasti olla maanantai-kappale. Onko pyörä ostettu mistä?
Lähetetty: 20 Kesä 2008, 20:50
Kirjoittaja Trek r200
Siis kyseessä uusi pyörä? Ei muuta kun vikalista myyjälle ja vaatimaan korjaukset takuuseen, pyörän vaihto tai kaupan purku.
Muuthan tuossa listassasi on vikoja paitsi tuo vaihde ja penkki propleema, ne on ominaisuuksia 
Vaihteiden ääripäitä ei saisi käyttää, rasittaa turhaan ketjua. Muutenki nuo pitkät ketjut ongelmallisia tuon kiristyksen suhteen, kuten huomasit. Pieni/pieni liian pitkä ja iso/iso liian lyhyt. Jos laittaa ketjupituuden Iso/iso mukaan, sehän roikkuu ketju maassa kun laittaa edestä pienelle rattaalle 
Tietysti nuo ketjun suojaputketkin jotain kiristystä tekevät, joten ne pitäs saaha takas.
Mutta kuitenki, pyörä takas myyjälle, vaatimusten kera.
Toivottavasti saat pyöräsi kuntoon.
Lähetetty: 20 Kesä 2008, 22:01
Kirjoittaja eemeli
Sähköpyörästä tuo tuli tilattua. Täytyy soittaa sinne alkuviikosta.
Täytyy koittaa irrottaa tuo penkki huomenna ja kattoo onko vika rungossa vai sitten penkissä. (Toivottavasti penkki vain kiinnitetty huonosti)
Vaihteiden ääripäitä ei saisi käyttää, rasittaa turhaan ketjua. Muutenki nuo pitkät ketjut ongelmallisia tuon kiristyksen suhteen, kuten huomasit. Pieni/pieni liian pitkä ja iso/iso liian lyhyt. Jos laittaa ketjupituuden Iso/iso mukaan, sehän roikkuu ketju maassa kun laittaa edestä pienelle rattaalle
Pitäneekö tämä paikkansa nojapyörässä, jossa ketjunohjain penkin alla? Pitää vain hyväksyä, että ketju ja rattaat kuluvat. Muuten vaihteet jää kohtuu vähiin.
Tässä nyt vain menee parasta pyöräily aikaa hukkaan. No täytyy ajella pythonilla ja maantiepyörällä.
Lähetetty: 20 Kesä 2008, 23:25
Kirjoittaja Trek r200
eemeli kirjoitti:
Pitäneekö tämä paikkansa nojapyörässä, jossa ketjunohjain penkin alla? Pitää vain hyväksyä, että ketju ja rattaat kuluvat. Muuten vaihteet jää kohtuu vähiin.
No eipä se ehkä pitkässä ketjussa niin hirveesti sitä sivuttais taivutusta aiheuta, joten voipi olla pystärien ongelma enemmälti.
Eipä se nyt periaatteessa niitä välitys vaihtoehtoja lisää, se ääripäiden käyttö. Koska saman välityksen, tai ainakin tarpeeksi lähelle, saa toisella ratasyhdistelmällä. Tietysti jos eturattailla on suuri koko ero, on niiden käyttö hiukan "tuskasta" ja mieluummin hoitelis välitykset vain takavaihtajalla.
Vaimon M5:ssä oli kans aivan hulvaton isompi eturieska, meni viikko ennen kun ketju nous pieneltä isolle. Muutenkin oli turhan suuri, mitotettu varmaan päälle 50km/h nopeuksille
Vielä ku kammet oli liian pitkät, nii heleppo homma, meni koko setti vaihtoon. Normi maantie rattaat 170mm kammilla 2 rattaalla. Tuli kerralla palijo käyttökeleposempi vaihteisto 
Lähetetty: 21 Kesä 2008, 09:45
Kirjoittaja Mikko
Ohjainrullien kuuluu väpäjätä jonkin verran. Jotta ne mukailisivat ketjun liikettä, eivätkä kanittaisi vastaan.
Lähetetty: 25 Kesä 2008, 16:07
Kirjoittaja Trek r200
Ois ihan mielenkiintosta kuulla miten asia on edistynyt?
Hurricane
Lähetetty: 26 Kesä 2008, 16:37
Kirjoittaja R.reipas
Hurricane on erinomainen pyörä mutta sen sähköpyörän kassa joutuu toden näköisesti odottelemaan ainakin puoli vuotta tai p itenpään oma pyöräni makasi kaapelilla puolisen vuotta ennen ku sitä oli edes lähetetty Hollantiin. Kannattaa ottaa suoraan yhteyttä valmistajalle taikääntyä kauppiaan puoleen haulikon kassa.
PS. jos kuulostaa katkeralta johtuu se vain kokemuksesta.