Velodreamerin penkin alle pitäisi tehdä kulkupeli.
Kiekot.jpg (339.04 KiB) Katsottu 6421 kertaa
Näille olisi tarkoitus pyöräyttää geometrialtaan suunnilleen tälläinen runko:
Koska keskiön ei tarvitse olla oikealla korkeudella kuin minun säädöillä, jätän tuon emäputken kohdalla olevan ylöspäin koukkaamisen turhana pois.
Levyjarruilla kun tulee, niin jää mukavasti helppo optio maantiepyörän kiekoille. 28-622:t ovat halkaisijaltaan samat kuin nuo 60-559:t.
edit
valmiina
purettu osiksi 2018
Viimeksi muokannut jooseha, 08 Tammi 2019, 22:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Keskiö tulee Porkkanaa korkeammalle pakostakin. Lisäksi haluan ketjuun yli-ali-rissan. Se estää kivasti ketjun heilumisen Aika samanlainen kuitenkin. Sama akseliväli ja kohtuullinen istumakorkeus eivät anna paljoa erilaisuuden varaa.
Kilpaillaanko siitä kumpi tekee hitaammin? Ajovalmiiksi voi tulla nopeastikin, mutta saa nähdä jaksaako sitä koskaan tehdä valmiiksi
Onko Porkkanan akselipainoja punnittu? Painojakauma lastattuna kiinnostaa.
Onko Porkkanan akselipainoja punnittu? Painojakauma lastattuna kiinnostaa.
Ei oo, eikä tuolla mun digitaalihenkilövaalla ole mahdollista. Oon jotakin toista pyörää yrittänyt.
Pitäs kokeilla "pomppulaudalla", eli pyörän mittainen lankku jonka keskellä on kapula alla ja päällä asteikko. Mennä pyörän kans laudan päälle ja hivuttautua sitä pitkin eteenpäin kunnes lauta menee tasapainoon ja katsoa asteikosta missä kohti renkaat on menossa.
Pistin homman alulle takahaarukan tekemisellä. Levitys, jarrutapit pois, uudet dropparit ja kaulaputken katkaisu. Jarrukiinnike puuttuu vielä. Tuo haarukka on mukavan järeän oloinen. Putken halkaisija on 32 milliä.
Haarukka+jigi.jpg (77.91 KiB) Katsottu 6071 kertaa
Samalla tein myös yksinkertaisen jigin. Akseliväliksi tuli 110 senttiä.
Vaakasuorat putket eivät ole "urheilullisen" näköisiä Timanttirunkoisissa pyörissäkin niistä luovuttiin joskus 90-luvulla, suurelta osin jopa maantiepyörissä.
Ketjulinjaa sommitellessa tuli havaittua ettei vetopuolen taittopyörä mahdu olemaan rungossa kiinni. Se täytyy siis asentaa paluupuolen rissan ulkopuolelle
Penkin korkeus on 59cm ja näyttää siltä että saan kammet 25 senttiä ylemmäs, ehkä. Tiukkaa tekee.