Tw-Bents Mantis -kokoaminen, tyyppiviat, ajokokemukset

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Saku
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 12:16
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Saku »

Mä pääsin kolmennella klikkauksella.

t:Saku

Eccumulator
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 20:45

Viesti Kirjoittaja Eccumulator »

Saku kirjoitti:

Mä pääsin kolmennella klikkauksella.

t:Saku

Merkillistä; kotoa, töistä enkä kännykällä pääse ko. sivulle?

Hyneman
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Syys 2007, 22:45

Viesti Kirjoittaja Hyneman »

Olen tässä katsellut TW-bents:in Arrow:ta ja Mantis:ta mitäs eroja noissa on muuta kuin takarengas. Onko joku ajanut molempia??
Kumpaa suosittelette pitkän matkan retkipyöräksi??
(1000-3000km) ja pitempienkin.
Noihin kilometrehin kyllä mahtuu varmaan monenlaisia tienpintoja.
Reitti suuntautuu alueelle missä en ole koskaan edes autolla käynyt.

Eccumulator
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 20:45

Viesti Kirjoittaja Eccumulator »

Hyneman kirjoitti:

Olen tässä katsellut TW-bents:in Arrow:ta ja Mantis:ta mitäs eroja noissa on muuta kuin takarengas. Onko joku ajanut molempia??
Kumpaa suosittelette pitkän matkan retkipyöräksi??
(1000-3000km) ja pitempienkin.
Noihin kilometrehin kyllä mahtuu varmaan monenlaisia tienpintoja.
Reitti suuntautuu alueelle missä en ole koskaan edes autolla käynyt.

Minun mielipiteeni kun Mantiksella takana jotain 500km ja Arrowilla 50m. Näin pintapuolisesti Mantis näyttää teknisesti paremmalta; paremman muotoinen ts. ergonomisempi penkki (Arrowissa liian suora), Mantiksessa ohjaus oli toteuttu jotenkin paremmin en muista mikä se ero oli Arrowiin, Mantis on vain hyvällä asflattipinnalla ajoon johtuen onnettomista peukalon vahvuisista renkaista (tosin vaihdettavissa), Mantiksen voi taitaa kasaan, Mantikseen tarvitsee vain yhden kokoisia vararenkaita, Arrowissa polkimet ovat ylempänä -> veri pakenee jaloista -> varpaita kihelmöi todennäköisemmin, Arrowissa paremmin toteutettu niskatuki, Mantiksesta puuttuu vieläkin lokasuojat (hihat on täynnä kuraa),....

Hyneman
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Syys 2007, 22:45

Viesti Kirjoittaja Hyneman »

Mitenkäs sopiiko rungon ja vanteen väliin renkaiksi schwalben marathon supremen 20 tuumaiset niissä kun on 1.60 tuuman leveys??
Mantiksen alkuperäiset on huomattavasti kapeammat.

Pyörän kuvista kun ei hirveästi ota noista rungon ja renkaan väleistä selvää.

Ydinlaskeuma
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 16:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ydinlaskeuma »

Lokaripidikkeet valmistuvat kuulemma ensi kuussa.
Kuva pyörästä pidikkeineen auringonpaisteessa - meillä vaan kylmää vettä prkl...

Palikoiden hintoja:
120€ Mantiksen verkkopenkki
24€ verkko erikseen
128€ Mantiksen leveä lujitemuovipenkki, pehmuste ja suoja
48e pehmuste ja suoja erikseen
mikä lie suoja, kuvissa ei näy sellaista, toivottavasti tarkoittaa aero-meshin verkkokangaspussia.

Eccumulator
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 20:45

Viesti Kirjoittaja Eccumulator »

Ydinlaskeuma kirjoitti:

Lokaripidikkeet valmistuvat kuulemma ensi kuussa.
Kuva pyörästä pidikkeineen auringonpaisteessa - meillä vaan kylmää vettä prkl...

Palikoiden hintoja:
120€ Mantiksen verkkopenkki
24€ verkko erikseen
128€ Mantiksen leveä lujitemuovipenkki, pehmuste ja suoja
48e pehmuste ja suoja erikseen
mikä lie suoja, kuvissa ei näy sellaista, toivottavasti tarkoittaa aero-meshin verkkokangaspussia.

Kerrassaan mainio uutinen. Onko tuosta lujitemuovipenkistä kuvia ja mittoja?

Eccumulator
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 20:45

Viesti Kirjoittaja Eccumulator »

Hyneman kirjoitti:

Mitenkäs sopiiko rungon ja vanteen väliin renkaiksi schwalben marathon supremen 20 tuumaiset niissä kun on 1.60 tuuman leveys??
Mantiksen alkuperäiset on huomattavasti kapeammat.

Pyörän kuvista kun ei hirveästi ota noista rungon ja renkaan väleistä selvää.

Minulla on takana Nokian Rollspeed jonka mittoja en nyt muista on mutta on huomattavasti leveämpi kuin alkuperäinen Primo Comet (26-451 - 20×1,125in).
Voin tarkastaa tuon illalla/huomenna/ensi viikolla.

Ydinlaskeuma
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 16:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ydinlaskeuma »

Eccumulator kirjoitti:

... lujitemuovipenkistä kuvia ja mittoja?

http://www.twbents.com.tw/HTM/mantis.htm
Tuolla tuotesivulla jälkimmäinen lujitemuovipenkki on se. Mittoja ei.

Eccumulator
Viestit: 52
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 20:45

Viesti Kirjoittaja Eccumulator »

Eccumulator kirjoitti:
Hyneman kirjoitti:

Mitenkäs sopiiko rungon ja vanteen väliin renkaiksi schwalben marathon supremen 20 tuumaiset niissä kun on 1.60 tuuman leveys??
Mantiksen alkuperäiset on huomattavasti kapeammat.

Pyörän kuvista kun ei hirveästi ota noista rungon ja renkaan väleistä selvää.

Minulla on takana Nokian Rollspeed jonka mittoja en nyt muista on mutta on huomattavasti leveämpi kuin alkuperäinen Primo Comet (26-451 - 20×1,125in).
Voin tarkastaa tuon illalla/huomenna/ensi viikolla.

Tuo Nokian Rollspeed takana on kooltaan 37-451

Hyneman
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Syys 2007, 22:45

Viesti Kirjoittaja Hyneman »

Eli ei taida marathon supremet sopia alle??

Kokoa en muista.

Ydinlaskeuma
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 16:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tw-Bents Mantis -kokoaminen, tyyppiviat, ajokokemukset

Viesti Kirjoittaja Ydinlaskeuma »

Melko epäkohteliasta, mutta Tw-Bents haluaa etulokaripidikkeistä ja -lokareista rahaa:
40€ Pidikkeet
24€ Lokarit
Pyydän kaikkia Mantiksen omistajia ilmoittamaan minulle pian, mitä osia haluaa.

Suosittelen lokareiden hankkimista muualta, koska nuo ovat sekä kalliit että pienet, kuvia:
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4

Takalokareita ei tarjottu.

Ydinlaskeuma
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 16:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tw-Bents Mantis -kokoaminen, tyyppiviat, ajokokemukset

Viesti Kirjoittaja Ydinlaskeuma »

No, pienen tinkimisen jälkeen sain etulokarit ja pidikkeet postissa.

Kukin ilmoittakoon minne toimitan ne, auto liikkuu pääkaupunkiseudulla.

spot_monkey
Viestit: 12
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 22:08

Re: Tw-Bents Mantis -kokoaminen, tyyppiviat, ajokokemukset

Viesti Kirjoittaja spot_monkey »

Uutena näissä kuvioissa ja rupesi kovasti kiinnostamaan tämä peli. Mantiksen ja Arrowin välillä pompottelen... keveys, vaivattomuus ja kulkupuoli ovat tärkeimpiä kriteerejäni. Bonusta on jos saa kuormattua reilummin tavaraakin. TArkoituksena on ens alkuun polkea 15 km työmatkaa (osa kantakaupungissa) mahdollisimman tiiviisti ja myöhemmin kenties laajentaa kokeilua retkikäyttöön, lähinnä päivä - viikonloppureissuille varmaankin... Osaatteko suositella näistä jompaa kumpaa vai ehkä jotain vaihtoehtoa? Ensimmäiseen en haluaisi hurjasti investoida, vaikkakin tuo uusi Scorpion Fs saa suorastaan veden kielelle, ehkä seuraavaksi sitten jos kiinnostusta riittää pidemmälle :roll:

T


Maxarya/Biocycle CLWB

Ydinlaskeuma
Viestit: 97
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 16:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tw-Bents Mantis -kokoaminen, tyyppiviat, ajokokemukset

Viesti Kirjoittaja Ydinlaskeuma »

spot_monkey kirjoitti:

... Mantiksen ja Arrowin välillä pompottelen... keveys, vaivattomuus ja kulkupuoli ovat tärkeimpiä kriteerejäni. ...

Jotenkin ihmeessä en ole vertaillut nopeuksia keskenään, ja taaskaan ei onnistu, koska ainoa Arrow on Oulussa...

Mantiksessa on tietysti enemmän vaivattomuutta, koska se on vähän pienempi ja taittuu kokoon. Kapeampana sillä mahtuu useammasta oviaukosta kallistamatta.
Arrowissa on vähän pehmeämpi kyyti ja kattavammat lokasuojat.

Penkit ovat eri malliset, niitä pitäisi testata ennen kuin tietää kumpi sopii itselle.

Vastaa Viestiin