Sivu 1/1
Jotain Demonin tapaista
Lähetetty: 06 Heinä 2008, 20:25
Kirjoittaja Bysmyyr
Innostuin nojapyöristä kun isä sattu semmosen ostamaan, sinner demon tarkemmin sanottuna. Sain sitten sedältä maastopyörän josta aloin värkkäämään. Muita malleja ei ollut kuin tuo demoni, kommentit olis kivoja eri rakenneratkaisuista mitä kehitin.
http://www.ruostejarvi.org/olli/
Omia huomioita:
-Ohjaus vähän klonksuu, yläohjaus olisi ehkä helpompi toteuttaa, mutta kun on tohon tottunu.
-Painoa liikaa, en oo mitannu.
-hieman liian korkea.
Lähetetty: 06 Heinä 2008, 21:15
Kirjoittaja jviirret
Voisko noita kuvia yhtään pienentää, tai edes kertoa missä kuvassa nojakkisi on? Ei tällä 256k nopeudella jaksa kahlata kaikkia läpi kun yhden kuvan lataamiseen menee jopa minuutti.
Jukka
Lähetetty: 06 Heinä 2008, 23:47
Kirjoittaja Mustasudenkorento
jviirret kirjoitti:Voisko noita kuvia yhtään pienentää, tai edes kertoa missä kuvassa nojakkisi on? Ei tällä 256k nopeudella jaksa kahlata kaikkia läpi kun yhden kuvan lataamiseen menee jopa minuutti.
Jukka
http://www.ruostejarvi.org/olli/IMG_0148.JPG
tossa sivukuva...
myönnettäkööm että luovia ratkaisuja on tehty enempiä arastelematta...
kyl sil kohta ajelee kun saat lapsentaudit pois...
Re: Jotain Demonin tapaista
Lähetetty: 07 Heinä 2008, 00:41
Kirjoittaja jviirret
Kiitos.
Colvile kirjoitti:Omia huomioita:
-Ohjaus vähän klonksuu, yläohjaus olisi ehkä helpompi toteuttaa, mutta kun on tohon tottunu.
-Painoa liikaa, en oo mitannu.
-hieman liian korkea.
-Ohjauksesta saa klonkusimesn pois kahdella konstilla: Ostaa kunnon nivelet. Tai pistää pituudeltaan säädettävät välitangot kummallekkin puolelle haarukka, tällöin niitä kiristämällä saa välykset pois.
-Ainakin tuo on tarpeettoman pitkä, oisko mitään estettä tuoda takarengasta eteenpäin?
-Isopyöräisestä SWB:stä tulee väkisinkin korkea, kun polkimet pitää laittaa niin ylös. Penkkiä saat helposti alemmas kun kiinnität tangon runkoputken alapuolelle ketjujen väliin ja lasket penkin ketjuun kiinni. Kun penkki siirtyy alemmas ja eteenpäin niin voit siirtää polkimia kauemmas eteen ja alemmas.
Jukka
Lähetetty: 07 Heinä 2008, 08:31
Kirjoittaja Hopea
Yksinkertainen on kaunista, vaikka se olisi vähän krouvimmista materiaaleistakin. Itse viehätyin Sinner Demonissa juuri tuohon rungon yksiputkiratkaisuun ja suoriin konstailemattomiin ketjulinjoihin. Kun sattui vielä olemaan rahaakin, ostin sellaisen kaupasta...
Pari havaintoa minultakin:
Jos käännät ohjaustangon ylösalaisin, saat paljon ergonomisemman ohjausasennon heti. Kädet laskeutuvat vähän eikä tanko ota niinkään helposti minnekään kiinni.
Takavaihtajan kiinnitys on mielenkiintoisessa kohdassa. Löydätkö tuon hyvin työntämättä sormia pinnoihin? Muuten hyvä innovaatio, ohjaustankoon tuotuna vaijeriin tulee monta hankalaa mutkaa. Missä tuo vaihtaja olisi hyvin niin, että kättä pitää siirtää vain vähän mutta kiinnitys olisi edelleen runkoon?
Materiaaleja voi keventää nyt kun konstruktio on kerran todettu toimivaksi. Onnea harjoitukseen.
Lähetetty: 07 Heinä 2008, 21:35
Kirjoittaja Bysmyyr
joo, sori suurista kuvista, oli vähän kiire.
Sitä vois lyhentää kyllä, ja myös madaltaa. Pitkä tuli sen takia että, en suunnitellut(yllätys, yllätys) lähes ollenkaan etukäteen. kiinnitin vain haarukat yhteen, ja siitä se lähti. Polkimia olen irrottanut varmaan 4 kertaa. Ohjausta taidan tutkia lisää sitten kun olen saanut laitteen muuten ajettavaan kuntoon.
Alkuun se olikin toisinpäin, mutta piti se tollainkin päin kokeilla. Vaihtaja on siinä vain sen takia ettei pletku riittänyt pidemmälle. Sitä pitää miettiä vielä. Paljoa keventämään tuskin rupean, tuonkun saan kuntoon--> teen toisen!.
Ja sitten vielä vähän omaa. En ole laitteeseen ostanut yhtään osaa. Kaikki osat sedän varastoista(siitä kiitos hänelle). Yritän tässä konstruktiossa päästä mahdollisimman pitkälle silleen. Jarruja tarttee miettiä, koska siinä olevat ovat perinteistä vedä ylöspäin tyyppiä, onko jollain tähän ideaa(ostaa uus, tiedän)? Projekti saattaa kyllä venyä, koska se pyörä on teknisistä yksityiskohdista johtuen siellä sedällä, aloitin jo viimekesänä tekemällä rungon, valmistuminen voi viedä aikaa.
"myönnettäkööm että luovia ratkaisuja on tehty enempiä arastelematta... ", tuon otan vain kohteliaisuutena.
Lähetetty: 07 Heinä 2008, 22:40
Kirjoittaja jviirret
Biltemassa maksaa V-jarrut 8Euroa, ne passaa pyörääsi suoraa kun on tapit haarukoissa valmiina. Kahvat saat varmaan puretuista romuista? Eihän ne bilteman jarrut mitkään huiput oo, mutta kyllä ne tasasella piisaa. Helpompi laittaakkin V-jarrut, kuin nuo cantilievierit vai mitkä ne oli...
Jukka
Lähetetty: 08 Heinä 2008, 11:49
Kirjoittaja Mustasudenkorento
Colvile kirjoitti:
"myönnettäkööm että luovia ratkaisuja on tehty enempiä arastelematta... ", tuon otan vain kohteliaisuutena.
ja näin se oli tarkoitettukkin... oma "polkuauto"
projekti ei meinaa edetä juurikin siksi kun tulee "arasteltua" eikä vain tehtyä...
joskus 15v sitten kun olisi tuota tekemässä niin olisi varmaan jo valmis.. ny vanhempana tulee suunniteltua vähän liikaakin, (jää tekemättä)
mutta hyvästi on osat nipussa ja sehän se on rakentamisen edellytys.. jälkeen voi sitte hioa ja viilata ja vaihtaa keveämpään...