Flevo racerin rakennetta tarkastelisin huolella. Siinä on monta asiaa kohdallaan metritavarasta tehdessä.
Hyvä huomio!
Vaikka en mitenkään halua tandemiani nostaa tässä ketjussa parhaaksi mutta onhan tuo 2WR:n runkokin aika metritavaraystävällinen - jos vaan nivelet sorvataan valmiiksi, ei tuossa mitään kummallista rakentamisen suhteen ole. Keulaa voi muuttaa viel vähän yksinkertasemmaksi, oikasemalla tuo ohjaustangolle tuleva putki/stemmi suoraksi ja kulkemaan nivelen suuntaisesti.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
onhan tuo 2WR:n runkokin aika metritavaraystävällinen - jos vaan nivelet sorvataan valmiiksi.
On ja (etu)penkki on tarpeeksi korkealla. Yleiskäyttöiseen retkipyörään ei kannata laittaa penkkiä yhtään alemmas. Silloin näkee ja näkyy hyvin, sekä matkatavaroita saa mahtumaan reilusti penkin alle.
Nyt on jo sotkettu unelmakinnerit, avonojakki unelmiin
Mukavaa yhdessätekemistä, uuden oppimista, tekniikkojen hiomista - siinä sivussa kehittyy ehkä se unelma pyörä, kunnes kehitämme entistä paremman
Arkkukannella saa äkkiä kinneristä öö amfibiokanootin/avonojakin, kun vain irrottaa saranat Jos alaosa ei ole vedenpitävä, saa sukellusvene/triken ja eikö se ole jo hyvä alku World Human Power Associationin kaikkiin kategorioihin sopivasta menopelistä? Haastetta riittää tehdä niin kevyt, että lentää helikopterina ja lentokoneena myös. Ei kiinnosta ja uskalla moisia haaveilla, kun jo kinnerin teossa on haastetta kerrakseen.
Jos palataan pilvilinnoista lähemmäs maan pintaa, niin alkuperäinen idis tehdä runkosetti Pw:n tandemin pohjalta on minusta oikein hyvä. Cruzbiken geometria olisi varma valinta, mutta vaikkapa Härskin taikka Eemelin pyörät ovat varmasti toimivia. Eikä niissä taida suuria eroja ollakaan. Ainoa mistä tuskin yhteistä ymmärrystä löytyy on nojakulma. Siispä ehdotan että tehdään katkaistava runko kuten vaikka mun Splitterissä, sillä erotuksella että penkin etukiinnitys etuosaan. Näin runkoa pidentämällä nojakulma loivenee.
Jos palataan pilvilinnoista lähemmäs maan pintaa, niin alkuperäinen idis tehdä runkosetti Pw:n tandemin pohjalta on minusta oikein hyvä. Cruzbiken geometria olisi varma valinta, mutta vaikkapa Härskin taikka Eemelin pyörät ovat varmasti toimivia. Eikä niissä taida suuria eroja ollakaan. Ainoa mistä tuskin yhteistä ymmärrystä löytyy on nojakulma. Siispä ehdotan että tehdään katkaistava runko kuten vaikka mun Splitterissä, sillä erotuksella että penkin etukiinnitys etuosaan. Näin runkoa pidentämällä nojakulma loivenee.
Tätähän miekin jo ehotin, sillä taka-ajatuksella ett siihen sais myös tandemperän, tavarapyöräperän ja ihanmitävaanperän
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jos palataan pilvilinnoista lähemmäs maan pintaa, niin alkuperäinen idis tehdä runkosetti Pw:n tandemin pohjalta on minusta oikein hyvä. Cruzbiken geometria olisi varma valinta, mutta vaikkapa Härskin taikka Eemelin pyörät ovat varmasti toimivia. Eikä niissä taida suuria eroja ollakaan. Ainoa mistä tuskin yhteistä ymmärrystä löytyy on nojakulma. Siispä ehdotan että tehdään katkaistava runko kuten vaikka mun Splitterissä, sillä erotuksella että penkin etukiinnitys etuosaan. Näin runkoa pidentämällä nojakulma loivenee.
Tätähän miekin jo ehotin, sillä taka-ajatuksella ett siihen sais myös tandemperän, tavarapyöräperän ja ihanmitävaanperän
Mutta noi sopiikin tähän ketjuun nyt hyvin kun voi vähän pyöriä ajatuksissaan siellä realiteettien reunoilla.
Siispä ehdotan että tehdään katkaistava runko kuten vaikka mun Splitterissä, sillä erotuksella että penkin etukiinnitys etuosaan.
Mun mielestä tämä olisi paremmin hoidettu naruperällä. Samalla tulisi mahdollisuus käyttää takajousitusta. Muutokset ohjausgeometriaan ovat hyvin pieniä eli jos geometriaa ei ole alunperin suunniteltu väärinpäin rajalla olevaksi, säätöalue on todella laaja.
Katkaistava runko olisi mielestäni mielekkäämpää toteuttaa penkin etupuolelta. Tällöin pyörä menee katkaistaessa pienempiin osiin ja katkaisukohtaa voi käyttää ajoasennon säätämiseen.
monikäyttöinen 2-pyöräinen
paino alle 10 kg
takaveto jotta pärjää hiekkamäessä
kinnikkeet takalaukuille jotta joi käydä ruokakaupassa
hiilikuiturunko, koska mulla on hiilikuitufetismi. Harvinainen mutta harmiton tauti
renkaat riittävänpaksut ja isot, ehkä 622-50
dynamovalo edessä ja takana
levyjarrut
noo, tuollaista ei taida olla olemassa, vielä, unelmoida voi silti.
Metabikes Carbon osuu aika lähelle noita vaatimuksia
AInoa vaan ettei niitä valmisteta enää. Firma on myyty jenkkeihin eikä siellä näytä enää saavan pyöriä, tosin hintakin varmasti pompsahti euroopassa aivan huolella kun kyseessä on nykyisin jenkki tuontipyörä.
Täysjousitettu, kiinnityspaikat jotta saa laukut mukaan, voimansiirto hihnalla napavaihteeseen. taittuva, napadynaamo edessä, valot eteen ja taakse, penkin kulma säädettävä jotta voi menä kovempaa matkoilla ja pystymmässä sitten tiheämmin pysähdyttävissä paikoissa. Tilaa leveämmille renkaille vähintään 2,5" mielellään läpiakseleilla, hyrdauliset jarrut. Kaksi pyöräinen.
Azub Ibexistä kun sais semmosen pieneen tilaan nopsasti taittuvan mallin tyyliin se yksi modattu Optima Baron mistä on youtube-video jossain täällä foorumillakin niin oltas aika lähellä.
Kaksipyöräinen, napavaihde, täysjousto, alaohjaus, kunnon tarakka. Siinäpä ne.
Siitä huolimatta että mulla on nuo ym. ehdot täyttävä pyörä, ostin triken ens kesäksi
Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo
Tämä on uskomattoman hieno tilallisen mekaniikan ymmärryksen demo. Aikuisten nojapyörä viikkautuu Bromptonin kätevyydellä lähes yhtä pieneen pakettiin. Tämä on niin ylivoimainen taittonojapyörä, että on ihme, ettei se ole kaupallisesti ottanut tuulta. Toisaalta kaupallisuuteen tarvitaan, että kaupallisesti orientoitunut (yksikin) henkilö ymmärtää, mitä tässä videolla näkyy. Ilmeisesti ei ole ymmärtänyt.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tämä on uskomattoman hieno tilallisen mekaniikan ymmärryksen demo. Aikuisten nojapyörä viikkautuu Bromptonin kätevyydellä lähes yhtä pieneen pakettiin. Tämä on niin ylivoimainen taittonojapyörä, että on ihme, ettei se ole kaupallisesti ottanut tuulta. Toisaalta kaupallisuuteen tarvitaan, että kaupallisesti orientoitunut (yksikin) henkilö ymmärtää, mitä tässä videolla näkyy. Ilmeisesti ei ole ymmärtänyt.
Onko tuota yritettykään kaupallistaa?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.