Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kuka ollu mallina?
En tiedä mallista, mutta kuva "lapsellisuudestaan" huolimatta niin hyvä että tuotahan voisi käyttää suoraan työpiirrustuksena nojapyörää rakentaessa
Jukka
Klossit on kengissä nojapyöräilijälle optimipaikassa, ovaaliratas muodin mukaan mutta onko tuo kampien asento tulevaisuuden trendi
PW kirjoitti:Klossit on kengissä nojapyöräilijälle optimipaikassa, ovaaliratas muodin mukaan mutta onko tuo kampien asento tulevaisuuden trendi
![]()
Tuo on vähän niin kuin Hondan kisamoottoripyörissä. Kaikkien sylinterien sytytys tapahtuu n. 90 asteen sisällä, renkaalla on lopputahtien aika saavuttaa kunnon pito ennen seuraavaa tehoiskua.
Heti huomaa, että taiteilija hahmottaa hyvin teknisiä järjestelmiä. Tuo on tosiaan lähes toteutettavissaoleva malli. Pieni erikoisuus tuossa silti on. Kammet on pantu 90 asteen kulmaan 180 asteen sijaan.
Jospa siinä on kammet , joiden asentoo voi vaihtaa . Eli ne toimii tarvittaessa vaikka vain toisella jalalla polkis .
Jossain näin sellaisen esitteen . Niillä voi polkee vaikka tasatahtia .
Ehkä se on seuraava "ovaali" villityksen jälkeen .
Jep, powerCrank on kampityyppi jossa on vapaaratas molemmilla puolilla. Löytyy netistä.
mul o sellaset, niillä on hyvä treenata pyörittämistä. Huomaa heti miten poljinta täytyy vetää, noilla lonkan koukistaja joutuu töihin.
PW kirjoitti:Kuka ollu mallina?
Aivan selvästi Pastori
jooseha kirjoitti:PW kirjoitti:Kuka ollu mallina?
Aivan selvästi Pastori
Tää oli jo toinen arvelu tohon suuntaa. Mutta pitää muistaa että mä EN ajele tommoisella ysäripyörällä vaan kiihkeintä hottia olevalla MBBllä ja Stradalla.
Toi piti heti tulostaa virman ilmootustaululle!
Saas nähdä millasta palautetta porukalta tulee..