Sivu 1/5
Sivunojakki
Lähetetty: 09 Syys 2017, 21:03
Kirjoittaja ajou
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 09 Syys 2017, 21:15
Kirjoittaja Nojanalle
Tuohon eteen sopis hyvin nyt sähköapu . Sais samalla etupyörälle lisää painoo .
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 09 Syys 2017, 21:31
Kirjoittaja Jarmo H
Kuinka tyhmää olisi edessä pieni tavarateline?
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 09 Syys 2017, 22:00
Kirjoittaja irakas
Miten tuossa on hoidettu ketjuvälitys, vai onko etuveto?
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 09 Syys 2017, 22:05
Kirjoittaja ajou
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 09 Syys 2017, 22:17
Kirjoittaja ajou
Nojanalle kirjoitti:Tuohon eteen sopis hyvin nyt sähköapu . Sais samalla etupyörälle lisää painoo .
Vaihtoehtona sellainen on toki tarkoitus tarjota. Se on tohon vetävää. etupyörään helppo laittaa. Keskiöön tulevan moottorinkin siihen varmaan saa laitettua.
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 10 Syys 2017, 07:59
Kirjoittaja jviirret
Jäykemmän ja/tai kevyemmän rungon tuohon saisi kun runkoputki menisi perinteiseen delta tyyliin keskeltä, mutta hyvin läheltä maata jotta sen yli olisi helppo astua. Yhdet taittopyörät kun laittaisi ketjulinjaan niin vedon saisi taaksekkin
Yhdethän tuo etuvetokin näin toteutettuna vaatii.
Sadesuojan raknetaminen oikeastaan ainoa syy joka puoltaa tuota sivurunkoa.
Jukka
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 10 Syys 2017, 08:42
Kirjoittaja ajou
jviirret kirjoitti:Jäykemmän ja/tai kevyemmän rungon tuohon saisi kun runkoputki menisi perinteiseen delta tyyliin keskeltä, mutta hyvin läheltä maata jotta sen yli olisi helppo astua. Yhdet taittopyörät kun laittaisi ketjulinjaan niin vedon saisi taaksekkin
Yhdethän tuo etuvetokin näin toteutettuna vaatii.
Sadesuojan raknetaminen oikeastaan ainoa syy joka puoltaa tuota sivurunkoa.
Jukka
Jos rungon jättää keskelle ja alas, niin silloin kyllä vesittyy koko idea. 10 cm:kin on liikaa joillekin ja silloinhan on vaarana, että runko osuu maahan esim kanttareiden ja töyssyjen kohdalla.
Tämä malli on tarkoitettu esim. toispuolishalvaantuneille, jolloin turvallinen istumaan pääsy on se kaikkein tärkein juttu. Rungon paino ja jäykkyys ovat sivuseikkoja, jotka toki täytyy ottaa jollain tasolla huomioon. Kun penkkiin on päässyt hyvin istumaan, niin sen jälkeen avustaja voi kiinnittää jalat polkimiin, jos niitä ei itse saa ylös nostettua. Poljinkeskiöosaa voisi varmaan kääntää jonkun asteen alaspäin, jolloin polkimet olisivat matalammalla.
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 10 Syys 2017, 09:04
Kirjoittaja ajou
Tässä malli ketjulinjan rakenteesta ja uusi kuva, jossa polkimia on siirretty alemmas.


Re: Sivunojakki
Lähetetty: 10 Syys 2017, 10:52
Kirjoittaja Pastori
Sen putken voi tiltata suoraan siitä emäputkesta - ihan turha ylimääräinen taitos tulee tolleen.
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 10 Syys 2017, 11:03
Kirjoittaja ajou
Pastori kirjoitti:Sen putken voi tiltata suoraan siitä emäputkesta - ihan turha ylimääräinen taitos tulee tolleen.
Juu, niinhän se on tuossa aussiversiossakin.
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 10 Syys 2017, 11:05
Kirjoittaja Pastori
ajou kirjoitti:Pastori kirjoitti:Sen putken voi tiltata suoraan siitä emäputkesta - ihan turha ylimääräinen taitos tulee tolleen.
Juu, niinhän se on tuossa aussiversiossakin.
Mä kyllä ymmärrän ton logiikan mikä sulla oli = eli sen emäputken reiän teko on iisimpää kun putki on suorassa. Mutta tekee sille sopivassa kulmassa olevan jigin.
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 10 Syys 2017, 11:18
Kirjoittaja irakas
Minulla on kokemusta, että ylämäissä tuollaisella etuvetoisella on ongelmia, koska vetävä etupyörä alkaa helposti sutimaan varsinkin soralla. Myös ohjaus on aliohjautuva nopeammissa kaarteissa etupyörän joutuessa luisuun. Vaikka etupyörässä olisi moottori, rupeaa etupyörä helposti sutimaan, ellei sille laita lisää painoa. Painon jakautumista voisi parantaa siirtämällä takapyöriä reilusti taaemmaksi.
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 10 Syys 2017, 12:20
Kirjoittaja ajou
Näin on tarkoitus tehdä, myös siksi, että saan siihen tavaroille tilaa. Laatikon tai ainakin korin.
Re: Sivunojakki
Lähetetty: 10 Syys 2017, 17:02
Kirjoittaja Vilijami
Poljinkammiksi laittaisin 140 milliset 36 piikkisellä rattailla. Näitä saa Cresentin dealereiltä lastenpyörän varaosana. 140mm on sopiva kompromissi voimantuoton ja miellyttävyyden välillä. 36 hammasta on sopiva 406 kiekon kanssa vajaakuntoista käyttäjää ajatellen, eikä tarvitse etuvaihtajaa. Yksikätinen ei haluakaan kahta vaihtajaa.
Poljinkeskiön laskisin vielä alemmas ja lähemmäs eturengasta. Toispuolihalvaantumisen itse kokeneena voin kertoa, että vetopito ei tule olemaan mikään ongelma. Toipilas/kuntoutusvaiheessa ei voimat riitä kuitenkaan sutimiseen.
Miten tähän on jarrut ajateltu? Jalkajarru on vaikea toteuttaa ja yksikätisen kuljettajan pitäis pystyä jarruttamaan kahta tai kolmea rengasta. 