jviirret kirjoitti:Eikö pair=pari? Eli molempiin renkaisiin?
No niinhän siinä lukeekin
jviirret kirjoitti:Eikö pair=pari? Eli molempiin renkaisiin?
No niinhän siinä lukeekin
Vilijami kirjoitti:jviirret kirjoitti:Eikö pair=pari? Eli molempiin renkaisiin?
No niinhän siinä lukeekin
No nii lukee, vastaus oli Rikulle joka ilmeisesti tulkitsi jotenkin eri tavalla
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Tuon 3-vaihteisen pakan rattaat on 16-19-22. Ehkä tuo ois käytännöllisempi kuin Nexus 3, kun vaihteiden välit ei oo niin hirmu isot.
Jos eteen laittas 28-38-48 rattaat, niin eikö tuo kolmipyörään riitä? 90 kadenssilla pääsee 24km/h.
Nopein vaihde 48:16(suhde 3) ja hitain 28:22(suhde 1.27). Ei tule kovin laaja skaala.
Yhdellä 32-11 rataspakalla saisi laajemman välitysalueen, yhdellä vaihtajalla.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
No ei, mutta pärjäähän jotkut sinkulallakin?
Etuvaihtajan tuohon joutuu ihan itse rakentamaan, tai voihan etuvaihtajan laittaa alapuolelle. Silloin kyllä joutuu polkemaan taaksepäin vaihtaessa. Haittaako se?
Kyl mä nojapyörässä oon käyttänyt kaikkia 7-pakan rattaita, vaikka rannikolla asunkin. Pystypyörällä pärjää yhdellä vaihteella ja nexus 3 on luksusta.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Avovaihteisissa nojapyörissäni olen käyttänyt 80% ajoista yhtä vaihdetta, sitten yksi pykälä pienempi vastatuuleen ja yksi pykälä isompi myötätuuleen. Jos joutuu pysähtymään alikulkutunneliin, niin siitä nousuun laitan pienimmän vaihteen mitä löytyy. Käytössäni on pyörästä riippuen 16-27 vaihdetta, mutta käytän vain neljää vaihdetta täällä tasamailla. Siitä syystä etuvaihtajia en ole enää käyttänyt. Tuon alikulusta nousun voi ratkaista taluttamalla, niin ei tässäkään tarvis etuvaihtajaa, eli pelkällä 16-19-22 pakalla vois pärjätä.
Pistä ketjuputki, niin voit vaihtaa eturatasta kädellä. Hitaassa vauhdissa, jossa vaihtaminen tapahtuu, ei pyörä ehtine ohjaamatta karata kovin kauas.
jooseha kirjoitti:Pistä ketjuputki, niin voit vaihtaa eturatasta kädellä. Hitaassa vauhdissa, jossa vaihtaminen tapahtuu, ei pyörä ehtine ohjaamatta karata kovin kauas.
Loistava idea! Kiitos! Miten nuin yksinkertainen ratkaisu ei tullut mieleen. Muistit kätisyydenkin oikein.
Kierrätän vain Jukalta oppimaani. Kätisyyskin piti luntata
Piirtelin tarkempia kuvia, niin onpa ahdasta polkimien ja etuhaarukan tienoilla. Hase Trigo upissa on emäputki noin 58˚ kulmassa. On ne hasella sitä suunnitellut. 58˚ on juuri se minimi, jolla tilan ahtautta ei ole. Siinä on haittapuolena noin 500mm heiluri ohjauksessa. Mun piirrokset on 45˚kulmalla ja sillä saa puolet pienemmän heilurin. Etukiekkoa ei oikein voi viedä enää eteen päin, muuten heiluri taas kasvaa. Ompa taas hankalaa
Katsokaa tuota penkkiä. Selkänojan ja istuinosan välinen kulma on jotain 95˚, kai tuossa on paha istua?
Penkki on kai joustava, eli voi olla hyvinkin mukava istua ja monessa tuolissa on kans lähellä 90astetta, eikä ne ole epämukavia
Mutta miten tuosta poletaan Luulis että ottaa pahastikkin reisiin, mutta Hasen pyörät on ollu perinteisesti aika hyvin suunniteltuja, eli tuskin tuo ny ihan epäonnistunut on siinäkään suhteessa.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Nouseeko kammet liian ylös jos ne olis emäputken kans samassa läjässä CLWB-tyyliin
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Ainakin 50 asteen kulmalla kammen osuminen haarukkaan on lyhyillä kammilla vältettävissä. Kunhan haarukka on kapeahko ja keskiöakseli pitkä.