Jarcco kirjoitti:Eli kannattaisi harkita tehdä ensin proto jossa erilaisia ratkaisuja olisi helppo kokeilla.
Sitte tuleeki niin hyvä että harmittaa kun ei tehnyt alusta asti kunnolla
Jukka
Jarcco kirjoitti:Eli kannattaisi harkita tehdä ensin proto jossa erilaisia ratkaisuja olisi helppo kokeilla.
Sitte tuleeki niin hyvä että harmittaa kun ei tehnyt alusta asti kunnolla
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Jarcco kirjoitti:Eli kannattaisi harkita tehdä ensin proto jossa erilaisia ratkaisuja olisi helppo kokeilla.
Sitte tuleeki niin hyvä että harmittaa kun ei tehnyt alusta asti kunnolla
Juuri näin siinä tahtoo käydä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jviirret kirjoitti:Jarcco kirjoitti:Eli kannattaisi harkita tehdä ensin proto jossa erilaisia ratkaisuja olisi helppo kokeilla.
Sitte tuleeki niin hyvä että harmittaa kun ei tehnyt alusta asti kunnolla
Jukka
No joo ainakin itellä on sen verran verkkainen rakentelutahti että ketuttaisi jos vaikka vuoden hifistelisi jonkun projektin kanssa joka lopulta osoittautuisi sudeksi
Mutta huonoin vaihtoehto on kyllä tämä jahkailu. Mitään ei synny jos ei saa edes päätettyä mitä alkais tekemään...
(edelläoleva lähinnä itselleni, eli ei tarvi vetää herneitä )
No tuossa ois piirtelyä MBB-vankkuri-kinneri-teemalla. Edessä vetää toinen kiekko ketjulla ja toinen sähköllä. Taakse ohjaus tai sitten ei. Katteiden väliin trikoota?
Juu, tehdään tämä
Siel on varmaan jo putkee hitsattuna
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Luggarionissahan ois valmis perä ja penkki jo tuohon. Pythonikeulan tilalle vaan mbb-vankkurikeula.
Vilijami kirjoitti:Luggarionissahan ois valmis perä ja penkki jo tuohon. Pythonikeulan tilalle vaan mbb-vankkurikeula.
Eiks se keulakin oo valmiina, laatikkopyörässä?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Eiks se keulakin oo valmiina, laatikkopyörässä?
Ylemmältä taholta on tullut määräys, että siihen ei kosketa
No mutta, takaohjaustahan käytetään vai hitaassa nopeudessa, niin eikö siihenkin sopisi vankkuriohjaus mainiosti?
Unohtuko noista kuvista otsikon telemarkominaisuus?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Unohtuko noista kuvista otsikon telemarkominaisuus?
Ei unohtunut, mutta miten se toimii vankkuriakselin kanssa? Nytkäyttää joka patissa ohjausta linkkuun? Ei mutta tähänhän piti tulla kynsille lyömätön vankkuriohjaus, se on vielä piirtämättä.
Jos jätät etu- ja takakatteen väliin tuollaisen välin niin pyörähän voisi olla flevo/python. Ei tarvis vankkuriakselia eikä erillistä takaohjausta ja voimansiirrossa voisi käyttää vakio-osia.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Vilijami kirjoitti:PW kirjoitti:Unohtuko noista kuvista otsikon telemarkominaisuus?
Ei unohtunut, mutta miten se toimii vankkuriakselin kanssa? Nytkäyttää joka patissa ohjausta linkkuun? Ei mutta tähänhän piti tulla kynsille lyömätön vankkuriohjaus, se on vielä piirtämättä.
Vaikee sanoo paitsi kynsillehän se ei lyö, koska jaloilla ohjattava
Telemark tai ei mutta yhdistetty etu- ja takaohjaus olis tässä helppo tehdä kun edestä voi ohjata jaloilla ja takaa käsillä, eikö?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
jviirret kirjoitti:Jos jätät etu- ja takakatteen väliin tuollaisen välin niin pyörähän voisi olla flevo/python.
Joo. Pythonin vikoja tässä yritetäänkin korjata. Hiekka narskuu hampaissa tai sitten yltäpäältä katettu etukiekko on työläs huoltaa. Mulla ei tahdo Luggarionissa kiekon eikä kumin kantavuus riittää. Kahdella eturenkaalla nämä kaikki helpottuvat.
PW kirjoitti:Telemark tai ei mutta yhdistetty etu- ja takaohjaus olis tässä helppo tehdä kun edestä voi ohjata jaloilla ja takaa käsillä, eikö?
No pääpirteittäin nuin, jos ohjausiskari rittää vakauttamaan vankkuriakselia. Jos taas tarvitaan aiemmin mainittu geometrinen ohjausjarru, niin sitä on käytettävä käsillä?
Eikö ketään tosiaan häiritse vankkuriakselinelipyörän vino ohjausakseli?