Re: Punakettu - Hase Kettwiesel
Kyllä tuo pyörittäminen/vetäminen minulla etenkin ylämäessä tuntuu enemmän reisien etuosassa kuin nilkoissa. Ehkä mun nilkat on sen verran vahvistuneet, kun yritän koko ajan pyörittää, enkä painaa.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Kyllä tuo pyörittäminen/vetäminen minulla etenkin ylämäessä tuntuu enemmän reisien etuosassa kuin nilkoissa. Ehkä mun nilkat on sen verran vahvistuneet, kun yritän koko ajan pyörittää, enkä painaa.
En osaa hienosti analysoida polkemista mutt noin nilkka ojennettuna, kantapääpoljento tuntui luontevalta. Nilkka ei liiku "pallonpäällä" ees taas. Ne lukot viel puuttuu, etten osaa sanoo kuinka kovaa poljettaessa ja onko muutenkaan järkee Ehkä kuitenkin siirtyy poljin keskelle kenkää, päkiän sijaan jos ei kantapäähän asti.
Kätevä lukkorakenne, suunnittelua vaille valmis
ajou kirjoitti:Kyllä tuo pyörittäminen/vetäminen minulla etenkin ylämäessä tuntuu enemmän reisien etuosassa kuin nilkoissa.
Minä taas yritän ajaa niin ettei tuntuisi yhtään missään. Jatkuva lihaksen olemassa olosta ilmoittava tunne tai jopa kipu saa tuntumaan ajamisen vastenmieliseltä. Samasta syystä vältän jopa hikoilua
Jukka
Senmoista ylämäkeä olekaan, joka ei jaloissa tuntui, paitsi tietysti sähköavusteisesti
ajou kirjoitti:Senmoista ylämäkeä olekaan, joka ei jaloissa tuntui, paitsi tietysti sähköavusteisesti
Äläs ny. Pohjanmaalta löytyy piilotettuja mäkiä, jotka huomatakseen täytyy olla pohjalainen
ajou kirjoitti:Kyllä tuo pyörittäminen/vetäminen minulla etenkin ylämäessä tuntuu enemmän reisien etuosassa kuin nilkoissa. Ehkä mun nilkat on sen verran vahvistuneet, kun yritän koko ajan pyörittää, enkä painaa.
Tämä jäi hieman hämmentämään.
Jalalla vetäminen tarkoittaa minun mielestäni sitä,
että:
Polvea nostetaan (lonkankoukistajat lantion sivulla ja aivan reiden yläosassa etu-/yläpuolella)
ja
Polvea koukistetaan (reiden taka-/alapuoli = selänpuoli lihas on koko reisiluun mittainen)
ja
Minun tulkintani mukaan reiden etuosan lihakset oikaisevat polvea, eikä tätä liikettä tarvita noston aikana, vaan sen jälkeen.
Tämä on siis minun tulkintani siitä, mitä tarkoittaa reiden etu- ja takapuoli. Nojapyöräilyssä nämä ovat tietenkin reiden taivaan puoli ja maanpuoli.
Jorin selostukseen pelkästään jalkojen painovaikutuksesta kysyn, että kun jalkojen vipuvarren nivel on lonkassa, niin tuleeko ojennetun jalan pidemmästä vipuvarresta koukistuneen jalan lyhyempään vipuvarteen verrattuna pyörittävää momenttia? Poljinkeskiöön verrattunahan monot ovat yhtä kaukana.
...Totuus on tuolla ulkona..
Kun pistää vaan rennosti jalat polkimille, niin ei painovoima kampia pyri mihinkään tiettyyn asentoon jättämään. Niinpä maalaisjärki väittää vetovoiman vaikutuksen kampimomenttiin olevan melko vakio kautta kampikierroken.
jviirret kirjoitti:Minä taas yritän ajaa niin ettei tuntuisi yhtään missään. Jatkuva lihaksen olemassa olosta ilmoittava tunne tai jopa kipu saa tuntumaan ajamisen vastenmieliseltä. Samasta syystä vältän jopa hikoilua
Jukka
Eikä silti miehellä oo Sähköpyörää?
Vilijami kirjoitti:Eikä silti miehellä oo Sähköpyörää?
Sähköttömyys tuntuu olevan asenne. Ei ehkä jviirretin tai tämän foorumin kohdalla, mutta muuten. Saa sitä toki ilman sähköjäkin ajaa, jos haluaa. Mun mielestä sähkökriittisyys on sitä samaa, jota kritisoitiin niiden markkinoinnissa vain liikuntarajoitteisille ja vanhuksille. Onneksi tästä on jo päästy eroon. En tosiaan aio odotella eläkkeelle, koska en tiedä olenko enää silloin hengissä.
No mulla on skootteri. Oli halvempi ku sähköpyörän akkua, vakuutuksiin riittää boonukset, 100km ajaminen maksaa 5€, saa ajaa 45km/h polkematta ja ajoradalla.
Jukka
janx kirjoitti:Sähköttömyys tuntuu olevan asenne. Ei ehkä jviirretin tai tämän foorumin kohdalla, mutta muuten.
Siis kenellä? Ihan yleisestikö?
En oo ite törmännyt tuohon sähkövastaisuuteen. Ihmiset ovat -ainakin täällä päin- kovin innoissaan sähköpyöristä, mutta (suhteellinen)köyhyys tuntuu estävän ostamisen.
jviirret kirjoitti:No mulla on skootteri. Oli halvempi ku sähköpyörän akkua, vakuutuksiin riittää boonukset, 100km ajaminen maksaa 5€, saa ajaa 45km/h polkematta ja ajoradalla.
Mitä tarkoittaa: "vakuutuksiin riittää boonukset"?
jori kirjoitti:Mitä tarkoittaa: "vakuutuksiin riittää boonukset"?
Osuuspankki maksaa niitä korkojen sijaan ja mitäitöityvät jos ei käytä johoki.
Jukka
jviirret kirjoitti:jori kirjoitti:Mitä tarkoittaa: "vakuutuksiin riittää boonukset"?
Osuuspankki maksaa niitä korkojen sijaan ja mitäitöityvät jos ei käytä johoki.
Se kyllä tiedetään, ettei pankit maksa korkoja talletuksista , mutta mitä nämä boonukset ovat. Mistä niitä saa ja paljonko?