Re: 4-pyöräinen Teppoën 1CV
Ammeen vieressä odottelee jo valkoinen monikerroksinen (sähköavusteinen) spoileri kiinnitystään. Jännittää että tuleeko se pystyyn vai vaakaan.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Ammeen vieressä odottelee jo valkoinen monikerroksinen (sähköavusteinen) spoileri kiinnitystään. Jännittää että tuleeko se pystyyn vai vaakaan.
Pastori kirjoitti:Ammeen vieressä odottelee jo valkoinen monikerroksinen (sähköavusteinen) spoileri kiinnitystään. Jännittää että tuleeko se pystyyn vai vaakaan.
Sehän on jo kiinnitetty: painovoimaisesti pyöriensä varaan lattiaan .
Mukavan kokoinen tavaratila jää tuonne taakse
Nuo jousien kiinnityspaikat saa odottamaan malttamattomana pyöräntuennan näkemistä.
jooseha kirjoitti:Nuo jousien kiinnityspaikat saa odottamaan malttamattomana pyöräntuennan näkemistä.
Joo, kyllä on taas jännää
Nyt kyllä pönttö lyö setsuuria, miten noista erillisjousitukset saadaan. Odotan jännityksellä...
kemppes kirjoitti:Nyt kyllä pönttö lyö setsuuria, miten noista erillisjousitukset saadaan. Odotan jännityksellä...
jori kirjoitti:kemppes kirjoitti:Nyt kyllä pönttö lyö setsuuria, miten noista erillisjousitukset saadaan. Odotan jännityksellä...
Jorilta hyvä kuva, tuollainen linkku tarvitaan liikkeen suunnan muuttamiseen.
No niin jo minä vähitellen hokasinkin että noinhan se on, saahan sitä linkulla käännettyä joustoelementin vaikka alaspäin. Mielenkiintoista kuitenkin nähdä tuleeko monimutkainen rakenne.
Tuo istuimen pituussäätö + selkänojan "säädettävä" tukipalikka on hyvin keksitty !
kemppes kirjoitti:...Tuo istuimen pituussäätö + selkänojan "säädettävä" tukipalikka on hyvin keksitty !
Kiitokset, ans kattoo kuinka tuon pituussäädön 1,5 sentin porrastuksen kanssa tulee toimeen. No hienosäädön voi tehdä laittamalla vaikka palan makuualustaa penkin ja kuskin väliin .
Etujoustintuet kasassa. Jarrujen kiinnikkeet tosin puuttuu vielä -> joskus myöhemmin...
Alapään ripustus tulee perinteiseen kinnerityyliin = tukivarret joiden päissä nivelvarret.
Joustintukien yläpäähän tulee kolmiolinkut.
Ajattelin säästää näissä omaa vaivaa ja aikaa, joten kyselin tarjousta parista firmasta: toista ei kiinnostanut, ja toinen oli sitä mieltä, että reilu tuhat euroa olisi sopiva hinta kahdeksasta alumiinilevyn kappaleesta... .
Joten diy-hengessä jatketaan tältäkin osin.
Pieni terminologinen täsmennys. Nuo eivät ole joustintukia, vaan olkatukia.
Hyvältä näyttää
jooseha kirjoitti:Pieni terminologinen täsmennys. Nuo eivät ole joustintukia, vaan olkatukia.
Hyvältä näyttää
No vähän epävarma olin kirjoittaessani noista, kun eivät sisällä jousia... Hyvä että joku korjaa .
Takapään olkatuet/-varret valmistuivat, likimain samaa tyyliä kuin etupään vastaavat:
Viikonlopun näkyvä saldo oli tukivarsien kiinnityspalikat kinnerin pohjaan.
Materiaalina kulmarauta 30x30x3.
Reippailijan houkuttelemana poikkesin tänään viimein Tampereen Hacklabilla:
https://tampere.hacklab.fi/
Mukana oli muistitikku, jossa dxf-tiedosto 1CV:n jousituslinkuista. Sekä 3 millin teräslevyä. Hakclabilla on plasmaleikkuri, jolla saatiin aikaiseksi halutut palikat. Tästä kiitokset leikkurin käytön hallinneelle "aktiiville".
Leikkaustarkkuus oli noin 1 mm, mikä on ihan riittävä näille kikkareille.
Seuraavaksi pääsee sorvailemaan laakeripesiä, jotka hitsailen kiinni noihin levykappaleisiin.