Onkohan tuo takanavan tyhjää pyörinen tarttuvatauti Niitä oli pojan pihassa eilen kaksin kappalein ja tänä aamuna ku kurvasin heille, löyty questistäkin vapaa vaihde. Välillä vetää, välillä ei? Ajoin tähän toiselle pojalle, ni viimenen pätkä piti taluttaa ku vetoa ei enää löytyny Hankala ominaisuus keskellä risyeystä
Jäykät rasvat vai koko napa uusiks? Ensin opeteltava takakiekon irrotus ja mitä työkaluja siihen tarttee
Heti löydät uusia ominaisuuksia Questista. Oliko yöllä ollut kuinka kylmä? Mulla on Quest ollut vaan kesäkäytössä, ja varastoituna lämpimässä tallissa, ei ole moinen tullut vastaan. Jäykät vanhat rasvat lienee syy...
Niinpä kehitin uuden ajotyylin, koko ajan vetopäällä ja jarrulla koitin säätää, ett sain alamäessä tai risteystä lähestyessä pidettyä vedon. Ei mikään ihanteellinen kinneröintiin tai yleensäkään polkemiseen -
virtuaalifiksipyöräilyä
Äläs ny fiksissä on jotain samaa kuin pyyttonissakin - pyörä on ajatuksen jatke
Mul on ollut vastaavaa vikaa, mutta vasta kovalla pakkasella. Oli liian jäykät rasvat tai kosteutta vapaarattaassa. Ensiavuksi voit kokeilla pistää sinne hieman löpöä ohentamaan vaseliinia.
Kerran oli Questista takapyörä irti, kun vaihdoin rataspakan. En nyt muista, oliko tuolla vapaarattaassa mitään kumitiivistettä, eli pääseekö sprayt suihkuttelemalla perille asti. Kiekon (takanavan) ja rataspakan väliin pitäisi kokeilla suihkia, jos pystyy/ylettyy/mahtuu, voi olla vaan näkemätön ja tekemätön paikka yrittää hoitaa tuo alakautta pyöräaukosta...
Netistä googlasin tuolloin taannoin ohjeet takapyörän irrotukseen, löytynee valmistajan sivuilta(kin).
Onkohan tuo takanavan tyhjää pyörinen tarttuvatauti Niitä oli pojan pihassa eilen kaksin kappalein ja tänä aamuna ku kurvasin heille, löyty questistäkin vapaa vaihde. Välillä vetää, välillä ei? Ajoin tähän toiselle pojalle, ni viimenen pätkä piti taluttaa ku vetoa ei enää löytyny Hankala ominaisuus keskellä risyeystä
Jäykät rasvat vai koko napa uusiks? Ensin opeteltava takakiekon irrotus ja mitä työkaluja siihen tarttee
Mulla oli vastaava ja ketju hyppeli. Vika oli se että KIEKKO OLI IRTOAMASSA. Tarkista siis nyt se että onko se takakiekko kiinni.
Mulla oli vastaava ja ketju hyppeli. Vika oli se että KIEKKO OLI IRTOAMASSA. Tarkista siis nyt se että onko se takakiekko kiinni.
Eikös tuossa jo koko takakiekkokin heiluisi sivusuunnassa käsin heilutellen? Ketjun hyppimisen oiretta ei kai nyt ollut? Ainakaan sitä ei ole mulla tehnyt, eikä takakiekko ole heilunut. Veikkaan vieläkin tuota vapaaratasta...
Mulla oli vastaava ja ketju hyppeli. Vika oli se että KIEKKO OLI IRTOAMASSA. Tarkista siis nyt se että onko se takakiekko kiinni.
Eikös tuossa jo koko takakiekkokin heiluisi sivusuunnassa käsin heilutellen? Ketjun hyppimisen oiretta ei kai nyt ollut? Ainakaan sitä ei ole mulla tehnyt, eikä takakiekko ole heilunut. Veikkaan vieläkin tuota vapaaratasta...
Joo. Sen kyllä siis huomaa. Hyvä tieto on se että se takakotelo on niin tiukka ettei kiekko irtoa vaikka mutteri putoaa tielle.
Suihkuttelin öljyy ja toimi paremmin, pitänee laittaa lisää.
Hyvä että tuolla pikakorjauksella tokeni!
Noloa että tuollaisia asioita ilmaantuu juuri kaupattuun kinneriin... .
Mistä näitä tietää ja arvaa, turha nolostua.
Tää taitaa olla niitä veheitä mitkä ei kestä kehumista
Ku rupes taas kettuileen. No kotona taas lisää öljyy eiköhän tuo häviä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Suihkuttelin öljyy ja toimi paremmin, pitänee laittaa lisää.
Hyvä että tuolla pikakorjauksella tokeni!
Noloa että tuollaisia asioita ilmaantuu juuri kaupattuun kinneriin... .
Mistä näitä tietää ja arvaa, turha nolostua.
Tää taitaa olla niitä veheitä mitkä ei kestä kehumista
Ku rupes taas kettuileen. No kotona taas lisää öljyy eiköhän tuo häviä.
Joosen ehdottama viinakin on aina paikallaan. Se kuivaa vettä pois sieltä rasvan seasta ja haihtyy itse sitten pois.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Viimesellä testilenkillä pysy veto päällä, ruiskutin lisää öljyy pakkaan - siitä se vetristyy, talven jäljiltä.
Penkin siirsin niin eteen ku menee, samalla nojakulma loiveni - pää uppoo aika alas mut silti näen eteen riittävästi.
Yks pystärikuski testas tätä päivällä lyhyesti, kyllä palas levee hymy naamallaan. En tiijä oisko jääny itämään...
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Reitit menee uusiks kinnerillä, verrattuna avopyöriin. Pitää vähän miettii, mistä kannattas mennä ja sitt kuitenkin joutuu improvisoimaan monesti, kuten tänään Imatrankoskensillalla tarkotus oli mennä kevaria pitkin kotiin mutt eihän siitä mahtunu ku pesivät väylää. No ajorataa myöten meni kivasti, enkä juuri ollut tien tukkeena. Kulmien valoihin en oo viel uskaltanu, ottaako anturit kinneriä huomioon, vai joutuuko oottamaan autoja perään?
Liikenneympyrätkin on kinnerillä paljon kivempia ajorataa ajaen ja niitähän meillä riittää. Hidastetöyssyihinkään ei tartte kauheesti hidastaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Hieno oivallus
Sori mutta tähän yhteyteen on pakko lainata T&T:tä: Tunnetuin näistä yksinkertaisista, luotettavista työjuhdista on Wickström. Innokkaat harrastajat pitävät niitä edelleenkin ajokuntoisina.