Mita mielta oletre A-bicyclen taittopyorasta? painaa 6kg.Painoraja 85kg
A-bicyclen taittopyora 6 kg
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
Ei ole paha paino. Mitä maksaa ja mistä? Onko kenelläkään kokemusta noin pienistä renkaista, että miten selviää katukiveyksistä ja uppoaako sadekouruun asfaltissa niin, että lentää tangon yli?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2040
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
- Paikkakunta: Nummela, Vihti
- Viesti:
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
ki kirjoitti:Mita mielta oletre A-bicyclen taittopyorasta? painaa 6kg.
Vastaava, taivanilainen valmistaja: alku 6 min 35 s:
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
ajarmala kirjoitti:ki kirjoitti:Mita mielta oletre A-bicyclen taittopyorasta? painaa 6kg.
Vastaava, taivanilainen valmistaja: alku 6 min 35 s:
Vai olisiko kuitenkin juuri tuo. Eikös nuo tuolla tehneet kaikki tuntemamme pyörät. "Valmistaja", esimerkiksi ICE, vain viimeistelee asennuksen. Tekee sen verran asennustyötä, että voi sanoa pyörän olevan Englantilainen. Todella mielenkiintoinen video, joka muuttaa mielikuvaa siitä, missä pyörät on tehty.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Vilijami
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7537
- Liittynyt: 27 Maalis 2014, 09:19
- Paikkakunta: Oulu
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
jori kirjoitti:Todella mielenkiintoinen video, joka muuttaa mielikuvaa siitä, missä pyörät on tehty.
Jotenkin oli aavistus siitä, että suurin osa pyöristä tehtäisiin kaukoidässä, mutta että kaikki merkit tehdään saman katon alla!
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
Vilijami kirjoitti:jori kirjoitti:Todella mielenkiintoinen video, joka muuttaa mielikuvaa siitä, missä pyörät on tehty.
Jotenkin oli aavistus siitä, että suurin osa pyöristä tehtäisiin kaukoidässä, mutta että kaikki merkit tehdään saman katon alla!
On noita kattoja siellä useampia, jopa firmoja on muistaakseni kaksi. Mutta kun tuotteet kerätään esittelytilaan yhteen, näytää tosiaan siltä, että kaikki tehdään samassa, vaikka lähes puolet tehdään naapurissa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- Stapani
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 855
- Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
- Paikkakunta: 00920 Helsinki
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
Muistaakseni vastaava oli joskus Kärkkäisellä tjs. myynnissä ja livenä nähtynä
käsin kosketeltuna ei herättänyt mitään ostohaluja. Vaikka pikku ukko olenkin,
niin ensimmäisenä tuli mieleen että ei uskalla ajaa metriäkään.
Sen verran heiveröiseltä vaikutti...….
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2040
- Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
- Paikkakunta: Nummela, Vihti
- Viesti:
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
jori kirjoitti:On noita kattoja siellä useampia, jopa firmoja on muistaakseni kaksi.
No sen Pacific cyclen lisäksi Taiwanissa on toki myös Performer. Sama kundi kävi myös siellä:
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
Tuo on lyhyt ja korkea joten luulisi etta kiikkera.tuota pitaisi ajaa jotta nakisi millannen on ajaa.Kuvassa nahtyna ei vakuuta.Onkohan tuota missaan suomessa myytavana?loogisesti tuntuisi etta kun potkulauta painaa 5-6kg niin miten saman painoisen pyoran voisi tehda paitsi jostain ultrakevyesta kalliista materiaalista ehka.
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
vaaka kirjoitti:Ei ole paha paino. Mitä maksaa ja mistä? Onko kenelläkään kokemusta noin pienistä renkaista, että miten selviää katukiveyksistä ja uppoaako sadekouruun asfaltissa niin, että lentää tangon yli?
youtubin kommenteissa arvosteluja mm. juuri että lentäisi ohjaustangon yli jos pyörä osuu johonkin epätasasuuteen.Pyörien ilmeisesti oltava pienet jotta korkeus pienempi jotta pyörä voi olla lyhyt.Tuon voisi kuljettaa taittamatta, mutta vaatisi koeajon että oikeasti näkisi millainen ajaa. Kommenteissa lukee että varmasti hyvä varastokäytävillä ajeluun mutta kadulla eri asia. Ajarmalan videon taustalla näkyy myös pyörän kolmipyöräinen malli
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
Lasikuiturunko tuossa on netin perusteella. Näin eilen saman kokoluokan renkailla varustetun sähköscooterin ajavan nupukiville. Kuljettaja siirsi peffaa taakse alas ennen saapumista epätasaiselle alustalle. Epäilen vahvasti noin pienen renkaan soveltuvuutta lähistön katukiveys- ja sadekouruhelvettiin.
Tuotekehitysvaraa on 406 renkain ja hiilikuidusta. Luulisi tasoittavan painoeroa kevyempi runko ja raskaammat renkaat.
Helsinki päivänä kokeilin muutamaa sähköpyörää ja 406 taittopyöristä yli 2 tonnin vehje hämmästytti. Ihana satula pystyyn asentoon ja munakidutin etukenossa oli vähemmän ilostuttava kuin mäen nousun helppous, mitä hienompana pidän uskomattoman hyvää iskunvaimennusta. Ilman jousia. Runko jousti sopivasti. Vaikka pystyläskillä ajavalle renkaat ovat lilliputit.
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
[quote="vaaka"]Lasikuiturunko tuossa on netin perusteella. Näin eilen saman kokoluokan renkailla varustetun sähköscooterin ajavan nupukiville. Kuljettaja siirsi peffaa taakse alas ennen saapumista epätasaiselle alustalle. Epäilen vahvasti noin pienen renkaan soveltuvuutta lähistön katukiveys- ja sadekouruhelvettiin
Näätkö jostain A-bicyclen pyörien koot? Laskin että koska ne on suunnilleen kampien suuruiset niin koko olisi jotain 20 cm halk.
Potkulautani pyörät on umpikumia halk n10cm ja ne tökkää vaikka asfaltilla olevaan soraan ja asfalttia pitää tarkkailla ajaessa.Hiekkatietä ei voi juuri kulkea.Potkulaudalla kulkee hitaammin kuin pyörällä ja se on vaan niin matalalla että jos lauta tökkää niin otan vain yhden askeleen eteenpäin. Polkupyörällä ei toimi sama juttu, vaikka A-bicycle on matalammalla kuin tavan pyörä.Aasialaiset on eurooppalaisia pienempiä, lyhyempiä ja kevyempiä ja A-bicycle voi soveltua heille paremmin.Myös tiet voi olla erilaisia siellä kenties.
Facessa joku myi potkulautaansa jossa 20cm halk umpikumirenkaat sanoen että noilla voisi ajaa myös hiekkatiellä.Yksi potkulautailija taas etsi ilmakaumipyöräistä potkulautaa hiekkateitä varten.
Pyörällä pitäisi voida ajaan myös kaltevista katureunuksista ja epätasaisella asfaltilla.
Sadekouruista yksi potkulautabloggaaja sanoi että kolmipyöräinen potkulauta on kaksipyöräistä parempi niiden takia.
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
http://en.m.wikipedia.org/wiki/A-bike
Eri versioissa erikokoiset renkaat. Mulletoi.com yllättäen ei pidä varastossa, kun myyvät reilusti halvemmalla kuin eBay. Sanoivat kevyen vanhan sähköttömän painorajaksi 85 km/h. A-bike.co.uk sanoo sähkömallin 12 kg painolla ylärajaksi 100 kg, mutta pedelec katkeaa 20 km/h nopeudessa.
En tiedä, mikä kolmirenkaisessa auttaa sadekourujen ylityksessä muuta kuin viistoon ajaessa. Kohtisuoraan ajaessa pieni rengas putoaa kuoppaan, on niitä yksi tai useampi. Jos vauhti ei riitä yli lentämiseen.
Re: A-bicyclen taittopyora 6 kg
http://www.cyclingweekly.com/news/produ ... les-234720
Onkohan tuo todellinen myynnissä oleva kestävä pyörä? Aprillipilalta vaikuttaa hinta ja akku.