Sivu 2/2

Re: SH33

Lähetetty: 30 Marras 2018, 18:20
Kirjoittaja Vilijami
jooseha kirjoitti:

Ei mulla pää taka-akselin takana ole aiheuttanut mitään ongelmia. Muutamat ensimmäiset satametriset oli outo tunne, mutta sitten tunne katosi.

Sää ootki maailman johtavia pythonautteja ja siten sua ei voi verrata tavalliseen ihmiseen :D


Re: SH33

Lähetetty: 01 Joulu 2018, 00:06
Kirjoittaja jori
Vilijami kirjoitti:
jooseha kirjoitti:

Ei mulla pää taka-akselin takana ole aiheuttanut mitään ongelmia. Muutamat ensimmäiset satametriset oli outo tunne, mutta sitten tunne katosi.

Sää ootki maailman johtavia pythonautteja ja siten sua ei voi verrata tavalliseen ihmiseen :D

:D


Re: SH33

Lähetetty: 01 Joulu 2018, 14:29
Kirjoittaja irakas

Jos ajaminen tuntuu liian takapainoiselta, olen ajatellut pidentää takahaarukkaa ja samalla sitä vahvistaa 28x1,5 mm:n putkella, joka menee juuri 25 mm:n putkien päälle.


Re: SH33

Lähetetty: 18 Tammi 2019, 21:11
Kirjoittaja irakas

SH33 on edistynyt pikkuhiljaa. Pidensin akselinvälin 140 cm:iin. Istuinta täytyy vielä muotoilla. Projektissa on varaukset alaohjaukseen ja kahdentyyppiseen yläohjaukseen. Takapyörässä on 1 kilowatin napamoottori.


Re: SH33

Lähetetty: 07 Maalis 2019, 20:07
Kirjoittaja irakas

SH33 on pikkuhiljaa edennyt eteenpäin.

SH33 20190307.1.jpg
SH33 20190307.1.jpg (446.89 KiB) Katsottu 3206 kertaa

Laitoin siihen seisontatelineen.

SH3320190307.2.jpg
SH3320190307.2.jpg (544.98 KiB) Katsottu 3206 kertaa

Pälähti tässä mieleen, että, jos muuttaisinkin sen deltaksi liittämällä siihen SH25:n peräosan.

SH25 26.6.2016 1.jpg
SH25 26.6.2016 1.jpg (515.3 KiB) Katsottu 3206 kertaa

En ole ollut oikein tyytyväinen tuon SH25:n ominaisuuksiin.


Re: SH33

Lähetetty: 08 Maalis 2019, 08:14
Kirjoittaja jori

Onhan SH33 aika takapainoinen ja normaali takakiekko varmaan tiukoilla, joten kaksi pyörää takana ei olisi haitaksi. Muistelen sinun suunnitelleen tähän pyörään napamoottoria. Sellaisessa on isot pinnalaipat ja siihen on helppo puolata jämy vanne niin, että tuosta saa kyllä kestävän myös yhdellä takapyörällä.

SH25 on myös takajousitus, joten sen perän laittaminen SH33 tekee siitä tuplajousitetun, tai sitten toisesta jousituksesta pitää luopua. :?

Jos rupeat kaksvitosta purkamaan, ota siitä ja sen erikoistista yksityiskohdista kunnon kuvat ja päivitä rakenteluketjuun huolellinen analyysi siitä, mikä toimi ja mikä ei ja millaisia erityisominaisuuksia SH25 oli, jotta jälkipolville jää dokumentti siitä, että "tuollaistakin on kokeiltu ja tällaiset ominaisuudet sillä oli". SH25 on muutenkin pyörä, jonka ketjussa on monipuolista keskustelua rakenneyksityiskohdista ja rakennevaihtoehtoja on kokeiltu niin monenlaisia, että lukijalle jää hieman hämäräksi, mihin lopulta päädyttiin. Siksi olisi hyvä että jää kunnon dokumentti lopputilanteesta, jos pyörä päätyy osiksi.


Re: SH33

Lähetetty: 29 Maalis 2019, 18:02
Kirjoittaja irakas

Ehdin antaa SH25:n vähän purettuna paikalliselle nojapyöräilystä kiinnostuneelle yrittäjälle, joka muuntaa bensiiniautoja sähköautoiksi, joten lisäkuvien saaminen on vähän hankalaa. Koitan täydentää kokemuksien osalta SH25:n omaa sivustoa http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 5&start=75