Re: Pitkä paksutin, LSL
Uusi tanko jotakuinkin paikallaan, piti het käydä testilenkillä. 6 km meni että heilahti.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Uusi tanko jotakuinkin paikallaan, piti het käydä testilenkillä. 6 km meni että heilahti.
samuel kirjoitti:Uusi tanko jotakuinkin paikallaan, piti het käydä testilenkillä. 6 km meni että heilahti.
IMG_20190304_204512.jpg
Ketju tais rapista kivasti. Tuleeko siihen mimmoinen ratkaisu, ettei napsi haarukkaan.
samuel kirjoitti:Uusi tanko jotakuinkin paikallaan, piti het käydä testilenkillä. 6 km meni että heilahti.
Onnittelut! Tarvii käydä vilkaisemassa jossain välissä...
Kun istuu kyytiin ja polkee niin ketju kireenä ei ota haarukkaan kiinni. Paluuketjulle laitoin potkulaudan renkaasta tehdyn rissan rautalangalla roikkumaan.
Jos huomenna ei sada lunta niin töihin polkaisen. Muutaman vaihteenkin sain pelittämään.
Teppo, saunaan ensviikolla niin näät siellä.
Aamulla töihin ajettu, kyllä huomaa että on 5 viikon tauko fillaroinnista.
Jarruja ei ole, mutta vaihteet on. Takanavassa alkoi joku kihnuttamaan ja vinkumaan puolessa välissä matkaa, täytyy purkaa ja tarkistaa.
Ajoasento on aika jees, suora ohjaustanko vääntää ranteita eli sille vielä modausta.
Takana n. 2 bar paine että rullaa edes vähän.
Rentoa menoa
Ps. Tarviiko noin pitkä runko ja läskirenkaat enää muuta joustoa?
PW kirjoitti:Rentoa menoa
Ps. Tarviiko noin pitkä runko ja läskirenkaat enää muuta joustoa?
Mietin asiaa jonkun aikaa mutta kun iskari on olemassa niin käytin. On letkeää ajaa rotvallia päin ja pienellä töyssähdyksellä mennä yli.
Eturenkaalla painoa 42 kg ja takarenkaalla 66 kg, josta kuskin osuus n. 85kg.
Aika kevyt on 23kg. Osasinko laskea? Ajoasento on tosi leppoisan näköinen. Talvipyörässä pitääkin olla polkimet alhaalla ja penkki aika pystyssä, ettei silmälasit muuraannu (hengityksestä) umpeen heti lähtiessä.
Moottorin mallailua.
Toiselle puolelle samanlainen 30303,5 kulmarauta, ja tästä vasemmalta vielä latta tuohon ohjauksen pallonivelen pultille, luulisi olevan tukeva rakenne.
Nyt tuli hitsattua tuohon asentoon, voisi olla pari senttiä taaempana mutta koteloakin ympärille mietin. Joku lohikäärmen pää tai vastaava....
samuel kirjoitti:Moottorin mallailua.
Vapaaratasta ei tuu mihinkään?
Moottori on planeetalla ja vapaarattaalla.
Ketjun kanssa paikalleen.
Mites olet etuhaarukkaa levittänyt?
jooseha kirjoitti:Mites olet etuhaarukkaa levittänyt?
Haarukat olkapäistä poikki ja samanpaksuinen kaarelle taivutettu putki väliin. Tämä paketti sitten emäputkeen kiinni.
Ja nyt kulkee sähköllä !!!!
Gepsillä pitää nopeudet katsoa, mutta aika mukavalta nopeudelta tuntui koeajolla.
Ketjunkiristin pelaa mainiosti, vielä kun löytäis varastosta kierrejousen.
Onnea hienosta pelistä!
En malta olla ehdottamatta, että laittaisit tässä kuvassa esitetyn putken pätkän rungon taitekohtaan rakenteen vahvistamiseksi.
Sittenpä huomasinkin, että oletkin asentanut siihen ohuen putken lirun, mutta tukevammalla putkella siitä saisi vakuuttavamman näköisen.