Suunnitteletteko oman kaupunkinne paikallista nojapyörä kokootumista, vaiko kenties suurta kansainvälistä tapahtumaa. Ilmoita ja keskustele "kokoontumisajoista" täällä!
Hi! if everything goes according to plan, I will meet you on saturday morning and will drive with you until evening.
in the evening I have to leave you. maybe i will be with my colleagues.
I’ll go by car to Estonia, so if you need to transport cargo, there’s no problem.
My electric trike with automatic gearshift will be available for a long test at this time.
IMG_20190503_170429.jpg (299.37 KiB) Katsottu 5881 kertaa
Kävin selvittelemässä ja kulosaaren puistotiellä ei ole rajoituksia, mutta pysäköintialueet on virallisesti vain 24h paikkoja. Yhden aikaan tyhjiä paikkoja oli tarjolla kohtalaisesti.
Toukolankatu ei ole mahdollinen.
Viikissä jokisuuntie on myös mahdollinen paikka, tosin iltapäiväs näytti aika täydeltä, mutta se on enemmän ulkoilupaikka kuin työmatkaliityntä pysäköintiä eli se on aamusta luultavasti aika tyhjä.
Linnunlahden kadulla, sen huoltamon ympäristössä myö on pidetty yleensä - Sörnäisissä, siitä ei kauaa Katajanokalle polkase.
Nyt (vasta) Helsingin sukulaiset (lapset) kertovat, ett 24h pysäköinti tuossa Linnunlahdella ei oikeuta kuin yhden vuorokauden pysäköintiin. Useampana vuonna on siihen auto jätetty, vielä ei oo jouduttu maksamaan - maalaisina on luultu, ett tarkottaa jatkuvaa pysäköintiä
Valvojat ottavat kuulemma venttiilikellokuvia, joista näkevät, onko auto liikahtanut :O siinä sitä on homma jollekin pilkun viilaajalle.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
... ja Pastori kertoi hyödyntäneensä aiemmin Hietaniemenkatua.
Hietaniemenkatu toimii ihan kivasti jos oltais menossa länsisataman kautta, mutta katajanokalle sieltä on vähän ikävämpi ajaa varsinkin kinnerillä. Kun pitää ajaa poikittain keskustan poikki. Etelä-pohjois suuntaan pääsee paljon helpommin kinnerillä keskustassa.
toimii ihan kivasti jos oltais menossa länsisataman kautta, mutta katajanokalle sieltä on vähän ikävämpi ajaa varsinkin kinnerillä.
Suunnittelen taas tuuppaavani Milanin Vainion liikenteen bussin masuun. Mitähän kautta kinnerillä kannattaisi pujotella Mannerheimintieltä Katajanokalle? Bussi tulee Manskulle Tukholmankadulta. Eli siitä lähtien mikä pysäkki olisi fiksuinta valita? Ja mikä reitti? Ajan kyllä mielelläni ihan katujakin pitkin kunhan niissä vaan EI ole nupukivipäällystettä.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
toimii ihan kivasti jos oltais menossa länsisataman kautta, mutta katajanokalle sieltä on vähän ikävämpi ajaa varsinkin kinnerillä.
Suunnittelen taas tuuppaavani Milanin Vainion liikenteen bussin masuun. Mitähän kautta kinnerillä kannattaisi pujotella Mannerheimintieltä Katajanokalle? Bussi tulee Manskulle Tukholmankadulta. Eli siitä lähtien mikä pysäkki olisi fiksuinta valita? Ja mikä reitti? Ajan kyllä mielelläni ihan katujakin pitkin kunhan niissä vaan EI ole nupukivipäällystettä.
Tässä on yksi vaihtoehto: http://brouter.de/brouter-web/#map=14/6 ... il-schnell
Bussista pois kisahallin pysäkillä. Tuolla reitillä pitää vaan huomata siirtyä pyörätielle pohjoisrannassa koska ajoradalla tulee nupukiveä vastaan etkä saa kääntyä katajanokalle siitä mistä tuo reitti menee. Pohjoisrannan pyörätie on hyvä kuntoinen vähän kapean puoleinen, mutta siinä on hyvä näkyvyys eikä liikennevaloja häiritsemässä menoa samassa määrin kuin ajoradalla.
Jos haluaa ajoradalla ajaa katajanokalla niin poista tuosta reitistä toiseksi viimeinen piste niin se laskee reitin uudelleen ajoradalle.
Bussista pois kisahallin pysäkillä. Tuolla reitillä pitää vaan huomata siirtyä pyörätielle pohjoisrannassa koska ajoradalla tulee nupukiveä vastaan
Kiitti. Tuo reitti vaikuttaa Google streetview:ssä ihan ajettavalta ja siinä on jopa pyöräteitäkin, jos vaikka ei halua ajaa aamulla keskustaan päin Sörnäisten rantatietä ajoradalla...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Suunnittelen taas tuuppaavani Milanin Vainion liikenteen bussin masuun.
Siis ei Vainion, koska niillä ei ole enää tarpeeksi varhaisia vuoroja - heidän eka vuoro saapuisi Helsinkiin vasta 10.40.
Pohjolan liikenteellä olisi 11 tarpeeksi aikaista vuoroa, mutta niiden bussit ovat valtaosin pientä ja matalaa mallia, joihin Milan ei korkeuden puolesta mahtuisi. On niillä isompiakin, mutta koskaan ei voi etukäteen tietää, kumpaa kokoa sieltä tulee. Ei jatkoon.
Lisäksi on kaksi vuoroa: Kivistö ja Tervo, jotka eivät ole Pohjolan liiikennettä. Kävin nyt aamulla mittaamassa niiden rahtitilojen koot. Tervo on aivan liian matala, mutta Kivistön bussi on keskikäytävän kohdalta korkea (82 cm), joten Milan mahtuu siihen. Kiva! Jututin kuljettajaa ja hän sanoi ajavansa myös huomenna saman vuoron ja samalla bussilla. Aika lupaavaa. Tosin bussi saapuu Helsinkiin jo klo 8.15 eli joutuu tappamaan aikaa yli kaksi tuntia jossain - ehtisi varmaan ajaa vaikka Helsingin niemen ympäri Katajanokalle tjms.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Suunnittelen taas tuuppaavani Milanin Vainion liikenteen bussin masuun.
Siis ei Vainion, koska niillä ei ole enää tarpeeksi varhaisia vuoroja - heidän eka vuoro saapuisi Helsinkiin vasta 10.40.
Pohjolan liikenteellä olisi 11 tarpeeksi aikaista vuoroa, mutta niiden bussit ovat valtaosin pientä ja matalaa mallia, joihin Milan ei korkeuden puolesta mahtuisi. On niillä isompiakin, mutta koskaan ei voi etukäteen tietää, kumpaa kokoa sieltä tulee. Ei jatkoon.
Lisäksi on kaksi vuoroa: Kivistö ja Tervo, jotka eivät ole Pohjolan liiikennettä. Kävin nyt aamulla mittaamassa niiden rahtitilojen koot. Tervo on aivan liian matala, mutta Kivistön bussi on keskikäytävän kohdalta korkea (82 cm), joten Milan mahtuu siihen. Kiva! Jututin kuljettajaa ja hän sanoi ajavansa myös huomenna saman vuoron ja samalla bussilla. Aika lupaavaa. Tosin bussi saapuu Helsinkiin jo klo 8.15 eli joutuu tappamaan aikaa yli kaksi tuntia jossain - ehtisi varmaan ajaa vaikka Helsingin niemen ympäri Katajanokalle tjms.
Aikainen lintu madon nappaa.
Onko tuo korkeus tosiaan noin hilkulla. Eikös Milan ole kinnereistä matalimpia. Tarkoittaako tuo sitä, ettei muita kinnereitä, kuten Questia tai Quatroveloa ei bussissa voisi kuljetella, vai oliko tässä kyse jostain erityisen matalat matkatavaratilat omaavasta bussista. Jotenkin minulla on kuva, että ne bussit, joilla olen pyörää kuljetellut ovat olleet tavaratilansa osalta korkeampia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Onko tuo korkeus tosiaan noin hilkulla. Eikös Milan ole kinnereistä matalimpia. Tarkoittaako tuo sitä, ettei muita kinnereitä, kuten Questia tai Quatroveloa ei bussissa voisi kuljetella, vai oliko tässä kyse jostain erityisen matalat matkatavaratilat omaavasta bussista. Jotenkin minulla on kuva, että ne bussit, joilla olen pyörää kuljetellut ovat olleet tavaratilansa osalta korkeampia.
Tästä taisi olla juttua jo viime vuoden Ecotrippiin valmistautuessa: matalin kohta bussien tavaratilassa on keskikäytävän kohdalla, joka on n. 20 cm matalampi kuin istuinten alla oleva korkeus. Ja kinneri pitää asettaa tavaratilaan poikittain, koska tilan leveys on vain n. 240 cm ja Milan on 273 cm pitkä. Tällöin kinnerin takakupu alkaa jo olla liian lähellä tuota matalaa keskikäytävää.
Mitään ongelmaahan ei olisi, jos kinnerin voisi asettaa sinne bussin pituussuuntaan, mutta se ei onnistu, koska tavaratila on jaettu pituussuunnassa osastoihin. Osaston diagonaali on 305 cm, josta jokainen voi näppärästi Pythagoraan lausetta käyttäen laskea osaston pituuden...
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Meijän "linjurissa" on tilaa katolla, sinne se 2WR taas kellahti pienellä ähellyksellä. Hommaa helpotti kun kiinnitin laudan etuhaarukkaan ja pyörän takaosaan jo maassa - etukiekko ei kääntyilly kun talutin pyörän katolle.
Nyt jo pääkaupunkiseudulla, yksi pesukoneen roudaus ja pojan kämppään yöks - Lintulahdelta on lyhyt polkasu laivalle, voi jo vähän rentoutua
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.