Polkumies kirjoitti:Tekeekö tuo kolmiotuki ylipäätään mitään muuta kuin tukee selkänojaa?
Tandemin runkopukessa on muuten saranat!
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Polkumies kirjoitti:Tekeekö tuo kolmiotuki ylipäätään mitään muuta kuin tukee selkänojaa?
Tandemin runkopukessa on muuten saranat!
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
ajou kirjoitti:Polkumies kirjoitti:Tekeekö tuo kolmiotuki ylipäätään mitään muuta kuin tukee selkänojaa?
Tandemin runkopukessa on muuten saranat!
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Arcuksen keulan muoto on vielä vähän hakusessa. Yritän löytää silmää miellyttävän version jostain näiden esimerkkien välimaastosta.
.
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Tänään pääsin piirtämään katteen muodon suhteessa 1/1. Minulla on käytössä videokamera, jolla voi jonkinlaisella resoluutiolla heijastaa jpg-kuvia seinälle.
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Sitten löysin naapurikylältä kaverin, jolla voin teettää pienetkin hitsaushommat. Innostui kovasti, kun näytin kuvia Arcuksesta. Hitsautan tuolla sen holkin siihen 50x50 neliöputkeen, jota tarvitaan tuon uuden välikappaleen toisessa päässä.
https://www.pelmatec.fi/
Terveisin Artsi
Jouta Quad (Arcus III)
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Nyrkkisääntönä on, ettei alle 1000kg kuormituksia kannata hirveästi vaivautua laskemaan. Jos näyttää silmään luotettavalta, niin kyllä kestää.
Ehkä menee aiheen vierestä, mutta pakko sanoa että tästä puolivahingossa kuuleminen sai näin maallikonkin kiinnostumaan.
En todellakaan ole mikään innokas pyöräilijä, mutta mun kulkemisilla auton pitäminen on sulaa hulluutta. Toisaalta kävellen kaikki on vähän turhan kaukana kumminkin, julkisilla menee koko päivä (jos ees pääsee) ja sen verran oon mukavuuden haluinen ettei ajatus sateessa ja pakkasessa polkeminen nappaa. Ja tuskin olisin ainut kiinnostunut, toki "sosiaaliset normit" vähentää niitä ketkä sen on valmiit myöntämään.
Mutta sanotaan että jos markkinoille tulis joku ees suht järkevä paketti missä kohtuullinen polkulaite, suoja sää-oloilta, ja kaupunkikäyttöön riittävä moottoriavustus niin saattas äkkiä lähteä auto ainakin meikäläisen pihasta.
Argent kirjoitti:...Mutta sanotaan että jos markkinoille tulis joku ees suht järkevä paketti missä kohtuullinen polkulaite, suoja sää-oloilta, ja kaupunkikäyttöön riittävä moottoriavustus niin saattas äkkiä lähteä auto ainakin meikäläisen pihasta.
Keskivertokuluttaja alkaa nikottelemaan heti, jos tällaisesta (sähköavusteisesta) polkulaitteesta joutuu latomaan tiskiin monta tuhatlappusta. Siihen se sitten yleensä kaatuukin. Vähän vanhemman Fordin tai Volkkarin saa autokaupasta halvemmalla. Toki niiden käyttökulut on ihan eri tasolla kuin sähköpyörän...
Sitten kun tällaisia kaupunkikinnereitä alkavat tuottaa Kiinasta tai Intiasta, niin hinnan saa laskemaan houkuttelevalle tasolle.
tm kirjoitti: ↑05 Helmi 2024, 20:04Keskivertokuluttaja alkaa nikottelemaan heti, jos tällaisesta (sähköavusteisesta) polkulaitteesta joutuu latomaan tiskiin monta tuhatlappusta. Siihen se sitten yleensä kaatuukin. Vähän vanhemman Fordin tai Volkkarin saa autokaupasta halvemmalla. Toki niiden käyttökulut on ihan eri tasolla kuin sähköpyörän...
Olet varmasti ihan oikeessa. Todennäköisesti omallakin kohdalla realistisin tapa tämmönen hommata on siinä kohdassa kun nykyisestä autosta aika jättää ja pitäs jokatapauksessa lyödä isompi summa rahaa tiskiin uuden menopelin hommaamiseks.
Uusiksi meni
On tämä muotojen kanssa taisteleminen haastavaa. En sittenkään ollut tyytyväinen tuohon edelliseen versioon. Se oli tylsä. Etenkin se kapea keula ei miellyttänyt silmää. Nyt ratkaisin sen niin, että keula on kapea vain alaosastaan. Näin voin tehdä leveämmän keulan ilman, että pitää alkaa rakennella pyöränkoteloita. Valoiksi sekä eteen, että taakse, olen kaavaillut skootterin etuvaloja. Sieltä löytyy monenlaista pisaramuotoa.
Sisäänmenoaukon teen ehkä niin, että kuvassa näkyvä sivu ja tuulilasi aukeaa tuulilasin sivureunasta. Kunhan pääsen kokeilemaan asiaa käytännössä, niin selviää, riittääkö tuo tila sisään astumiseen. Todennäköisesti riittää.
Olen tässä selkäsärkyä (vanha operoitu välilevy vaivaa) parannellessa ollut koneen ääressä ja pähkäillyt kangaspäällysteen muotorajoituksia.
Kun pääsi irti siitä, että en voisi käyttää kuperia muotoja, niin pääsin ison askeleen eteenpäin. Kuperat muodot on helppo tehdä niin, että laitan kahden putken väliin sopivaan muotoon "retkipatjaa" ja vasta sen päälle kankaan. Katsotaan, miten tämä ajatus toimii, kunhan pääsen tosi toimiin autotallille.
Eihän tämäkään varmaan lopullinen ole, mutta onhan tämä mukavaa suunnitella
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Tai sitten näin, että koko aukeava sivu on polykarbonaattia ja tuulilasi lasia. Nostin vähän koria tuulilasin kohdalta.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Olet oikeassa, muoto näyttää nyt hyvällä tavalla "jännittävämmältä" kuin aiemmin.
Moottorikelkkapuolella on myös mielenkiintoisia etuvaloja.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Löytyihän se ikkunalasiasetus sieltä Fusionista Sain samaten noi etu- ja takavalot oikein.
Terveisin Artsi
Arto Joutsimäki
050-4655 657
Jouta Quad (Arcus III)
Ai että on silmää miellyttävä muotoilu. Tulee mieleen 50-60 lukujen taitteiden konseptiautot ja piirteitä oli tuotantoautoissakin.