Sivu 4/27

Re: Arcus II

Lähetetty: 02 Maalis 2020, 15:35
Kirjoittaja samuel
ajou kirjoitti:

Pähkäilin tuota peräpäätä tänään. Olis tarkoitus kuljettaa lasta peräpyörässä ja avoin takaosa antais näkö- ja kuuloyhteyden sinnepäin. Mitäs muuta hyötyä tästä olis? No huoltopääsy takapyörään tietty, mutta muuta? Haittoja ilmanvastuksen suhteen?
Tavarat on joka tapauksessa laitettava tarakka- tai banaanilaukkuihin, kangaskate ei kestä tavaran painoa.
KuvaKuva

JOs sulla ei peräpyörää vielä ole niin tavastilla olis Hasen (trets?) ylimääräisenä, mekään ei kauppoihin asti päästy.


Re: Arcus II

Lähetetty: 02 Maalis 2020, 16:06
Kirjoittaja ajou

Kiitos tiedosta, mutta ei kiitos Tretsille.


Re: Arcus II

Lähetetty: 03 Maalis 2020, 15:02
Kirjoittaja ajou

Osien tekeminen 3D-tulostimella on sitten mukavaa puuhaa. Etenkin osien piirtäminen! Nämä putkiliitokset on sen verran simppeleitä, että Tinkercad suoriutuu niistä vallan mainiosti. Osaankin sen paremmin kuin sen Fusionin, jolla tein sivunojakin 3D-mallin taannoin.
Tässä keulan kaaret sivukiinnityksineen. Piti printata kahdessa osassa.
Kuva
Kuva


Re: Arcus II

Lähetetty: 22 Syys 2020, 15:06
Kirjoittaja ajou

Nytkähti taas eteenpäin tämä proggis. Blenderiä harjoittelin tänään. Kuva
Kuva
Sitten vielä mallinnetaan kankaat päälle.


Re: Arcus II

Lähetetty: 22 Syys 2020, 15:11
Kirjoittaja jviirret

Onko joku syy miksi keula on noin pitkä? Näyttää että kammet ja jalat mahtuisivat pyörimään vaikka olisi puoli metriä lyhyempi.


Re: Arcus II

Lähetetty: 22 Syys 2020, 15:34
Kirjoittaja Wacky
jviirret kirjoitti:

Onko joku syy miksi keula on noin pitkä? Näyttää että kammet ja jalat mahtuisivat pyörimään vaikka olisi puoli metriä lyhyempi.

Tätä on jo kysytty jo aikasemlinkin ja syy on edelleen se et keulaan saa tietynkokoisen aurinkopaneelin asennettua.


Re: Arcus II

Lähetetty: 22 Syys 2020, 16:04
Kirjoittaja janx

Ketjun ensimmäisestä viestistä kuva selventää asiaa. Valitettavasti aurinkopanelit ovat usein tiettyä kokoa, jotka rajoittavat. Panelit pitäisi tehdä itse noista kennoelementeistä, jos haluaisi juuri oikean kokoisia.

Kuva


Re: Arcus II

Lähetetty: 22 Syys 2020, 16:36
Kirjoittaja ajou

Enkä minä tykkää töpökeulaisesta. Tätä on jo lyhennetty niin paljon, kuin minun sieluni sietää


Re: Arcus II

Lähetetty: 22 Syys 2020, 16:37
Kirjoittaja ajou

Ja jos sitä vielä lyhentää, niin siitähän tulee ihan erinäköinen.


Re: Arcus II

Lähetetty: 22 Syys 2020, 17:09
Kirjoittaja jviirret

Voishan tuon puomin kuitenkin jättää lyhyemmäksi, saranan taaemmas ja ylemmäs. Kate voisi olla silloin kevyempi keulasta ja runkokin olisi lyhyempänä luonnollisesti kevyempi.


Re: Arcus II

Lähetetty: 22 Syys 2020, 18:17
Kirjoittaja jooseha

Kuinka pitkä tuo?


Re: Arcus II

Lähetetty: 22 Syys 2020, 19:37
Kirjoittaja ajou
jooseha kirjoitti:

Kuinka pitkä tuo?

280 cm ja niille, jotka ei kaipaa aurinkokennoja katolle, voidaan perää ja keulaa lyhentää, jolloin pituudeksi jää jotakin 220 cm. Korkeus 95 cm.
Tästä on tulossa sellainen konsepti, että runkoa voi lyhentää tai jatkaa kuskin ja nojakin mittojen mukaan. Kangas on todella hyvin venyvää, joten se kärsii hyvin 5 cm venytyksen eri kappaleissa. Tämä 1. versio on tehty ICE Sprint X Tourin päälle, mutta teen seuraavaksi kuvan myös Azub GR:n mittojen mukaan, jolloin se on jo 20 cm korkeampi, mutta vieläkin 5 cm matalampi kuin Arcus I.


Re: Arcus II

Lähetetty: 22 Syys 2020, 20:06
Kirjoittaja jooseha

280cm. Se on siis lyhyempi kuin Quest tai Quattrovelo, joita kukaan ei ole tainnut moittia pitkiksi :lol:


Re: Arcus II

Lähetetty: 22 Syys 2020, 20:24
Kirjoittaja jviirret
jooseha kirjoitti:

280cm. Se on siis lyhyempi kuin Quest tai Quattrovelo, joita kukaan ei ole tainnut moittia pitkiksi :lol:

Enhän minä koko ajoneuvoa pitkäksi moittinut vaan keulaa, kun eturenkaat on melkolailla ajoneuvon puolivälissä niin näyttää mun silmään oudolta :roll:


Re: Arcus II

Lähetetty: 22 Syys 2020, 21:40
Kirjoittaja Härski

Just hiljan oli toisessa ketjussa juttua että pitkä etuylitys lisää tuuliherkkyyttä. Voi siis olla puuskaisella sivutuulella vikuri ajaa tommonen.