No on molempien vanhempien näköä. Vissiin Quest ja Quattrovelo säilytetty samassa tallissa ja rakkaus on leimahtanut
Muotoilu miellyttää ainakin mun silmää.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
No on molempien vanhempien näköä. Vissiin Quest ja Quattrovelo säilytetty samassa tallissa ja rakkaus on leimahtanut
Muotoilu miellyttää ainakin mun silmää.
Ensimmäinen ajatus oli itsellä että tuleekohan tähänkin racing hood tarjolle? Ja miltäpä mahtaa näyttää sellaisen kanssa?
Toivottavast vanha Quest pysyy myös tuotannossa
PW kirjoitti:Toivottavast vanha Quest pysyy myös tuotannossa
Sehän sanotaan uutisessa että vanha pysyy edelleen tuotannossa.
jvuotila kirjoitti:PW kirjoitti:Toivottavast vanha Quest pysyy myös tuotannossa
Sehän sanotaan uutisessa että vanha pysyy edelleen tuotannossa.
Hyvä, se sanotaa ilmeisest viimesessä lauseessa, jossa oli miulle liian monta tuntematonta sanaa
Jotain outoa tuossa on, sillä ainakin minun nähdäkseni tuo ei ole valettavissa kaksiosaisella muotilla. Voihan olla, että tuossa on kyse vain muotokokeilusta, jossa ei valmistettavuutta ole vielä tarkoituskaan ottaa huomioon. Ja julkaisulla on tarkoituksena vain tunnustella markkinoita kinnerin perusmuodon radikaalimpien muutosten halukkuuteen. Nähtävästi halukkuutta ei, ainakaan noin rajuun muuotkseen, vielä ole.
Onhan se ihan mielenkiintosen näkönen mutta pelkästään siksikö uusi muotoilu? Ilmanvastus tuskin paranee Takahattu isompi, se voi olla hyväkin ilmavirtauksille. Quatron kolmipyöräversio, vähän niinku mentäs taaksepäin, vai
Minusta tuo on edestä päin ihan hyvän näköinen. Tuossahan on varmaan ideana saada ajovalot ylemmäs ja kauemmaksi toisistaan. Se on varmasti hyvä ominaisuus, kun täälläkin on pimeää puolet vuodesta.
Nuista perän siivekkeistä en oikein tiedä. Niihin tietysti saa asennettua suuntavilkut siten, että ne on kauempana toisistaan, mikä on erittäin hyvä muutos. Mutta onhan se vähän hassun näkönen. Näyttäisi, että siihen tulee Milan / Mulsanne / Sunrider tyylinen avautuva kulkuaukko. No sen pitäisi ainakin olla aerodynaamisempi, kun kokonaan avonainen kulkuaukko. Toivottavasti tulee myös jonkunlainen racing hood vaihtoehto tarjolle.
Mutta noin niinkun valojen sijoittelun kannalta ajateltuna tämä voisi olla erittäin sopiva peli omaan käyttööni, joka on pääasiassa työmatkapyöräilyä ja lenkkeilyä. Jonkun verran tulee ajettua ison tien reunaa ja silloin tosiaan toivoisi, että valot ja suuntamerkit näkyy kauas. En tarvitse Quattrovelon valtavaa tavaratilaa ja tämä uusi Quest näyttää hieman nopeammalta, kuin Quattro. Sitten tähän kuitenkin todennäköisesti pystyy asentamaan 40 mm leveitä renkaita eteen, toisin kuin DF tai Alpha7. 40 milliset renkaat ovat kuitenkin huomattavan paljon mukavemman tuntoiset, kuin 28 milliset.
Saukki kirjoitti:Sitten tähän kuitenkin todennäköisesti pystyy asentamaan 40 mm leveitä renkaita eteen, toisin kuin DF tai Alpha7.
Mikäs edellä mainituista rajoittaa rengasleveyttä? Eikö mahdu pyörä enää kääntymään rengaskotelossa vai onko niin kapeakehäinen kiekko?
Saukki kirjoitti:Minusta tuo on edestä päin ihan hyvän näköinen. Tuossahan on varmaan ideana saada ajovalot ylemmäs ja kauemmaksi toisistaan. Se on varmasti hyvä ominaisuus, kun täälläkin on pimeää puolet vuodesta.
Nuista perän siivekkeistä en oikein tiedä. Niihin tietysti saa asennettua suuntavilkut siten, että ne on kauempana toisistaan, mikä on erittäin hyvä muutos. Mutta onhan se vähän hassun näkönen. Näyttäisi, että siihen tulee Milan / Mulsanne / Sunrider tyylinen avautuva kulkuaukko. No sen pitäisi ainakin olla aerodynaamisempi, kun kokonaan avonainen kulkuaukko. Toivottavasti tulee myös jonkunlainen racing hood vaihtoehto tarjolle.Mutta noin niinkun valojen sijoittelun kannalta ajateltuna tämä voisi olla erittäin sopiva peli omaan käyttööni, joka on pääasiassa työmatkapyöräilyä ja lenkkeilyä. Jonkun verran tulee ajettua ison tien reunaa ja silloin tosiaan toivoisi, että valot ja suuntamerkit näkyy kauas. En tarvitse Quattrovelon valtavaa tavaratilaa ja tämä uusi Quest näyttää hieman nopeammalta, kuin Quattro. Sitten tähän kuitenkin todennäköisesti pystyy asentamaan 40 mm leveitä renkaita eteen, toisin kuin DF tai Alpha7. 40 milliset renkaat ovat kuitenkin huomattavan paljon mukavemman tuntoiset, kuin 28 milliset.
Entäs tärinäraidat
jvuotila kirjoitti:Saukki kirjoitti:Sitten tähän kuitenkin todennäköisesti pystyy asentamaan 40 mm leveitä renkaita eteen, toisin kuin DF tai Alpha7.
Mikäs edellä mainituista rajoittaa rengasleveyttä? Eikö mahdu pyörä enää kääntymään rengaskotelossa vai onko niin kapeakehäinen kiekko?
Käsittääkseni esim. DF:ssä on niin pieni pyöränkotelo, että 40 millinen rengas ei välttämättä mahdu pyörimään ollenkaan. Mutta nyt ei ole varmaa tietoa. Joku DF:n omistaja voi tarkentaa tätä.
NikoK kirjoitti:Entäs tärinäraidat
Hyvä pointti! Quattrovelolla voi tosiaan ajaa tärinäraidan päällä. QV on nelipyöräisenä myös paljon vakaampi kaarteissa, eli voi ajaa mutkat kovempaa. Mutta silti nopeampi pyörä houkuttelee enemmän
Tässä ketjussa ei vielä ollut yhtään kuvaa tästä uudesta Questistä, niin tässäpä tulee muutama.
Löysin tuolta naamakirjasta tällaisen renderöinnin 3D mallista. Tässähän se näyttää jo aika asialliselta.
Kyselin Drontenissa pajalla käydessäni, että miksi eivät tee uutta nopeaa mallia.
Sanoivat tekevänsä uutta Questia, tarkoittivat varmaan tätä.
Alfa 7:ssa käytettiin Amerikan halki ajossa 40 mm G One prototyyppirengasta.
Ei varmaan enää pysty myöhemmin erottamaan puoliskoja.
Huoltomahdollisuus pitää järjestää jotenkin toisin.
Noilla muodoilla haetaan lisä jäykkyyttä koriin.
Quattrovelo on ainakin Mangoa nopeampi.
4-pyöräinen voi olla mukavampi ajossa.
Voi käyttää pehmeämpää jousitusta.
T:Jere
Saksanfoorumilta löyty tuommonen kuva, onko siihen tulossa kuitenkin aukinaiset pyöräkotelot ja niihin tommoset irtosuojat Ensimmäiset innokkaat vissiin jo tilailleet näitä