Sivu 1/1

26" sähköt 20":een

Lähetetty: 30 Touko 2019, 22:19
Kirjoittaja torneol

Eli: onko mitään estettä muuttaa 26" vanteesta Bafang 8fun järjestelmä 20" takavanteeseen? Kiekko irti ja 20" vanteen kanssa pajalle?

Muuta huomioitavaa? Että jos rouvalle trike sähköillä, itte vois sohlata luomuna...


Re: 26" sähköt 20":een

Lähetetty: 30 Touko 2019, 22:22
Kirjoittaja Lestola
torneol kirjoitti:

Eli: onko mitään estettä muuttaa 26" vanteesta Bafang 8fun järjestelmä 20" takavanteeseen? Kiekko irti ja 20" vanteen kanssa pajalle?

Muuta huomioitavaa? Että jos rouvalle trike sähköillä, itte vois sohlata luomuna...

Kannattaa jostaan selvittää mikä on Bafang navan maksimikierrosnopeus.. lähinnä että pystyykö se pyörittämään pienempää kiekkoa niin nopeasti, että avustus riittää 25km/h asti..

Sent from my iPhone using Tapatalk


Re: 26" sähköt 20":een

Lähetetty: 30 Touko 2019, 22:30
Kirjoittaja torneol

Avustusnopeus ei liene tärkeä. Tolla navalla ei käsittääkseni ole rajoituksia, omaani sähkö työntää yli mainitun rajan. Kerran olen kokeillut, muutoin sähkö on ollut avuksi vain pahimmissa mäissä ja silloin, kun on mäkistä maastoa Perikunnan peränojapyörän perässä tullessa.


Re: 26" sähköt 20":een

Lähetetty: 30 Touko 2019, 22:39
Kirjoittaja Lestola
torneol kirjoitti:

Avustusnopeus ei liene tärkeä. Tolla navalla ei käsittääkseni ole rajoituksia, omaani sähkö työntää yli mainitun rajan. Kerran olen kokeillut, muutoin sähkö on ollut avuksi vain pahimmissa mäissä ja silloin, kun on mäkistä maastoa Perikunnan peränojapyörän perässä tullessa.

Mulla itellä on 26” kehä kiinalaisella navalla ja se on rajoittamaton, mut max kierrosnopeus tulee vastaan 32km/h kohalla.. jos vaihtaisin omaani 20” kehän, ni navan max kierrokset tulis vastaa 19km/h kohalla.. sitä lähinnä tarkotin.. tietyst jos avustus on tärkeetä vaa ylämäissä, ni 19km/h ois esimerkiksi iha jees nopeus ylämäkiin..

Sent from my iPhone using Tapatalk


Re: 26" sähköt 20":een

Lähetetty: 30 Touko 2019, 22:51
Kirjoittaja Härski

Mututuntumalla väitän, että jännitettä lisäämällä saa maksimi kierrosnopeutta ajettua ylöspäin.
Menisköhän ne käsikädessä lineaarisesti? Eli tupla jännite, tupla ki errokset? Samalla nousee tietty tehot.. Mutta viritystähän tässä ollaankin tekemässä! :D homma vaatii luonnollisesti rajoittimen ohittamisen.


Re: 26" sähköt 20":een

Lähetetty: 30 Touko 2019, 23:03
Kirjoittaja Lestola
Härski kirjoitti:

Mututuntumalla väitän, että jännitettä lisäämällä saa maksimi kierrosnopeutta ajettua ylöspäin.
Menisköhän ne käsikädessä lineaarisesti? Eli tupla jännite, tupla ki errokset? Samalla nousee tietty tehot.. Mutta viritystähän tässä ollaankin tekemässä! :D homma vaatii luonnollisesti rajoittimen ohittamisen.

No se ei ihan toimi noin.. kyseessä on kuitenki harjaton vaihtovirtamoottori, jota säätelee ohjainlaite, joka muuttaa akun tasavirran digitaaliseksi vaihtovirraksi ja ajottaa sen hal anturilla oikea-aikaisesti kolmeen vaiheeseen.. ainut tapa millä tollasta pystyy virittämään on ohjainlaitteen vaihto kokonaan uuteen, mutta vastaan tulee kuitenkin navan fyysiset ominaisuudet.. ne rajoittamattomat ohjainlaitteetki on syystä rajotettu johonki tiettyyn kierrosnopeuteen.. suoravetonavalla max kierrokset tais olla muistaakseni jotaa 1500rpm paikkeilla.. vaihteellisilla navoilla sitten enemmän.. riippuen tietysti siitä miten planeettavaihteisto on hammastettu..

Sent from my iPhone using Tapatalk