Sivu 3/5

Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 14 Kesä 2020, 13:11
Kirjoittaja Saukki

Ja mahtaa olla myös klappia nylon holkeissa, mikäli niistä on enää mitään jäljellä


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 14 Kesä 2020, 19:24
Kirjoittaja jori

Tuo joustintukien kuluminen ei johdu öljyn puutteesta. Ei se öljy sieltä mihinkään haihdu. Kuluminen johtuu pölystä, joka tunkee rakoon, muuttaa siellä olevan öljyn liaksi, joka kaapiutuu ulos. Jos Milanissa ei 8 vuodessa tule ongelmia, johtuu se hyvästä suunnittelusta, tai käsittämättömästä moukan tuurista, etteivät ilmapyörteet kuljeta hiekkapölyä joustintuen yläpäähän, josta se pääsisi rakoon. :?

Edellä kaavailemani huohotin-suodatin-vastaventtiilirakenne puhaltelisi suodatettua ilmaa laakeriraosta pois päin ja estäisi pölyn tunkeutumisen kakoon - tai ainakin vähentäisi sitä. :)


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 14 Kesä 2020, 23:42
Kirjoittaja jooseha
ajarmala kirjoitti:

Päteeköhän tämä ohje myös Milaniin? Samanlaiset reiät näkyvät olevan myös Milanissa... Olisiko Milania myös öljyttävä?

Mun käsityksen mukaan kaikissa mcpherson-kinnereissä on samat tolpat. Tämä tieto oli joku vuosi sitten jollain eurooppalaisella nojakkifoorumilla.


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 15 Kesä 2020, 04:10
Kirjoittaja ajarmala
jooseha kirjoitti:
ajarmala kirjoitti:

Päteeköhän tämä ohje myös Milaniin? Samanlaiset reiät näkyvät olevan myös Milanissa... Olisiko Milania myös öljyttävä?

Mun käsityksen mukaan kaikissa mcpherson-kinnereissä on samat tolpat. Tämä tieto oli joku vuosi sitten jollain eurooppalaisella nojakkifoorumilla.

Jaahas. Kannattanee siis öljytä. Mitä öljyä? Kuinka paljon? Millä öljyän?


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 15 Kesä 2020, 05:22
Kirjoittaja Saukki
ajarmala kirjoitti:
jooseha kirjoitti:
ajarmala kirjoitti:

Päteeköhän tämä ohje myös Milaniin? Samanlaiset reiät näkyvät olevan myös Milanissa... Olisiko Milania myös öljyttävä?

Mun käsityksen mukaan kaikissa mcpherson-kinnereissä on samat tolpat. Tämä tieto oli joku vuosi sitten jollain eurooppalaisella nojakkifoorumilla.

Jaahas. Kannattanee siis öljytä. Mitä öljyä? Kuinka paljon? Millä öljyän?

Tämä sama ohje. Itse olen käyttänyt Shimanon ohutta ketjuöljyä.

Saukki kirjoitti:

Jaa mutta Quattrolle ei olekaan sellaista manuaalia. Quest/Strada manuaalista sivulta 19 löytyy öljyämisohje. Pätee myös Quattroveloon, siinä kun on samanlaiset iskarit.

Kuva


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 16 Kesä 2020, 02:55
Kirjoittaja ajarmala
Saukki kirjoitti:

Tämä sama ohje. Itse olen käyttänyt Shimanon ohutta ketjuöljyä.

Kävisiköhän siihen TF2, jota minulla sattuu olemaan tippapullossa?


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 16 Kesä 2020, 05:26
Kirjoittaja Saukki
ajarmala kirjoitti:
Saukki kirjoitti:

Tämä sama ohje. Itse olen käyttänyt Shimanon ohutta ketjuöljyä.

Kävisiköhän siihen TF2, jota minulla sattuu olemaan tippapullossa?

Eiköhän se käy. Ohjeessahan mainitaan vain ”light oil”.


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 16 Kesä 2020, 08:24
Kirjoittaja takakeno

Itse olen suhauttanut öljypainepullosta, jossa on pilli.
Reikä on niin pieni, että voi olla hankala saada valumaan öljyä sisään muuten.

Oikea iskunvaimentaja pitänyt ääntä ensimmäisestä päivästä lähtien.
Pitäisi öljytä joka päivä, eikä sekään auta täysin.
Olisiko liian tiukka jostain.
Yritin purkaa sen, mutta en saanut valkoista muovikorkkia tulemaan ulos millään, eikä sitä viitsi rikkoa.
T:Jere


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 16 Kesä 2020, 08:40
Kirjoittaja jori
takakeno kirjoitti:

Itse olen suhauttanut öljypainepullosta, jossa on pilli.
Reikä on niin pieni, että voi olla hankala saada valumaan öljyä sisään muuten.

Oikea iskunvaimentaja pitänyt ääntä ensimmäisestä päivästä lähtien.
Pitäisi öljytä joka päivä, eikä sekään auta täysin.
Olisiko liian tiukka jostain.
Yritin purkaa sen, mutta en saanut valkoista muovikorkkia tulemaan ulos millään, eikä sitä viitsi rikkoa.
T:Jere

Mitä "muovikorkkia" tarkoitit. :?
Tuotako kuvassa alapäässä olevaa mäntää, vaiko muoviholkkia yläpäässä. (kuvassa irrallaaan)

Onko tuossa alapään pultissa reikä keskellä, vai mistä lisätty öljy menee putkien väliseen rakoon. :?
Kuva


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 16 Kesä 2020, 09:03
Kirjoittaja Saukki

Tässä mun videoita, joissa puretaan etuiskareita. Katso sieltä miten ne puretaan. Iskarin kyljessä on kaksi ristipää ruuvia, jotka pitää avata. Sitten saa sen nylon kauluksen irti ja iskarin sisäosan erilleen.

Toisesta videosta löysin tämän kuvan, jossa näkyy tuo iskunvaimentimen sisempi osa. Kuvassa näkyy uusi varaosa, jossa ei vielä ole kaikkia osia kiinni. Siinä näkyy tuolla alareunassa kyljessä reikä. Siitä reiästä se öljy tulee ulos ja sen on tarkoitus kastella ne vaahtomuovirenkulat, jotka tulee tuohon päälle.

Kuva


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 16 Kesä 2020, 09:33
Kirjoittaja takakeno

Mangon iskarit olen purkanut monta kertaa, mutta siinä oli yläpään muovikorkissa kaulukset,
josta pystyi sen muoviosan vääntämään pois putken sisältä.
Uudessa se on putken sisällä tiukasti, eikä siitä saa kiinni mitenkään.
Ruuvit toki avasin ensin.
Videot olen katsonut.


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 16 Kesä 2020, 10:09
Kirjoittaja jvuotila
takakeno kirjoitti:

Mangon iskarit olen purkanut monta kertaa, mutta siinä oli yläpään muovikorkissa kaulukset,
josta pystyi sen muoviosan vääntämään pois putken sisältä.
Uudessa se on putken sisällä tiukasti, eikä siitä saa kiinni mitenkään.
Ruuvit toki avasin ensin.
Videot olen katsonut.

Viikko sitten purin omani ilman mitään ongelma. Käsin vetämällä tuli mäntä ulos vaikka oli tosiaan aivan jumissa tuo jousitus. Ja kuten Saukki totesi niin nuo ristipääruuvit pitää toki ottaa pois.

Photo 8.6.2020, 20.18.26.jpg
Photo 8.6.2020, 20.18.26.jpg (58.57 KiB) Katsottu 6018 kertaa

Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 16 Kesä 2020, 10:22
Kirjoittaja Härski

Eikös se yläpää tule ulos jos lukitusruuvit on avattu ja vetää/ koputtelee sen männänvarrella ulos. Ihan kuin massavasaralla. :?


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 16 Kesä 2020, 10:54
Kirjoittaja takakeno

Pitää koittaa vielä paremmalla motivaatiolla. :D
Luulen muoviholkin tiukkuuden sen äänen aiheuttavan.
Vaikka luulisi kuluvan sopivaksi ajan kanssa.


Re: QuattroVelo #76 vol. 2

Lähetetty: 16 Kesä 2020, 11:35
Kirjoittaja jvuotila
Härski kirjoitti:

Eikös se yläpää tule ulos jos lukitusruuvit on avattu ja vetää/ koputtelee sen männänvarrella ulos. Ihan kuin massavasaralla. :?

Ihan tuli käsin vetämällä siinä vaiheessa. Jos ne on niin jumissa ettei tule käsin vetämällä ulos niin voi olla että ne on vaihtokunnossa. Ja jos meinaat että se yläpää olisi edelleen pyörän rungossa kiinni tuossa vaiheessa niin miten ihmeessä ne ruuvit mahtuu poistamaan?

Ei liity nyt suoraan tähän edellisen kirjoittajan kirjoitukseen, mutta välillä tuntuu että täällä kirjoitellaan aika paljon ihan teorian tasolla näitä asioita. Ei olla tehty itse, mutta sivutolkulla kirjoitellaan korkealentoisia juttuja siitä miten homma pitäisi tehdä. :roll: