Kameran kiinnittäminen velomobiiliin
Mikäli haluaa kiinnittää actionkameran velomobiiliin niin mikä on mielestänne järkevin kiinnityskohta kuvaamisen, kameran terveyden ja häiritsevyyden kannalta?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://www.nojapyorafoorumi.fi/
Mikäli haluaa kiinnittää actionkameran velomobiiliin niin mikä on mielestänne järkevin kiinnityskohta kuvaamisen, kameran terveyden ja häiritsevyyden kannalta?
Takakenon QW:ssä kamera on "konepellillä" niin, että se on kuskin käytettävissä ja käänneltävissä ajon aikana.
En muuten osaa sanoo ku lopputuotteen katsojana, filmit joissa näkyy vain kinnerin keula ja edessä vaihtuva maisema on vähän tylsiä, paitsi jos edessä näkyy pystärin selkä . Jos kuskikin näkys välillä ja/tai näkymä taakse, en tiedä kääntääkö ne kameraa vai onko 2 kameraa kuvaamassa kun joskus vuorottelee etu- ja takanäkymä
vai tarviiko se kamera olla kiinni velossa,
entäs jos se olisikin kypärässä? ainakin voi
käännellä sitä päätä kääntämällä... joku
pelle peleton varmaan keksisi siihen vielä
kääntömoottorin millä voisi kääntää myös
taaksepäin (kun pää ei käänny niin paljon),
tai varmaan niitä on jo tehtykin...?
wwhv kirjoitti:vai tarviiko se kamera olla kiinni velossa,
entäs jos se olisikin kypärässä? ainakin voi
käännellä sitä päätä kääntämällä... joku
pelle peleton varmaan keksisi siihen vielä
kääntömoottorin millä voisi kääntää myös
taaksepäin (kun pää ei käänny niin paljon),
tai varmaan niitä on jo tehtykin...?
Hiukkasen sinnepäin, eli microjib
Selfiekeppi, kahvaa kääntämällä kamera pyörii varren päässä.
Kännystä ei nyt saanut kuvaa helpolla tähän.
Ite kuvaan yleensä kahdella kameralla. Mulla on kiinnityspisteitä kinnerin molemmilla sivuilla ja niskakyhmyn päällä sekä racing hoodin päällä. Monesti kuvaan niin, että toinen kamera kuvaa eteen päin joko kinnerin katolta tai toisesta sivukiinnikkeesyä ja toinen kuvaa toisesta sivukiinnkkeestä taaksepäin tai sitten pidän sitä kädessä. Kypäräkiinnike on käytössä silloin, kun ajan ilman kattoa. Sillä saa tosiaan hieman mielenkiintoisempaa jälkeä, kun pää vähän kääntyilee.
wwhv kirjoitti:joku
pelle peleton varmaan keksisi siihen vielä
kääntömoottorin millä voisi kääntää myös
taaksepäin (kun pää ei käänny niin paljon),
tai varmaan niitä on jo tehtykin...?
Miksi tehdä asioita niin vaikeasti, kun voi käyttää 360 kameraa, joka kuvaa kaikkiin suuntiin ja sitten editoidessa valitsee mitä näyttää.
Saukki kirjoitti:Miksi tehdä asioita niin vaikeasti, kun voi käyttää 360 kameraa, joka kuvaa kaikkiin suuntiin ja sitten editoidessa valitsee mitä näyttää.
Jos vaikka haluaakin kuvata timelapsea - jossa on liike?
Ihan hyviä pointteja, kiitos näistä. Quattrossa ei kypärää oikein käytetä ja toisaalta kamera jäisi silloin kuomun sisään. Kuskin päätä on siis melko vaikea saada kuvaan. Toisaalta jotenkin tuntuisi turvallisemmalta jos kiinnikkeen pettäessä näkisi kun kamera tipahtaa ja osaa sen mennä vielä mukaan noukkimaan.
Pitää miettiä mitä tekee. Voisi jotain kuvaa toisinaan ottaa, mutta ei niitä varmaan juuri kukaan tule koskaan katsomaan.
jvuotila kirjoitti:Toisaalta jotenkin tuntuisi turvallisemmalta jos kiinnikkeen pettäessä näkisi kun kamera tipahtaa ja osaa sen mennä vielä mukaan noukkimaan.
Sitä varten tehdään tieteskin varuilta ohuella vaijerilla/narulla varmistusilmukka.
Esimerkki nyt sattui vähän isommasta härvelistä - mutta kertonee asiasta. Vaijeri pitää valon kiskossa, vaikka vähän lipsuisi irrottaessa.
jvuotila kirjoitti:Voisi jotain kuvaa toisinaan ottaa, mutta ei niitä varmaan juuri kukaan tule koskaan katsomaan.
Kyll myö katotaan ku tänne vaan laitat näkösälle
PW kirjoitti:Kyll myö katotaan ku tänne vaan laitat näkösälle
Kuinka paatunut nojapyöräilijä viettää päivänsä? Nojapyöräillen ja illat katsellen videolta kun toiset nojapyöräilee.